DHL-direktør underviser ansatte
Direktøren for den danske afdeling af DHL Express sendte i sidste uge sine medarbejdere på skolebænken. Selv indtog han en aktiv rolle som underviser og træner.
DHL Express danske afdeling afholdte i sidste uge et træningsforløb kaldet CIS (Certified International Specialist) for de 400 danske medarbejdere. Chefen havde sendt hele holdet på skolebænken selv deltog han som en del af træner-teamet, hvilket er en aktivitet, han holder meget af:
På den måde får jeg et godt indblik i de udfordringer, mine medarbejdere står over for i det daglige. Samtidig har de direkte mulighed for at foreslå mig nogle ændringer til den måde, vi arbejder på. Endelig betyder den fælles træning, at vores kunder får en bedre service, fordi alle medarbejdere får en klar forståelse for kundernes behov og det problem, vi løser for dem, siger Claus Lassen, adm. direktør for DHL Express i Danmark.
CIS-træning har som formål at give samtlige medarbejdere en bedre forståelse af virksomheden og kurertransportens generelle rolle i et moderne samfund.
Opgradering på verdensplan
Det er ikke kun i den danske afdeling, at medarbejderne bliver opgraderet. Programmet involverer DHLs samtlige 100.000 medarbejdere, der er bredt ud over mere end 220 lande og territorier. Og i alle afdelinger deltager den lokale direktør i undervisningen.
Læs også: DHL: sådan får du succes med omnichannel
Den administrerende direktør i Danmark var dog ikke alene om opgaven. Han var gået sammen med 22 andre ledere og specialister fra forskellige dele af firmaet for at undervise og træne de ansatte.
-CHM