Freja Transport & Logistics opkøber Transcargo

Med opkøbet af Transcargo er Freja Transport & Logistics et skridt tættere på at kunne være en full service provider til transportmarkedet.

Med opkøbet forventer Jørgen Hansen, der er Group CEO, at man hos Freja i højere grad vil kunne hjælpe kunderne med at optimere deres værdikæde, så de i fremtiden kan blive mere konkurrencedygtige. Foto: Transcargo.

03.01.2018

SCM.dk

Den 1. januar kunne Freja Transport & Logistics indgå en aftale om et opkøb af transportvirksomheden Transcargo. Med opkøbet af Transcargo er Freja et skridt tættere på målet om at være full service provider til transportmarkedet, lyder det fra virksomheden.

Læs også: Freja åbner kontor i Kina

”Vi har en klar strategi om at styrke Frejas position på transportmarkedet. Transcargos kerneydelser komplementerer Freja særdeles godt. Der er mange spændende muligheder, som er oplagte at udnytte”, siger Jørgen Hansen, der er Group CEO.

Vil skabe konkurrencemæssige fordele for kunderne
Det er efterhånden en del år siden, at Freja foretog sit sidste opkøb, men for ledelsen i Freja har det handlet om det rigtige match:

”Vi har haft tålmodigheden til at vente på, at det rigtige opkøb for os blev en mulighed. Transcargo indeholder det, som vi har været på udkig efter”, siger Jørgen Hansen, der samtidig oplyser, at man hos Freja forventer i højere grad at kunne hjælpe kunderne med at optimere deres værdikæde, så de i fremtiden kan blive mere konkurrencedygtige.

Han understreger samtidig, at Transcargos aktiviteter vil blive videreudviklet fra de strategiske placeringer, som de har i Danmark, Sverige og Polen, og at medarbejderne er en vigtig brik i den fremtidige udvikling.

Hidtidige ejere fortsætter i koncernen
Transcargo har hidtil været ejet af stifterne Bjarne Sell Hansen og Henrik Jürgensen, CEO Torben Mortensen, samt en række mindretalsaktionærer. Torben Mortensen fortsætter som filialdirektør i Padborg, samt som direktør for det polske selskab. Derudover indtræder han i Frejas koncerndirektion.

Henrik Jürgensen fortsætter sit nuværende job som traffic manager med fokus på Grækenland. Både Torben Mortensen og Henrik Jürgensen forbliver som aktionærer i Freja, mens Bjarne Sell Hansen indtræder i bestyrelsen i det polske selskab.

Læs også: Target køber lynleveringsfirma

Officielt skete overdragelsen den 1. januar i år, men der afventes stadig godkendelse fra Konkurrencestyrelsen, oplyser Freja i en pressemeddelelse.

- EL

N.C. Nielsen A/S

Sponseret

Førerkomfort i fokus ved MillPart-truckvalg

SSI Schäfer

Sponseret

SSI SCHAEFER samarbejder med Coop om et af Europas største automatiserede distributionscentre

Relateret indhold

10.10.2025N.C. Nielsen A/S

Sponseret

Førerkomfort i fokus ved MillPart-truckvalg

09.10.2025STILL Danmark A/S

Sponseret

Robotstøvsugeren KEMARO gør industrien renere - helt af sig selv!

09.10.2025SCM.dk

JYSK bygger nyt højteknologisk distributionscenter i Spanien

07.10.2025SCM.dk

Toldspecialist styrker danske virksomheder med nyt kontor i Frederikshavn

07.10.2025WITRON Group

Sponseret

Letters of intent signed for new highly automated logistics center in Kungsbacka

06.10.2025SCM.dk

Arla og Maersk etablerer nyt kølelager i Taulov

02.10.2025Fyns Kran Udstyr A/S

Sponseret

Vakuumløftere til Danmarks største dækhotel

30.09.2025Combilift

Sponseret

Celebrating 100,000 Trucks – Win a Golden Combilift and Support UNICEF

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle
KNAPP A/S
Seminar
Morgenmad hos KNAPP

Deltag i vores undersøgelse af teknologierne bag et højautomatiseret lager. For dem, der vil vide mere om forskellige automatiseringsløsninger og hvilke områder de er bedst egnede til.

Dato

15.10.2025

Tid

07:30

Sted

KNAPP Nordics kontor | Hyllie Vattenparksgata 12, Malmö (lige over broen)

Fellowmind Denmark A/S
Webinar
Always Azure – Skab værdi med Microsoft Azure

Vil du være på forkant med det nyeste i Azure og få konkrete idéer til, hvordan du udnytter platformen bedst muligt i din virksomhed?

Dato

20.10.2025

Tid

13:00

Sted

Online

Dansk Standard
Kursus
Bliv klar til NIS2 med ISO 27001 - diplomkursus

På dette to-dages kursus får du en gennemgang af kravene i EU's NIS2-direktiv med fokus på, hvordan du kan efterleve og implementere kravene i praksis med ISO/IEC 27001 - ledelsessystem for informationssikkerhed.

Dato

21.10.2025

Sted

Dansk Standard, 12 etage, Sal 2, Göteborg Plads 1, 2150 Nordhavn

Dansk Standard
Kursus
NIS2 i praksis – med ISO/IEC 27001 som fundament for compliance

På dette diplomkursus får du overblik over NIS2-kravene i praksis, og du lærer, hvordan ISO/IEC 27001 kan bruges som en praktisk ramme til at styrke jeres informationssikkerhed og sikre compliance med den nye NIS2-lov.

Dato

21.10.2025

Sted

Dansk Standard, Nordhavn

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
Grundlæggende miljøledelse

Formålet med kurset er at give deltagerne et grundlæggende kendskab til miljøledelsessystemer, kravene i ISO 14001:2015 og de forretningsfordele, der er knyttet til systematisk arbejde med et miljøledelsessystem.

Dato

22.10.2025

Sted

Odense

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
Strategisk udvikling af ledelsessystemer

Hvordan sikrer vi, at ledelsessystemet leverer et effektivt bidrag til virksomhedens strategiudvikling?

Dato

23.10.2025

Sted

Odense