DB Schenker automatiserer interne transporter
DB Schenker i Borås har taget det næste skridt i at flytte gods inden for stramme tidsrammer ved at automatisere interne transporter. Det øger produktiviteten, forbedrer sikkerheden og reducerer produktionsskader. Terminalen har implementeret Jungheinrich Automated Guided Vehicles (AGV) med Kollmorgens teknologi.
DB Schenker i Borås har med succes implementeret Jungheinrich førerløse trucks (AGV) med Kollmorgens teknologi. Som førende leverandør af landtransport af både gods og pakker er dette en vigtig milepæl i virksomhedens automatisering af intralogistikken.
Fredrik Ottosson, Terminal & CoDi Manager hos DB Schenker Land i Borås, fremhæver de udfordringer, anlægget står over for, når det gælder om at flytte gods effektivt inden for stramme tidsrammer.
”Den største udfordring på dette anlæg er at flytte meget gods på meget kort tid. Vi har også et mål i SE/DK Landtransport om at øge automatiseringen i vores terminaler. Dette er et godt skridt fremad i den retning”, siger Fredrik Ottosson.
DB Schenker indså AGV-teknologiens potentiale til at forbedre effektiviteten og optimere driften og valgte Jungheinrich førerløse trucks med Kollmorgens teknologi på grund af deres dokumenterede ydeevne og skræddersyede løsninger.
”Vi har seks AGV'er, der arbejder i to skift. De kører pakker til og fra sorteringsanlægget og forbereder driften til det nye skift”, forklarer Fredrik Ottosson.
Læs også: System Transport åbner nyt lager for at følge med vækstkurven og ESG-udviklingen
Jungheinrich, der er kendt for sin ekspertise inden for intralogistik, leverede et omfattende systemdesign, der omfattede AGV trucks udstyret med Kollmorgens automationskit. Bardia Emad, Head of Automation Units Nordic hos Jungheinrich, understreger virksomhedens engagement i automatisering og integrationen af deres kommunikationsinterface (også kaldet middleware), Jungheinrich Logistics Interface, som muliggør problemfri driftskontrol via tablets.
”Vi er stolte af at arbejde på denne innovative måde, og at dette er en af de første AGV trucks i DB Schenker Land”, siger Bardia Emad og understreger projektets nytænkende karakter.
Kilde: DB Schenker
/ PiB