Digital logistikløsning til C-parts forhindrer varemangel
Radarproducenten Weibel satser på digital logistikløsning til C-parts. Systemet sparer virksomheden 400 mandetimer om året ved at automatisere lageret og derfor forhindre varemangel.
Den danske radarproducenten Weibel, der er bedst kendt for sine radarer til ballistiske målinger og tracking af rumfartøjer og satellitter, investerer nu i den digitale logistikløsning Smart Factory Logistics fra grossisten Bossard.
Læs også: Ny logistikløsning optimerer produktionen hos Louis Poulsen
Formålet er at optimere og stabilisere produktion af Weibels produkter ved at forebygge varemangel på deres C-parts.
”Smart Factory Logistics passer perfekt til virksomheder som Weibel, der allerede er godt i gang med at omstille sig til en 100 pct. digital fremtid, hvor automatisering er en selvfølgelighed og produktionsstop pga. varemangel aldrig finder sted”, siger salgsansvarlig hos Bossard, Marc Olsen.
Og allerede nu oplever Weibel disse markante forbedringer ved at anvende det nye system.
Derudover peger nyeste beregninger på, at det nye digitale vareordresystem sparer virksomheden op mod 400 mandetimer om året.
”Kigger vi frem, så kan vi formentlig spare endnu mere tid i fremtiden, efterhånden som vi løbende tilpasser systemet til vores brugere, men det afhænger også af, hvordan vores produktion udvikler sig”, siger Stine Maria Ibing, Supply Chain Manager hos Weibel Scientific.
Digitale forsyningskæder er fremtiden
Weibel har blandt andet implementeret KanBan-systemet SmartBin Flex, som sikrer, at produktionen ikke løber tør for C-parts, idet der automatisk sendes en foruddefineret ordremængde af sted, når lagerniveauet rammer sit minimum. For at styre dine forbrugsvarer har Weibel ligeledes implementeret SmartLabel, der gør det muligt at lave en bestilling med et enkelt tryk på en knap.
Og hos Bossard oplever man generelt en stor efterspørgsel fra andre virksomheder, der også ønsker at digitalisere og automatisere deres forsyningskæder.
Læs også: Samarbejdende robotter flytter ind i de små produktionsvirksomheder
”De fleste virksomheder har erkendt, at fremtidens forsyningskæde er digital og transparent. Det betyder, at ledelsen og medarbejderne i produktionen kan se og forudse deres pipeline og hermed forhindre flaskehalse i produktionen. Der er naturligvis forskel på virksomheders digitaliseringsparathed, men mange af de virksomheder, vi arbejder med, er allerede godt i gang med at gøre deres forsyningskæde mere digital og transparent”, siger Marc Olsen.
- EST