23.08.2018  |  Branchenyt

IAA Commercial Vehicles: TimoCom introducerer ny strategisk positionering og brandidentitet

Indhold fra partner Hvad er dette?

Nye IT-løsninger skaber større synlighed og bedre kontakt mellem transportkædens aktører.

Erkrath/Hannover, Tyskland 23.08.2018 – Europas førende IT- og dataspecialist inden for logistik, TimoCom, præsenterer sin nye profil på messen IAA Commercial Vehicles 2018 i Hannover (fra 20-27.09). TimoCom har givet sit brand en gennemgående overhaling og udviklet nye IT-løsninger, der skal skabe større synlighed og bedre kontakt mellem transportkædens aktører.

Digital transformation som ny rutine
"Virtuelle løsninger har for længst indtaget rollen som transportbranchens vækstmotor", fortæller Gunnar Gburek, Company Spokesman hos TimoCom, forud for den førende messe inden for mobilitet, transport og logistik. Mange trin i den logistiske proceskæde er i dag blevet digitaliseret, lige fra den indledende kontakt med en mulig forretningspartner til den senere oprettelse af følgesedlen. "Vi beskæftiger os med det næste udviklingstrin og sætter nye milesten inden for fremtidens logistik, som den kommer til at tage sig i hverdagen. Altså når den digitale transformation ikke længere opfattes som et projekt, men derimod er blevet fast rutine", fortæller Gburek.

For godt to årtier siden slog TimoCom sit navn fast navn i transportbranchen med sin daværende nyudviklede fragtbørs. Siden da har IT-virksomheden fra Erkrath i Tyskland udviklet sig mere og mere i retning af systemudbyder inden for digital styring og afvikling af godstransportopgaver. "Vi baner vejen og understøtter virksomheder, der sammen med TimoCom ønsker at bruge digitaliseringens mange nye muligheder på intelligent, nem og sikker vis", uddyber Gburek.

Nye måder at sammenkoble data- og godsstrømme
Med op til 750.000 daglige internationale kapacitets- og fragttilbud og mere end 100.000 sporbare lastbiler på vejene om dagen, giver TimoCom ikke kun adgang til Europas største fragtbørs, men er i lige så høj grad adgangsporten til et unikt logistiknetværk på tværs af hele branchen.

På IAA (hal 13, stand C29) holder TimoCom holder ikke kun premiere på innovative logistik-applikationer og videreudviklede løsninger, som gør det muligt at forbinde reale og virtuelle verdener gennem data- og godsstrømme på nye måder. Herudover har firmaets logo og samlede visuelle identitet fået en overhaling, og det nye design præsenteres for offentligheden for første gang på messen i Hannover.

Mere fra TIMOCOM GmbH

TIMOCOM GmbH

www.timocom.com

Ligesom så mange succeshistorier tager også denne her sit udgangspunkt i en manglende løsning. I april 1997 ledte speditør Jens Thiermann efter en licitationsplatform for transportordrer til hele Europa. Men det, han fandt, opfyldte simpelthen ikke hans krav. Derfor besluttede han: Så gør vi det bare selv! På den måde blev TIMOCOM GmbH grundlagt,…

Se virksomhedsprofil  

  SCM.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere