22.09.2022  |  Lager & distribution

DHL kåret som Europas bedste arbejdsplads

Great Place to Work® har kåret logistikvirksomheden DHL Express til den bedste arbejdsplads i Europa. Det er resultatet af et årelangt arbejde, der har øget medarbejdertilfredsheden.

DHL har fået skabt en kultur, der er præget af respekt og anerkendelse af hinanden. Den positive kultur er slået så godt igennem i organisationen, at virksomheden er præmieret af Great Place to Work® for andet år i træk.

Alberto Nobis, CEO Europe DHL Express, der er meget tilfreds og lover fortsat at prioritere kulturen højt, siger:

Annonce: (Artiklen fortsætter efter annoncen)

"Great Place to Work prisen er en bemærkelsesværdig anerkendelse af vores indsats og dedikation for at skabe en inkluderende, positiv og retfærdig arbejdsplads. Selvom vi virkelig er glade for anerkendelsen, vil vi fortsætte med at stræbe efter forbedringer og fortsætte med at investere i det bedst mulige arbejdsmiljø for vores medarbejdere. Vi er en virksomhed, der sætter mennesker først, og har derfor vores medarbejdere i centrum af vores forretning. Vores kultur er funderet i respekt for hinanden, og det er fortsat en vigtig drivkraft for vores medarbejderes motivation og tilfredshed. Vi vil derfor fortsætte med at investere i vores kultur især gennem initiativer inden for sundhed og velvære”.

Mennesket først
Det er andet år i træk, at DHL Express er kåret som den bedste arbejdsplads i Europa af Great Place to Work. Great Place to Work og The Economist Group anerkender dermed den internationale logistikvirksomheds dedikation til sine medarbejdere og dens investeringer i at skabe en stærk kultur med mennesket først og med rod i et formålsdrevet arbejde.
DHL Express investerer årligt i talrige medarbejderinitiativer. For eksempel aktiveres og opfordres medarbejdere til at støtte formål, de brænder for med initiativet ’DHL's Got Heart’. Og 'DHL4All'-rammen, der er centreret om at skabe en tilhørskultur for medarbejdere uanset deres nationalitet, etnicitet, evner, køn eller seksuelle orientering, er også en stærk drivkraft for en fair og inkluderende praksis.

Læs også: DHL får bygget ny pakketerminal i Kastrup Lufthavn

Alle medarbejdere deltager i den interne træning som 'Certified International Specialist' (CIS). Her lærer de om kulturen, og træningen er hjertet af DHL Express. Medarbejderne får den viden, som de benytter hver dag for at levere den bedst tænkelige service for kunderne.

"At blive kåret til 'Bedste Arbejdsplads’ i Europa for andet år i træk er en fantastisk præstation af vores medarbejdere i DHL Express. Jeg er meget stolt af vores teams og det arbejde, de har udført – især med at håndtere pandemien. Vi oplever, at unge medarbejdere i stigende grad fokuserer på en positiv kultur på arbejdspladsen og på fleksibilitet i hverdagen. Vi imødekommer disse præferencer ved bevidst at investere i adskillige initiativer for vores medarbejdere. Og vi vil blive ved med at opbygge en inkluderende og anerkendende arbejdsplads med lige muligheder for alle og dyrke de uforglemmelige øjeblikke, der betyder noget for alle”, siger Alastair McCambridge, der er Senior Vice President HR hos DHL Express Europe.

Deltagelse i kåringer
For at blive betragtet som den bedste arbejdsplads i Europa skal virksomhederne deltage i de nationale Great Place to Work-kåringer. De bygger på fortrolige undersøgelsesdata, der vurderer medarbejdernes oplevelser af tillid, innovation, virksomhedsværdier og ledelse, og kvantificerer hver virksomheds præstation. Virksomheder vurderes også med hensyn til deres engagement i deres skabelse af en inkluderende arbejdsplads, der omfatter alle medarbejdere, uanset deres identitet og baggrund.

- PiB

Mere fra SCM.dk – forum for ledelse af forsyningskæden

SCM.dk – forum for ledelse af forsyningskæden

www.scm.dk

SCM.dk – forum for ledelse af forsyningskæden – er Danmarks eneste erhvervsmedie og community med dedikeret fokus på optimering af forsyningskæden. Medlemmer på SCM.dk kan bidrage aktivt med indhold og erfaring og betragtes som en indsigtsfuld vidensressource i udviklingen af SCM.dk. Vi udkommer dagligt på SCM.dk, ugentligt med nyhedsbreve samt ni gange om året med magasinet SCM+LOGIST…

Se virksomhedsprofil  

  SCM.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere