DHL kåret som Danmarks bedste store arbejdsplads

Great Place to Work har kåret transport- og logistikvirksomheden DHL Express & Aviation som nummer et i kategorien Danmarks Bedste Arbejdsplads med mere end 500 medarbejdere. Arbejdsglæde er centralt.

HR-direktør i DHL Express, Pia Baagø Skat-Rørdam, på scenen ved kåringen i Cirkusbygningen. Foto: Great Place to Work.

14.11.2018

SCM.dk

Tirsdag den 13. november blev Danmarks Bedste Arbejdspladser 2018 kåret af Great Place to Work, og i den store kategori, for virksomheder med over 500 ansatte, vandt transport- og logistikvirksomheden DHL Express & Aviation.

Læs også: DHL blandt verdens bedste arbejdspladser

Alt i alt mener 94 procent af de 675 medarbejdere, at DHL alt taget i betragtning er et rigtig godt sted at arbejde. De har vurderet deres arbejdsplads på parametrene fællesskab, stolthed, respekt, troværdighed og retfærdighed.

Det vækker selvsagt glæde i selskabets ledelse.

https://www.linkedin.com/embed/feed/update/urn:li:share:6468211609780187136

”Det lyder måske banalt, men vi vil være et sted, hvor medarbejderne ikke blot indkasserer en hyre, men i stedet glæder sig til at gå på arbejde hver eneste dag med det mål at skabe gode resultater i et meningsfyldt og trygt fællesskab med kolleger og ledelse. Vi arbejder benhårdt med processen, derfor er det en fantastisk anerkendelse, vi nu har fået af Great Place to Work”, siger HR-direktør i DHL Express, Pia Baagø Skat-Rørdam.

Ledelsen hos DHL vil med egne ord ”gerne skabe en familiefølelse hos medarbejderne”. Det indebærer en kultur, hvor der arrangeres konkurrencer og fællesspisning, hvor ledelsen giver kram, når der er brug for det, og hvor der postes ugentlige video-opdateringer om virksomheden på den interne app. Det giver god mening på flere parametre.

Gevinster på flere planer
”Tro ikke, vi er gamle hippier, det her er business. Det er bevist, at når folk er motiverede og engagerede, skaber de også gode relationer til kunderne og leverer kvalitetsservice, som vi er meget afhængige af. Det er en service profit chain. Hvis medarbejderne er glade for at gå på arbejde, smiler de også til kunden i telefonen”, siger Pia Baagø Skat-Rørdam.

Hos Great Place to Work anerkender man netop de mange gevinster ved DHL’s indsats:

”DHL Express og Aviation er et lysende eksempel på en arbejdsplads, hvor arbejdsglæden er helt i top. Generelt kendetegner det virksomhederne på listen, at de ser medarbejderne som den vigtigste ressource. Kun gennem tillid og gensidig respekt kan man skabe motivation og engagement til gavn for både livskvalitet, kunder og i sidste ende virksomhedens resultater”, siger adm. dir. i den danske afdeling, Liselotte Jensen.

Vinderen hos de mellemstore virksomheder blev IT-virksomheden Elbek & Vejrup, mens nummer et blandt Danmarks små arbejdspladser er Absalon Hotel Group.

Læs også: DSV-lager: Medarbejdere slipper for manuelle palleløft

Great Place to Work noterer sig, at det generelt går godt for de virksomheder, der deltager i konkurrencen. Det seneste år har selskaberne på årets liste således skabt 904 nye jobs, svarende til en vækst på 8 procent. På samme tid har de øget omsætningen med gennemsnitligt 9 procent.

-AK

Toyota Material Handling A/S

Sponseret

Ny Toyota Traigo48-serie med uovertruffent design og banebrydende ydeevne

Apport Systems A/S

Sponseret

Lagerstyring på autopilot - få dit lager til at tænke selv

Relateret indhold

01.04.2025DTU Learn for Life

Sponseret

Ny efteruddannelse på DTU i ESG-styring og -rapportering

31.03.2025Delfi Technologies A/S

Sponseret

Jysk Caravan Center: Digitale prisskilte øger effektivitet og giver bedre kundeoplevelse

28.03.2025Delfi Technologies A/S

Sponseret

Digitale buffetskilte skaber overblik i kantinen hos FGU Midtjylland

26.03.2025GS1 Denmark

Sponseret

Undgå at deklarere al din emballage rød og spar penge

26.03.2025Fyns Kran Udstyr A/S

Sponseret

Hør mere om vores WeDoLifting skraldetalje

26.03.2025Delfi Technologies A/S

Sponseret

Luxplus: Fra online abonnementsunivers til innovativ fysisk butik

24.03.2025Delfi Technologies A/S

Sponseret

Mayflower binder webshop og butikker sammen digitalt

21.03.2025Global AGV

Sponseret

Ja tak til 60% besparelse på din drift

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle
Bureau Veritas
Kursus
OHSMS ISO 45001:2018 Lead auditor arbejdsmiljø (CQI IRCA-certificeret)

Ved succesfuld gennemførelse af vores CQI and IRCA-certificeret OHSMS ISO 45001:2018 Lead Auditor Arbejdsmiljøkursus vil du være i stand til at planlægge, gennemføre og afrapportere effektive 1., 2. og 3. parts audits af arbejdsmiljøledelsessystemer i henhold ISO 45001:2018 og i overensstemmelse med ISO 19011 og ISO 17021 standarderne.

Dato

31.03.2025

Tid

08:30

Sted

Nyborg

Bureau Veritas
Kursus
Risk Management

Uanset din virksomheds type eller størrelse, vil du møde interne eller eksterne risici, som skal vurderes og håndteres således, at de ikke får uforudsete konsekvenser for din virksomhed - og derfor er risk management en forankret del af ISO-standarderne.

Dato

02.04.2025

Tid

08:30

Sted

Fredericia

Toyota Material Handling A/S
Messe
Toyota Material Handling deltager på Transportmessen 2025

Mød os på på Transport 2025, som finder sted i Messecenter Herning d. 3-5. april. Få gratis adgang til messen – brug blot koden toyota2025, når du bestiller dine billetter online. Vi glæder os til at byde dig velkommen ved stand M9600.

Dato

03.04.2025

Tid

09:00

Sted

Herning Messecenter

Brother Nordic A/S
Messe
Transport 2025

Skandinaviens førende fagmesse inden for transportbranchen.

Dato

03.04.2025

Tid

09:00

Sted

Messecenter Herning

Bureau Veritas
Webinar
Webinar: Få styr på VSME - EU's nye frivillige standard for bæredygtighedsrapporting

EU-Kommissionen har for nyligt lanceret den såkaldte Omnibus-pakke, der skal forenkle kravene til virksomhedernes bæredygtighedsrapportering og styrke EU’s konkurrenceevne.

Dato

03.04.2025

Tid

11:00

Sted

Online på MS Teams

Bureau Veritas
Webinar
Webinar: Få styr på VSME - EU's nye frivillige standard for bæredygtighedsrapporting

EU-Kommissionen har for nyligt lanceret den såkaldte Omnibus-pakke, der skal forenkle kravene til virksomhedernes bæredygtighedsrapportering og styrke EU’s konkurrenceevne.

Dato

03.04.2025

Tid

11:00

Sted

Online på MS Teams