DHL kåret som Danmarks bedste store arbejdsplads

Great Place to Work har kåret transport- og logistikvirksomheden DHL Express & Aviation som nummer et i kategorien Danmarks Bedste Arbejdsplads med mere end 500 medarbejdere. Arbejdsglæde er centralt.

HR-direktør i DHL Express, Pia Baagø Skat-Rørdam, på scenen ved kåringen i Cirkusbygningen. Foto: Great Place to Work.

14.11.2018

SCM.dk

Tirsdag den 13. november blev Danmarks Bedste Arbejdspladser 2018 kåret af Great Place to Work, og i den store kategori, for virksomheder med over 500 ansatte, vandt transport- og logistikvirksomheden DHL Express & Aviation.

Læs også: DHL blandt verdens bedste arbejdspladser

Alt i alt mener 94 procent af de 675 medarbejdere, at DHL alt taget i betragtning er et rigtig godt sted at arbejde. De har vurderet deres arbejdsplads på parametrene fællesskab, stolthed, respekt, troværdighed og retfærdighed.

Det vækker selvsagt glæde i selskabets ledelse.

https://www.linkedin.com/embed/feed/update/urn:li:share:6468211609780187136

”Det lyder måske banalt, men vi vil være et sted, hvor medarbejderne ikke blot indkasserer en hyre, men i stedet glæder sig til at gå på arbejde hver eneste dag med det mål at skabe gode resultater i et meningsfyldt og trygt fællesskab med kolleger og ledelse. Vi arbejder benhårdt med processen, derfor er det en fantastisk anerkendelse, vi nu har fået af Great Place to Work”, siger HR-direktør i DHL Express, Pia Baagø Skat-Rørdam.

Ledelsen hos DHL vil med egne ord ”gerne skabe en familiefølelse hos medarbejderne”. Det indebærer en kultur, hvor der arrangeres konkurrencer og fællesspisning, hvor ledelsen giver kram, når der er brug for det, og hvor der postes ugentlige video-opdateringer om virksomheden på den interne app. Det giver god mening på flere parametre.

Gevinster på flere planer
”Tro ikke, vi er gamle hippier, det her er business. Det er bevist, at når folk er motiverede og engagerede, skaber de også gode relationer til kunderne og leverer kvalitetsservice, som vi er meget afhængige af. Det er en service profit chain. Hvis medarbejderne er glade for at gå på arbejde, smiler de også til kunden i telefonen”, siger Pia Baagø Skat-Rørdam.

Hos Great Place to Work anerkender man netop de mange gevinster ved DHL’s indsats:

”DHL Express og Aviation er et lysende eksempel på en arbejdsplads, hvor arbejdsglæden er helt i top. Generelt kendetegner det virksomhederne på listen, at de ser medarbejderne som den vigtigste ressource. Kun gennem tillid og gensidig respekt kan man skabe motivation og engagement til gavn for både livskvalitet, kunder og i sidste ende virksomhedens resultater”, siger adm. dir. i den danske afdeling, Liselotte Jensen.

Vinderen hos de mellemstore virksomheder blev IT-virksomheden Elbek & Vejrup, mens nummer et blandt Danmarks små arbejdspladser er Absalon Hotel Group.

Læs også: DSV-lager: Medarbejdere slipper for manuelle palleløft

Great Place to Work noterer sig, at det generelt går godt for de virksomheder, der deltager i konkurrencen. Det seneste år har selskaberne på årets liste således skabt 904 nye jobs, svarende til en vækst på 8 procent. På samme tid har de øget omsætningen med gennemsnitligt 9 procent.

-AK

Toyota Material Handling A/S

Sponseret

Effektivitet, komfort og lavere omkostninger: Derfor vælger flere den nye Traigo48 fra Toyota

Slimstock Nordic

Sponseret

An opinion Making Artificial Intelligence (AI) land in supply chain practice

Relateret indhold

30.06.2025SCM.dk

Ny aftale åbner for mere udenlandsk arbejdskraft

30.06.2025SCM.dk

Udskældte klimareduktioner skal tages i brug i stor stil

30.06.2025SCM.dk

Stena Recycling opkøber nordjysk vognmandsfirma

27.06.2025Brother Nordic A/S

Sponseret

Derfor kræver linerless labels en særlig printer

27.06.2025SCM.dk

Virksomheder skruer op for fysisk sikring i en ny trusselsvirkelighed

27.06.2025SCM.dk

Månedens udfordring: Stærk logistik kræver fokus på hele værdikæden

26.06.2025SCM.dk

Stærkt Tyskland vejer tungere end USA's toldsatser

26.06.2025SCM.dk

Ahlsell Danmark skifter ud på topposten

Jobmarked

Se alle

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle
DNV Business Assurance Denmark
Kursus
APQP4Wind Specialist Training

Event Description

Dato

01.07.2025

Sted

Online

Dansk Standard
Kursus
ISO 14001 kursus: - Diplomkursus i miljøledelse

På to dage præsenteres du for det grundlæggende indhold i ledelsesstandarden ISO 14001:2025 Miljøledelse, og lærer hvordan de enkelte krav efterleves i praksis. Der vil undervejs i kurset være praktiske øvelser, der kan inspirere dig til arbejdet i din egen organisation efterfølgende. Som afslutning følger en multiple choice eksamen, som måler på din erhvervede viden og færdigheder.

Dato

18.08.2025

Sted

Dansk Standard, 12 etage, Sal 1, Göteborg Plads 1, 2150 Nordhavn

Bureau Veritas
Kursus
FSMS ISO 22000:2018 Lead Auditor Fødevaresikkerhed (CQI IRCA-certificeret)

Ved succesfuld gennemførelse af vores CQI and IRCA-certificeret FSMS ISO 22000:2018 Lead Auditor Fødevaresikkerhedskursus vil du være i stand til at planlægge, gennemføre og afrapportere effektive 1., 2. og 3. parts audits af ledelsessystemer i henhold til kravene i ISO 22000:2018.

Dato

18.08.2025

Tid

08:30

Sted

Vejle

Bureau Veritas
Seminar
ISO 9001 inspirationsseminar

ISO 9001 Inspirationsseminaret giver dig en grundlæggende forståelse for formål, baggrund og indhold for ISO 9001 standarden, som er en af de første og mest udbredte standarder og derfor betegnes som ”moderen af alle standarder”.

Dato

21.08.2025

Tid

08:30

Sted

Fredericia

Bureau Veritas
Seminar
ISO 9001 inspirationsseminar

ISO 9001 Inspirationsseminaret giver dig en grundlæggende forståelse for formål, baggrund og indhold for ISO 9001 standarden, som er en af de første og mest udbredte standarder og derfor betegnes som ”moderen af alle standarder”.

Dato

21.08.2025

Tid

08:30

Sted

Fredericia

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
Få styr på de nye krav om energiledelse, energi- og klimasyn baseret på BEK 761/2024

Er din virksomhed omfattet af Bekendtgørelsen, skal I sikre, at I opfylder de nye krav. På dette 2,5-times online minikursus, giver vi dig den viden, du har brug for for at leve op til de nye krav.

Dato

21.08.2025

Tid

09:00

Sted

Online