Gedigent regnskab fra dansk konsulenthus

IMPACT A/S, der er den danske division af IMPACT Commerce, har netop udsendt nyt rekordregnskab. Væksten i den danske forretning er især drevet af B2B-kunders stigende fokus på datadrevne og digitale transformationsprojekter.

”Vores resultat for det forgangne år er sundt og godt i et marked, hvor mange har oplevet nedgang. At vi kommer så stærkt ud af 2023, hænger dels sammen med den stigende interesse, vi ser fra udlandet – herunder Norden og UK, og dels at vi gennem hele perioden har bevaret vores fokus på hjemmemarkedet. Når det er sagt, bør vi dog stadig ligge højere på indtjeningen som følge af det store potentiale, vi kigger ind i”, siger Kasper Holst, der er Group CEO i IMPACT. Foto: IMPACT Commerce

02.08.2024

SCM.dk

I et marked præget af turbulens og intens kamp om kunderne går IMPACT A/S nu forrest med et solidt regnskab. 2023-regnskabet for den danske del af IMPACT Commerce Group viser en bruttofortjeneste på 213 millioner kroner, hvilket svarer til en stigning på 33 procent i forhold til året før. Resultat før renter og skat (EBIT) landede på 26 millioner kroner. Det er 233 procent mere end i 2022-regnskabet.  

”Vores resultat for det forgangne år er sundt og godt i et marked, hvor mange har oplevet nedgang. At vi kommer så stærkt ud af 2023, hænger dels sammen med den stigende interesse, vi ser fra udlandet – herunder Norden og UK, og dels at vi gennem hele perioden har bevaret vores fokus på hjemmemarkedet. Når det er sagt, bør vi dog stadig ligge højere på indtjeningen som følge af det store potentiale, vi kigger ind i”, siger Kasper Holst, der er Group CEO i IMPACT og fortsætter: 

”Der skal samtidig lyde en stor tak fra min side til vores dygtige medarbejdere og ledelsesteam. Alle har arbejdet fokuseret og været dygtige til at sikre samspil på tværs af vores mange specialistkompetencer. Vi har især arbejdet på at udvikle digitale strategier med fokus på vækst, effektivisering og værdiskabelse samt implementering af digitale platforme og aktivering af data. Alt sammen med afsæt i vores kunders corporate strategier”. 

Som forretning har IMPACT Commerce det seneste år oplevet en stigning i både B2C- og B2B-kunder, der har efterspurgt professionel og smart brug af kundedata og kunstig intelligens. Det gælder eksempelvis Zizzi, BoConcept, Matas, Søstrene Grene og GN. 

”Vi mærker tydeligt en stigende efterspørgsel fra især B2B-kunder, som med store programmer gerne vil blive mere effektive og øge kundernes oplevelse på tværs af kanaler. I de processer har vi hjulpet med blandt andet aktivering og personificering, og i det hele taget har vi arbejdet meget med at få implementeret løsningerne og samtidig få det rullet effektivt ud i den enkelte organisation”, siger Kasper Holst. 

Med rekordresultatet i hånden kigger Kasper Holst og IMPACT Commerce ind i et nyt regnskabsår, hvor væksten skal fortsætte. 

”I 2024 forventer vi at holde samme niveau, hvorefter vi forventer markant vækst i de kommende år. Digitalisering, e-commerce samt teknologianvendelse og –implementering bliver fortsat nøgleordene, og så arbejder vi på toppen særlig meget med AI-udvikling. Vi har allerede nu 12 AI-projekter for større danske virksomheder, som vi skal fortsætte med og eksekvere på i år”, siger Kasper Holst. 

Læs også: Industrivirksomheder savner efterspørgsel

 Et nyligt samarbejde med en af de helt store globale spillere, vil ifølge direktøren også bidrage positivt til de kommende årsregnskaber: 

”Vi har etableret et europæisk samarbejde med Google omkring vores store Omnichannel Index analyse, som vi præsenterede i sidste måned. Dette partnerskab styrker vores positionering, og vi udlever vores DNA. Vi har en klar forventning om, at samarbejdet vil bidrage yderligere til den fremtidige vækst”.

/ PiB

Teknologisk Institut Innovation og Digital Transformation

Sponseret

Sådan bliver din SMV resilient i 2025

DACHSER Intelligent Logistics

Sponseret

Fremtidens terminal har 470 scannere

Relateret indhold

21.11.2024SCM.dk

På vej mod mest profitable år siden covid-krisen

21.11.2024SCM.dk

Danske topledere investerer heftigt i AI – uden at vide noget om teknologien

20.11.2024SCM.dk

26 millioner skal hjælpe endnu flere virksomheder med grøn omstilling

19.11.2024GS1 Denmark

Sponseret

Webinar: Få styr på dine emballagedata med GS1Trade Packaging

18.11.2024SCM.dk

Fik du sagt "godt nytår" til din kvindelige kollega i går?

18.11.2024Slimstock Nordic

Sponseret

Daarbak Redoffice valgte Slimstock Nordic som partner inden for Supply Chain

15.11.2024SCM.dk

Hos stor virksomhed er kødtunge tallerkener fortid

14.11.2024GS1 Denmark

Sponseret

Danish Crown: Sådan løser vi den komplekse opgave med emballagedata

Jobmarked

Se alle

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle
DTU Learn for Life
Efteruddannelse
Supply Chain Management (SCM)

Få kompetencer til at designe og lede effektive produktions- og forsyningskæder, også kaldet supply chains, som er en forudsætning for virksomhedens konkurrenceevne.

Dato

31.10.2024

Tid

09:00

Sted

Lautrupvang 15. 2750 Ballerup

Bureau Veritas
Kursus
CSRD-rapportering

EU’s Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD) er en game changer for bæredygtighedsrapportering, da det blandt andet fastsætter ensartede metoder og måleenheder for virksomheders rapportering af miljømæssige, sociale og ledelsesmæssige aspekter (ESG).

Dato

07.11.2024

Sted

Oldenborggade 25-31, 7000 Fredericia

Teknologisk Institut Innovation og Digital Transformation
Konference
Sådan bliver din SMV resilient i 2025

Deltag i denne konference og få indsigt i de udfordringer og muligheder, der bliver vilkårene for danske SMV’er som din i 2025.

Dato

28.11.2024

Tid

09:00

Sted

Aarhus

Bureau Veritas
Webinar
Webinar: Miljømærkninger

I dag findes der et væld af miljømærker, men hvad er deres egentlige værdi, og hvordan vælger man det rette miljømærke for sin virksomhed? Dette webinar vil tage udgangspunkt i ESG-principperne (Environmental, Social, Governance) og undersøge, hvordan miljømærker kan bidrage til at dokumentere jeres indsats på disse tre områder.

Dato

28.11.2024

Tid

10:00

Sted

Online

Bureau Veritas
Webinar
Webinar: ISO 27001 & ISO 27701 certificering

Lær om fordelene ved en ISO 27001 certificering

Dato

29.11.2024

Tid

10:30

Sted

Online

Bureau Veritas
Webinar
Webinar: Learn about AQAP2110 Standards and their requirements

Did you know that suppliers of products and services to the NATO Member Countries Defence Acquisition and Logistics Organizations often must meet relevant NATO quality standards outlined in the AQAP - Allied Quality Assurance Publications?

Dato

11.12.2024

Tid

13:00

Sted

Online