Er jeres produkter og kunder profitable?
Slimstocks samarbejdspartner Jan Stentoft, professor i Supply Chain Management, har lavet et nyt indlæg: Mangel på ledelsesmæssigt fokus på produkt- og kundeporteføljestyring kan spænde ben for at sikre de bedste konkurrencemæssige betingelser.
Virksomheders lagerstyringssystemer kan levere værdifuld information til at sikre, at der arbejdes med profitable produkter og kunder. Mangel på ledelsesmæssigt fokus på produkt- og kundeporteføljestyring kan imidlertid spænde ben for at sikre de bedste konkurrencemæssige betingelser. En bevidsthed på at sikre profitabilitet er nødvendig og kan ske gennem etablering af politikker og procedurer. Det er en opgave, der ikke kun bør ske én gang hvert eller hvert andet år, men noget man løbende forholder sig til. Forsyningskæden udgør en vigtig kilde til at skabe profitabilitet.
Et væsentligt element i at sikre konkurrenceevne er at sikre, at de produkter og kunder, der arbejdes med, rent faktisk er profitable. Førende virksomheder har erkendt, at virksomhedernes forsyningskæder udgør helt centrale kilder til at sikre profitabilitet. Opsamles der realtidsdata, og bearbejdes denne til beslutningsrelevant information i et lagerstyringssystem fra Slimstock, kan der opnås værdifulde indsigter om produkters og kunders performance, som gør, at man rettidigt kan gribe ind med forebyggende handlinger som f.eks. ekstra markedsføringsboost af produkter, prissætninger af varer og serviceydelser og genforhandlinger af aftaler med kunder og leverandører?
Se resten af Jan Stentofts indlæg her.
Slimstocks samarbejdspartner Jan Stentoft, professor i Supply Chain Management, udformer hver måned spændende indlæg, som er relevante for dig, der arbejder med supply chain og lageroptimering. Se hele indlægget her.