DHL får pris for mest inkluderende arbejdsplads
For fjerde år i træk er DHL Express & Aviation at finde blandt top-3 af de bedste danske arbejdspladser ifølge Great Place to Work®. Nu har virksomheden også vundet prisen for at være bedst til at integrere medarbejdere med forskellige kulturelle og religiøse baggrunde på arbejdspladsen.
’Putting People First’ er det globale mantra for hele DHL-koncernen og DHL Express & Aviation, der netop er blevet hædret hele to gange for sit stærke medarbejderfokus. Først med en plads i Top Tre over bedste arbejdspladser i Danmark og så med en yderligere pris for at være ‘Bedst til multikulturel inklusion’.
”Det er vigtigt for os, at alle medarbejdere føler sig godt tilpas uanset hvilken kulturel eller religiøs overbevisning, de har. Derfor er vi utrolig stolte af at vinde Great Place to Work-prisen for at være bedst til inklusion,” siger Steven Den, der er adm. direktør for DHL Aviation, i en pressemeddelelse.
På aftenholdet i DHL Aviation er der ofte samspisning, hvor medarbejderne mange gange tager lokale retter med, som bliver anrettet i en stor buffet til stor glæde for alle. Og i det daglige skiftes medarbejderne til at sætte musik på til arbejdet – fra salsa det ene øjeblik til afrikanske rytmer det næste.
Læs også: Ny undersøgelse: Hver femte kan ikke se meningen i arbejdspladsens forandringer
”Det er bestemt min oplevelse, at en kulturel forskelligartet arbejdsplads giver en mere inkluderende tankegang blandt medarbejderne selv. Med tiden bliver det naturligt at tænke bredere på virkningen af ens handlinger og kommunikation, og det fremmer den respektfulde adfærd som i sidste ende giver en behagelig og ofte sjov arbejdsoplevelse,” siger Steven Den, der er adm. direktør for DHL Aviation.
Foruden ’Putting People First’ arbejder DHL med begrebet ’As One’, som dækker over, at det er holdindsatsen, der gør forskellen i det daglige. Der er en indgroet forventning om, at alle samarbejder og spiller hinanden gode. Sker det ikke, er det også en vedtaget regel, at man kan give hinanden direkte feedback med det samme.
”Vi er enormt gode til at anerkende hinanden. Det kan være for den gode kundeoplevelse eller for at være kvartalets eller årets medarbejder. Anerkendelsen gør, at folk føler sig set og værdsat, ligesom det også er med til at gøre, at vi altid lægger os ekstra i selen,” siger Sarah Gertraude Olsen.
- KCP