DHL kåret som Europas bedste arbejdsplads

Great Place to Work® har kåret logistikvirksomheden DHL Express til den bedste arbejdsplads i Europa. Det er resultatet af et årelangt arbejde, der har øget medarbejdertilfredsheden.

Great Place to Work® har kåret logistikvirksomheden DHL Express til den bedste arbejdsplads i Europa. Det er resultatet af et årelangt arbejde, der har øget medarbejdertilfredsheden. Foto: DHL.

22.09.2022

SCM.dk

DHL har fået skabt en kultur, der er præget af respekt og anerkendelse af hinanden. Den positive kultur er slået så godt igennem i organisationen, at virksomheden er præmieret af Great Place to Work® for andet år i træk.

Alberto Nobis, CEO Europe DHL Express, der er meget tilfreds og lover fortsat at prioritere kulturen højt, siger:

"Great Place to Work prisen er en bemærkelsesværdig anerkendelse af vores indsats og dedikation for at skabe en inkluderende, positiv og retfærdig arbejdsplads. Selvom vi virkelig er glade for anerkendelsen, vil vi fortsætte med at stræbe efter forbedringer og fortsætte med at investere i det bedst mulige arbejdsmiljø for vores medarbejdere. Vi er en virksomhed, der sætter mennesker først, og har derfor vores medarbejdere i centrum af vores forretning. Vores kultur er funderet i respekt for hinanden, og det er fortsat en vigtig drivkraft for vores medarbejderes motivation og tilfredshed. Vi vil derfor fortsætte med at investere i vores kultur især gennem initiativer inden for sundhed og velvære”.

Mennesket først
Det er andet år i træk, at DHL Express er kåret som den bedste arbejdsplads i Europa af Great Place to Work. Great Place to Work og The Economist Group anerkender dermed den internationale logistikvirksomheds dedikation til sine medarbejdere og dens investeringer i at skabe en stærk kultur med mennesket først og med rod i et formålsdrevet arbejde.
DHL Express investerer årligt i talrige medarbejderinitiativer. For eksempel aktiveres og opfordres medarbejdere til at støtte formål, de brænder for med initiativet ’DHL's Got Heart’. Og 'DHL4All'-rammen, der er centreret om at skabe en tilhørskultur for medarbejdere uanset deres nationalitet, etnicitet, evner, køn eller seksuelle orientering, er også en stærk drivkraft for en fair og inkluderende praksis.

Læs også: DHL får bygget ny pakketerminal i Kastrup Lufthavn

Alle medarbejdere deltager i den interne træning som 'Certified International Specialist' (CIS). Her lærer de om kulturen, og træningen er hjertet af DHL Express. Medarbejderne får den viden, som de benytter hver dag for at levere den bedst tænkelige service for kunderne.

"At blive kåret til 'Bedste Arbejdsplads’ i Europa for andet år i træk er en fantastisk præstation af vores medarbejdere i DHL Express. Jeg er meget stolt af vores teams og det arbejde, de har udført – især med at håndtere pandemien. Vi oplever, at unge medarbejdere i stigende grad fokuserer på en positiv kultur på arbejdspladsen og på fleksibilitet i hverdagen. Vi imødekommer disse præferencer ved bevidst at investere i adskillige initiativer for vores medarbejdere. Og vi vil blive ved med at opbygge en inkluderende og anerkendende arbejdsplads med lige muligheder for alle og dyrke de uforglemmelige øjeblikke, der betyder noget for alle”, siger Alastair McCambridge, der er Senior Vice President HR hos DHL Express Europe.

Deltagelse i kåringer
For at blive betragtet som den bedste arbejdsplads i Europa skal virksomhederne deltage i de nationale Great Place to Work-kåringer. De bygger på fortrolige undersøgelsesdata, der vurderer medarbejdernes oplevelser af tillid, innovation, virksomhedsværdier og ledelse, og kvantificerer hver virksomheds præstation. Virksomheder vurderes også med hensyn til deres engagement i deres skabelse af en inkluderende arbejdsplads, der omfatter alle medarbejdere, uanset deres identitet og baggrund.

