Gennem TV-projekt deler DHL sin ekspertise om eldreven logistik
I takt med den voksende klimbevidsthed, stiger efterspørgslen på batteri- og eldreven logistik også. Det er et område, hvor DHL har indsamlet en masse know-how over de seneste år. Denne ekspertise deler transportgiganten nu ud af gennem initiativet DHL EV TV.
”Bilindustrien undergår lige nu drastiske forandringer. Med øget efterspørgsel efter elektriske køretøjer såvel som sammenhæng mellem ingeniørarbejde og moderne teknologi, må logistik virksomheder tilpasse deres tilbud. Med vores EV (Electric Vehicle) TV program, er vi i stand til at give vores kunder en bedre forståelse for industrien og vores løsninger”, siger Fathi Tlatli, der er President Global Auto-Mobility hos DHL Customer Solutions & Innovation, i en pressemeddelelse.
Tiltaget kommer ovenpå et stigende salg af elektriske køretøjer (EV), og den udvikling stopper ikke lige foreløbig. Faktisk viser data fra Frost & Sullivan, at elektriske køretøjer kommer til at stå for 16 procent af solgte biler globalt, når vi når til 2025.
Læs også: DHL starter endnu et elektrisk ladcykelprojekt
Gennem deres EV TV-programmer vil DHL tage et kig på hele den nødvendige værdikæde, som en elektrisk revolution kræver – fra energiproduktionen til få køretøjerne til at køre langt, og fra opbevaring til batteri sikkerhed. Derudover vil eksperter med en række forskellige baggrunde dele både deres entusiasme og viden om EV-teknologi med DHL’s Team EV gennem TV-projektet. Udover på en nyoprettet EV TV hub bliver materialet også tilgængeligt på DHL’s sociale medier.
TV-tiltaget er en del af DHL’s Sustainability Roadmap, som også indebærer at transportvirksomheden investerer 7 millioner euro i at reducere sine CO2-udledninger inden 2030.
- KCP