Esbjerg Havn udvikler Ro-Ro terminal koncept med Scandinavian Auto Logistics
Scandinavian Auto Logistics og Port Esbjerg er gået sammen om at udvikle et nyt alsidigt Ro-Ro terminalkoncept. Parterne har kaldt konceptet "Flexible Multi-Terminal", da det giver mulighed for håndtering af biler, trailere, containere og høje og tunge laster.
Grimaldi-gruppen driver otte rederier langs ruter, der forbinder Nordeuropa, Middelhavet, Vestafrika og Nord, Øst- og Sydamerika. Foto: Port Esbjerg.
Den multinationale logistikkoncern Grimaldi Group er den primære ejer af Scandinavian Auto Logistics, såvel som ejer af en verdens største flåder af Ro-Ro-, krydstogt- og færgeskibe.
På den baggrund er et samarbejde opstået mellem Esbjerg Havn og Scandinavian Auto Logistics, hvis formål er at skabe et nyt terminalt koncept, der kan håndtere alle slags Ro-Ro-gods. Navnet på det nye koncept er ”Flexible Multi-Terminal".
Administrerende direktør for Esbjerg Havn, Dennis Jul Pedersen, forklarer, at investeringerne i den fleksible multi-terminal øger havnens kapacitet og giver adgang til det enorme rutenetværk af Grimaldi Lines. For "Flexible Multi-Terminal" er nemlig gjort klar til at kunne håndtere mange af deres fartøjer, hvilket sikrer den højeste fleksibilitet i planlægningen.
Læs også: Søfartens ”Løvens hule” slog til 15 gange
Samtidig giver det mulighed for transport af modulære varer fra baglandet til tre kontinenter, der repræsenterer nogle af de hurtigst voksende markeder i verden.
Grimaldi-gruppen driver otte rederier langs ruter, der forbinder Nordeuropa, Middelhavet, Vestafrika og Nord, Øst- og Sydamerika, samt derudover at være til stede i billogistik gennem ejerskabet af Scandinavian Auto Logistics.
"Vi mener, at fleksibilitet og effektivitet skal kombineres, når man flytter kompleks last rundt i verden - og det starter, når vi modtager varerne i Esbjerg Havn”, siger Henrik Otto Jensen, der er Scandinavian Auto Logistics’ adm. direktør.
- KCP