16.10.2020  |  Innovation

Hyldescanner-robot hitter hos amerikansk supermarkedskæde

Ved at sende robotten Tally rundt i butikken for at scanne varerne flere gange dagligt, kan et supermarked få værdifuld information om blandt andet købsmønstre og inventar, samt frigive hænder til kundeservice. Derfor vil den amerikanske supermarkskæde Schnuck Markets nu have Tallys i over halvdelen af deres butikker.

Schnuck Markets har sammen med Simbe Robotics kørt et pilotprojektet med den automatiseret inventarsstyringsteknologi Tally. Det projekt er gået så godt, at supermarkedskæden nu vil sende Tally-robotter ud i yderligere 46 butikker. Det får det samlede antal supermarkeder med robotassistance op på 62 – og dermed over halvdelen af de i alt 112 butikker, som Schnuck Markets ejer.

Robotten kan køre en hel butik igennem to til tre gange om dagen og scanne samtlige produkter. På tværs af virksomheden giver det mere en 4,3 millioner produkter dagligt. Det giver Schnuck Markets omfattende og præcis data på varernes flow og købsmønstre, ligesom Tally sikrer fyldte hylder og brugervenlig indretning i markedet.

Annonce: (Artiklen fortsætter efter annoncen)

Læs også: Neovia Logistics investerer i robotlager fra Element Logic

”Mængden af værdifulde data og indsigt, som Tally fortsætter med at give os fra et par udvalgte butikker, kan ikke måles”, siger Dave Steck, vice præsident for IT-infrastruktur og udvikling hos Schnucks i en pressemeddelelse. ”Ved at udvide vores partnerskab med Simbe og introducere Tally til mere end halvdelen af vores butikker, forbedrer vi vores lagerbeholdning for kunderne og frigiver vores medarbejdere fra kedelige lageropgaver, så de kan fokusere mere på service. At forbedre vores kunders oplevelse har altid været yderst vigtigt for os og bliver endnu vigtigere for driften i det omskiftelige detailhandelsmiljø”.

Dave Steck fortæller, at robotten har rapporteret om udsolgte varer 14 gange mere end manuelle check-ups, ligesom den har kunne holde kunderne opdateret på antallet og placeringen af varer i butikken gennem en app. Det betyder en mere effektiv indkøbstur, hvilket har vist sig særlig vigtigt under COVID-19-pandemien.

Tally er en fuldt ud automatiseret robot, hvilket betyder, at den bevæger sig sikkert rundt ved hjælp af censorer, ligesom den selv vender tilbage til dens opladningsstation.

Kilde: Supermarket News 

- KCP

Mere fra SCM.dk – forum for ledelse af forsyningskæden

SCM.dk – forum for ledelse af forsyningskæden

www.scm.dk

SCM.dk – forum for ledelse af forsyningskæden – er Danmarks eneste erhvervsmedie og community med dedikeret fokus på optimering af forsyningskæden. Medlemmer på SCM.dk kan bidrage aktivt med indhold og erfaring og betragtes som en indsigtsfuld vidensressource i udviklingen af SCM.dk. Vi udkommer dagligt på SCM.dk, ugentligt med nyhedsbreve samt ni gange om året med magasinet SCM+LOGIST…

Se virksomhedsprofil  

  SCM.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere