Hvilket Marketing Automation værktøj skal man vælge?

Hvordan udsender I nyhedsmails? Hvordan planlægger og afvikler I digitale kampagner? Og har I et system til at styre events?

07.02.2020

Sponseret

Norriq

De fleste marketingafdelinger har i dag en eller anden form for løsning til at sende nyhedsmails ud med. Afvikling af digitale kampagner ligger det nok lidt ”tungere” med. Denne opgave er måske udliciteret. Eventstyring er det også de færeste, der har et system til at håndtere – selv om mange har behovet på et eller andet plan.

Marketing Automation er blevet betegnelsen for systemer, der benyttes til at styre hele den digitale markedsføring, og de fleste, som har med marketing at gøre, har nok tænkt eller tænker over, hvilket system man skal vælge.

For en virksomhed, der har Microsoft Dynamics i forvejen, er muligheden med Dynamics 365 Customer Engagement (CRM) og tillægsløsningen ClickDimensions ganske attraktiv. For ikke alene får man en af markedets bedste Marketing Automation løsninger. Valget er også fremtidssikret, fordi alle løsningerne - ERP, CRM og Marketing Automation - kommer til at spille sammen med en række andre Microsoft systemer i Dynamics 365 økosystemet.

Hvad er det så, der gør denne løsning attraktiv, og hvad kan I som virksomhed få ud af den?

Først og fremmest er koblingen mellem CRM og Marketing Automation løsningen stærk, fordi alle marketingaktiviteter knyttes til virksomheder og kontaktpersoner i CRM-systemet. Endvidere udgør løsningen en fælles ”hub” for salg og marketing og faciliterer afleveringen af kvalificerede leads fra marketing til salg. Hvor tit har man ikke hørt om, at marketing har ”skaffet” en masse leads, men at de aldrig rigtigt kom ”over i salg”. Det sker ikke her.

Derudover er det naturligvis en kæmpe fordel, at marketing har ét system at arbejde i – i stedet for en række enkeltstående systemer, der hver især løser deres opgave.

E-mail marketing på mange måder

E-mail marketing er stadig en af de mest effektive marketingkanaler. Det ved alle, der har sendt et målrettet budskab ud på denne måde.

Med ClickDimensions løsningen kan I sende nyhedsmails ud direkte fra CRM. I kan bruge systemets templates eller nemt arbejde med jeres egen, og efter hver udsendelse vises en omfattende statistik over modtagelsen.

Udsendelsen sker på basis af marketinglister med modtagere hentet fra kontakterne i CRM, og I kan segmentere præcist som I vil: Individuelle e-mails, e-mails til delmålgrupper på både statisk og dynamisk marketingliste, e-mails, hvis udsendelse er baseret på modtagerens handlinger på jeres website, og e-mails som er led i nurture workflows, altså planlagt automatisk udsendelse af e-mails med visse tidsintervaller, der ”modner” kunde eller kundeemne.

Hertil kommer en lang række specialfunktioner, der kan øge gennemslagskraften af aktiviteten. For eksempel split-test, hvor man kan teste to versioner af en e-mail med forskellige emnelinjer, opsætning og billedbrug og dermed finde ud af, hvilken af dem der får de fleste klik.

Styrk salgsprocessen med nurture kampagner

Med ClickDimensions kan I også sætte en hel lille marketingmaskine til at køre i form af nurture kampagner.

Det lyder måske teknisk – men her er nurturing gjort såre simpelt med ClickDimensions’ Campaign Automation Builder.

Ved hjælp af de automatiske flows af e-mails, som I selv bygger med systemets nemme værktøjer, kan interessen hos kontakter og leads fastholdes, uden at I bruger tid på det. Så snart et kundeemne i et nurture forløb viser købstegn, kan det automatisk udløse handlinger i salgsafdelingen.  

Forskellige handlinger kan være startskud til at ”modne” kunden eller kundeemnet gennem et nurture forløb. For eksempel en formular der udfyldes på hjemmesiden. Salg kan også tilføje et lead eller en kontakt til et nurture forløb, som dermed sendes til ”modning”. Endvidere kan man beslutte, at der skal sættes et forløb i gang over for personer, der tilføjes en marketingliste.

Mulighederne er mange, og med Dynamics 365 Customer Engagement og ClickDimensions får I dette stærke værktøj til rådighed i det daglige arbejde og som basis for at effektivisere jeres marketing- og salgsprocesser og opnå en større effekt.

Få mere ud af events og webinarer

Når det gælder events, kan I også drage fordel af løsningen, for event-integrationen giver mulighed for at forbinde online event planlægningssystemer med ClickDimensions. Systemet har standard integrationer til eksempelvis GoToWebinar og Eventbrite.

Det betyder, at alle registreringer og oplysninger om deltagere gemmes i Dynamics 365 Customer Engagement, og hvis et event kobles sammen med en kampagne, kan tilmeldinger oprettes som en kampagneregistrering.

Digital transformation af marketing og salg

Med Microsoft Dynamics 365’ ”eget” Marketing Automation system, ClickDimensions og Dynamics 365 Customer Engagement, åbner sig en verden af muligheder, og løsningen kan initiere og facilitere en digital transformation af hele jeres salg og marketing.

Vil I høre mere om mulighederne, så book et møde vores CRM-team og få en gennemgang af mulighederne og et rids over, hvordan I kan komme i gang.

Book møde med NORRIQ

15.05.2020Norriq

Sponseret

Spildolietanken bestiller selv tømning når den er fyldt

12.05.2020Norriq

Sponseret

Hvorfor kan I med fordel tage en PIM løsning med, når I opgraderer jeres ERP-system?

08.05.2020Norriq

Sponseret

Hvordan bliver e-handel en integreret del af en B2B virksomhed?

05.05.2020Norriq

Sponseret

10 ting I bør overveje, før I går i gang med Power BI. Se tjekliste

01.05.2020Norriq

Sponseret

Invoice Workflow sikrer effektivitet og overblik

01.05.2020Norriq

Sponseret

Invoice Workflow håndterer købsfakturaer - med afstand