- PiB

Toyota Material Handling A/S

Sponseret

3 centrale trin til ESG i din materialehåndtering

Teknologisk Institut Innovation og Digital Transformation

Sponseret

Vækst kræver robusthed

Relateret indhold

24.04.2024SCM.dk

Cigaretproducenter skal betale mere for opsamling af skod

24.04.2024SCM.dk

Røde Hav-konflikten øger skibes CO2-udledning dramatisk

19.04.2024WITRON Group

Sponseret

“Flexibility is the match-winner”

10.04.2024Tasklet Factory

Sponseret

Få styr på dit lager: Lagerchefens (gen)vej til succes

08.04.2024N.C. Nielsen A/S

Sponseret

Ny plukketruck er længe ventet

05.04.2024Swisslog

Sponseret

Inbjudan Webinar: Strategisk lagerautomation - 25 april

05.04.2024Zetes

Sponseret

Prévoté transforms inventory management with the ZetesMedea Full Pallet Inventory solution

05.04.2024SCM.dk

Materialehåndtering og robotautomatisering løftes til nyt niveau

Jobmarked

Se alle

Apport Systems A/S

Bliv Test Manager hos Apport Systems A/S – en af Nordens førende WMS-udbydere.

Syntes du, at teknologi og kvalitet inden for softwareudvikling er drønspændende? Og er du ferm til software test og test-processer? Fantastisk - så er det måske dig, der skal være en del af Apport teamet som vores nye Test Manager.

Område

Midtjylland

Ansøgningsfrist

Snarest muligt

Körber Supply Chain DK A/S

Electrical Site Supervisor

Er du parat til at gøre verden til din arbejdsplads? Med 150+ rejsedage om året bliver du en af vores vigtigste repræsentanter på kundernes sites, hvor vi leverer og installerer komplekse og højteknologiske logistikløsninger. Vil du bidrage med din faglighed og dine evner for teknisk ledelse? Så er det netop dig, vi søger til en stilling som Electrical Site Supervisor!

Område

Nordjylland

Ansøgningsfrist

Snarest muligt

Körber Supply Chain DK A/S

Site Manager

Er du vores nye jonglør? Når vi installerer vores komplekse og højteknologiske logistikløsninger på kundernes sites overalt i verden, har vi brug for en Site Manager, der er i stand til at jonglere med adskillige opgaver og bevare overblikket. Samtidig skal det sikres, at vores stærke relationer både internt og til vores kunder bevares og udvikles. Er det dig? Så tilbyder vi en stilling som Site Manager!

Område

Nordjylland

Ansøgningsfrist

Snarest muligt

Eltronic Fueltech

Supply Chain Specialist

Kunne du tænke dig, at spille en afgørende rolle i arbejdet med at udvikle den samlede værdikæde i en virksomhed, der i den grad bidrager til den grønne omstilling? Og ønsker du at tage et ansvar for at vi på tværs af organisationen styrker samarbejdet og processerne ud mod både leverandører og kunder? Så skal du med på holdet!

Område

Midtjylland

Ansøgningsfrist

07.04.2024

Körber Supply Chain DK A/S

Mechanical Engineer

Drømmer du om at arbejde med komplekse og højteknologiske løsninger?

Område

Nordjylland

Ansøgningsfrist

Snarest muligt

Körber Supply Chain DK A/S

Category Manager - med primært fokus på projektindkøb

Hos Körber Supply Chain lægger vi stor vægt på godt kollegaskab og stærk holdånd i en travl hverdag: Vi ved ganske enkelt, at det er nøglen til vores succes! Vi er en virksomhed i udvikling og søger derfor en erfaren Category Manager til at styrke vores indkøbsteam. Vores dedikation til innovation har gjort os til en førende aktør i branchen. Som Category Manager hos Körber bliver du en del af et passioneret og resultatorienteret team, hvor din erfaring vil spille en central rolle i at udvikle vores indkøbsstrategi og forbedre vores leverandørnetværk.

Område

Nordjylland

Ansøgningsfrist

Snarest muligt

Körber Supply Chain DK A/S

Project Engineer - Controls

Hos Körber Supply Chain lægger vi stor vægt på godt kollegaskab og stærk holdånd i en travl hverdag: Vi ved ganske enkelt, at det er nøglen til vores succes! Som vores nye Project Engineer - Controls bliver det derfor også en central del af din hverdag, som del af et passioneret og internationalt team der hver dag arbejder for at bringe automation og PLC til nye højder.

Område

Nordjylland

Ansøgningsfrist

Snarest muligt

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle