Gedigent regnskab fra dansk konsulenthus
IMPACT A/S, der er den danske division af IMPACT Commerce, har netop udsendt nyt rekordregnskab. Væksten i den danske forretning er især drevet af B2B-kunders stigende fokus på datadrevne og digitale transformationsprojekter.
I et marked præget af turbulens og intens kamp om kunderne går IMPACT A/S nu forrest med et solidt regnskab. 2023-regnskabet for den danske del af IMPACT Commerce Group viser en bruttofortjeneste på 213 millioner kroner, hvilket svarer til en stigning på 33 procent i forhold til året før. Resultat før renter og skat (EBIT) landede på 26 millioner kroner. Det er 233 procent mere end i 2022-regnskabet.
”Vores resultat for det forgangne år er sundt og godt i et marked, hvor mange har oplevet nedgang. At vi kommer så stærkt ud af 2023, hænger dels sammen med den stigende interesse, vi ser fra udlandet – herunder Norden og UK, og dels at vi gennem hele perioden har bevaret vores fokus på hjemmemarkedet. Når det er sagt, bør vi dog stadig ligge højere på indtjeningen som følge af det store potentiale, vi kigger ind i”, siger Kasper Holst, der er Group CEO i IMPACT og fortsætter:
”Der skal samtidig lyde en stor tak fra min side til vores dygtige medarbejdere og ledelsesteam. Alle har arbejdet fokuseret og været dygtige til at sikre samspil på tværs af vores mange specialistkompetencer. Vi har især arbejdet på at udvikle digitale strategier med fokus på vækst, effektivisering og værdiskabelse samt implementering af digitale platforme og aktivering af data. Alt sammen med afsæt i vores kunders corporate strategier”.
Som forretning har IMPACT Commerce det seneste år oplevet en stigning i både B2C- og B2B-kunder, der har efterspurgt professionel og smart brug af kundedata og kunstig intelligens. Det gælder eksempelvis Zizzi, BoConcept, Matas, Søstrene Grene og GN.
”Vi mærker tydeligt en stigende efterspørgsel fra især B2B-kunder, som med store programmer gerne vil blive mere effektive og øge kundernes oplevelse på tværs af kanaler. I de processer har vi hjulpet med blandt andet aktivering og personificering, og i det hele taget har vi arbejdet meget med at få implementeret løsningerne og samtidig få det rullet effektivt ud i den enkelte organisation”, siger Kasper Holst.
Med rekordresultatet i hånden kigger Kasper Holst og IMPACT Commerce ind i et nyt regnskabsår, hvor væksten skal fortsætte.
”I 2024 forventer vi at holde samme niveau, hvorefter vi forventer markant vækst i de kommende år. Digitalisering, e-commerce samt teknologianvendelse og –implementering bliver fortsat nøgleordene, og så arbejder vi på toppen særlig meget med AI-udvikling. Vi har allerede nu 12 AI-projekter for større danske virksomheder, som vi skal fortsætte med og eksekvere på i år”, siger Kasper Holst.
Læs også: Industrivirksomheder savner efterspørgsel
Et nyligt samarbejde med en af de helt store globale spillere, vil ifølge direktøren også bidrage positivt til de kommende årsregnskaber:
”Vi har etableret et europæisk samarbejde med Google omkring vores store Omnichannel Index analyse, som vi præsenterede i sidste måned. Dette partnerskab styrker vores positionering, og vi udlever vores DNA. Vi har en klar forventning om, at samarbejdet vil bidrage yderligere til den fremtidige vækst”.
/ PiB