DHL optimerer på stykgods og indgår scm-aftale med Jysk
Den store transportaktør DHL Freight har udvidet sin stykgodsservice Eurapid med bl.a. afhentning samme dag og levering før kl. 12. Derudover har selskabet indgået en femårig aftale om håndteringen af det indgående vareflow for Jysk.
Fra og med juli i år har transportgiganten DHL Freight udvidet og optimeret sit stykgodsprodukt Eurapid, således at servicen nu er tilgængelig på 105 destinationer i 22 europæiske lande med det, selskabet selv kalder ekstremt korte transittider. Eurapid er blevet tilføjet to nye tilbud i form af afhentning samme dag, som nu også er tilgængeligt for sendinger op til 2.500 kg, ligesom kunder i udvalgte områder kan booke levering før kl. 12 som tilkøb.
DHL Freight Eurapid supplerer vores nuværende produktportefølje med en premiumservice for almindeligt stykgods. De seneste forbedringer markerer endnu et skridt i vores nye strategi Freight 2020, som indeholder et klart defineret mål om at tilbyde den størst mulige kvalitet, hastighed og pålidelighed indenfor vores serviceområde. For eksempel kræver kunderne indenfor teknologi-, tekstil- og modebranchen en højere frekvens og mere pålidelig håndtering, siger adm. direktør for DHL Freight Danmark, Ole Mørk.
Eurapid omfatter fortsat både Priority Handling, Priority Booking og Priority Boarding, som alt i alt skal sikre den bedst mulige service lige fra booking til levering via pålidelig planlægning, gennemsigtige priser og digital ordrebehandling. Selve tjenesten bygger på Freights EuroConnect-netværk, der omfatter over 2.000 internationale forbindelser på tværs af hele Europa.
Stærk service til Jysk
Andetsteds i organisationen har DHL International Supply Chain, der er scm-divisionen af DHL Global Forwarding, underskrevet en femårig forlængelse af sit samarbejde med Jysk Nordic, som er en del af Lars Larsens omfattende koncern.
Som en del af aftalen vil DHL håndtere Jysk Nordics indgående vareflow med en integreret supply chain-løsning, der også omfatter online vendor booking og services til varetagelse af købsordrer. På den måde vil DHL fortsat håndtere en årlig mængde på omkring 55.000 TEU, fortrinsvis fra Asien og Middelhavsregionen samt Sydamerika og Mellemøsten, og til EMEA-området.
Vi er meget tilfredse med, at vores service til Jysk Nordic har resulteret i en kontraktforlængelse; og vi ser frem til fortsat at servicere Jysk med en stærk forsyningskædeløsning, der vil understøtte dem med at udvide forretningen, siger Head of Operations Nordics & Central Eastern Europe for DHL Global Forwarding International Supply Chain, Chris Arnold.
DHL-løsningen har givet os bedre kontrol og gennemsigtighed i vores forsyningskæde og tilføjer reel værdi til Jysk, specielt gennem online vendor booking og EDI-forbindelserne. Vi ser at løsningen har understøttet vores kontinuerlige indsats for at strømline og forbedre vores indgående vareflow, og vi ser frem til, at vores partnerskab med DHL vil vokse yderligere, siger shipping manager for Jysk Nordic, Loui Andreasen.
Læs også: Jysk udvider distributionscenter med højlager
Den første Jysk-butik, dengang under navnet Jysk Sengetøjslager, åbnede dørene på Silkeborgvej i Aarhus i 1979. I dag tæller kæden over 2.500 butikker i 48 lande.
Denne artikel er del af et tema:
Tema: Distribution