Dansk it-virksomhed vil digitalisere emballagestyring

To tidligere speditører har startet it-virksomheden MyPallet, der skal gøre emballagestyring lettere og billigere for virksomheder i transportbranchen. Flere kendte danske virksomheder har da også allerede taget løsningen til sig.

MyPallet er en digital løsning, der skal erstatte emballagekvitteringer. Det skal både lette den administrative proces og slå igennem på kundernes bundlinjer..

11.09.2019

SCM.dk

Det forsøger de to tidligere speditører Søren Madsen og Søren Finseth dog at gøre noget ved, skriver Transporttidende.

De har derfor sammen med en it-investor startet it-virksomheden MyPallet, der er en ny digital løsning til emballagestyring, der ikke alene skal lette den administrative proces, men også slå igennem på kundernes bundlinjer.

”I mange år har man, når man har byttet transportemballage, lavet en emballagekvittering, som chaufføren og modtageren begge har fået et eksemplar af”, siger Søren Madsen til Transporttidende og fortsætter:

”Kvitteringerne er herefter blevet afleveret til kontoret for at blive tastet ind i en computer. Ofte har der opstået uenigheder om, hvem der skylder hvor meget emballage, og så har man skullet se alle kvitteringerne igennem”.

Har allerede mærket interessen
MyPallet er en digital løsning, der netop skal erstatte de gamle emballagekvitteringer. Med systemet laver man alle kvitteringer ”ude i marken”, og man sparer således at taste det ind hjemme på kontoret, fordi alt er digitaliseret.

”Hos nogle af de største transportvirksomheder sidder der et tocifret antal medarbejdere og ikke laver andet end at styre emballage”, siger Søren Madsen til Transporttidende og fortsætter:

”De kan have store uenigheder med kunder og leverandører om antal og kvalitet, og faktisk er der i dag mange, der ikke vil køre med byttepaller - mest af alt fordi de ikke vil administrere dem og have kontrollen på dem”.

I MyPallets relativt korte levetid har de da også allerede mærket interesse for deres produkt. I første regnskabsår kunne selskabet præsentere et lille overskud, og det er også allerede lykkedes at overbevise blandt andre Aarstiderne, Prime Cargo, Fogtmann Logistik og Bloomingville om at tage løsningen til sig.

”Vi er især rigtig glade for den aftale med Aarstiderne, som vi netop har indgået. De har jo alt fra europaller, cateringbure, grøntssagskasser og en række andre typer af plastkasser, men beviser, at MyPallet software også er ideelt for styring og kontrol af virksomhedens egen returemballage og tilmed sikrer bæredygtighed til gavn for miljøet”, siger Søren Madsen til Transporttidende og fortsætter:

”Det er et eksempel på, at vi kan lægge alle de typer af kasser og emballager ind i systemet, som det skal være. Når virksomheder ønsker sig forskellige tilføjelser til produktet, så forgrener det sig, og vores produkt udvikles yderligere”.

Læs også: LGT Logistics lancerer digital platform til transport- og lagerføring

I MyPallets kundekartotek findes på nuværende tidspunkt cirka 35 kunder med i alt cirka 400 brugerlicenser.

- JMA

Toyota Material Handling A/S

Sponseret

Effektivitet, komfort og lavere omkostninger: Derfor vælger flere den nye Traigo48 fra Toyota

Slimstock Nordic

Sponseret

An opinion Making Artificial Intelligence (AI) land in supply chain practice

Relateret indhold

12.06.2025SCM.dk

Vestlige lande udskyder klimahandling med kreative undskyldninger

11.06.2025SCM.dk

Dårligt arbejdsmiljø koster Danmark milliarder hvert år

10.06.2025SCANLOX ApS

Sponseret

Et samarbejde der forenkler din pallehåndtering

07.06.2025SCM.dk

Eksport holder stand trods Trumps toldmure

06.06.2025SCM.dk

Grøn magt i Danmark er i erhvervslivets hænder

05.06.2025SCM.dk

CEO Kasper Tranberg står nu i spidsen for brændstofforsyning til dansk luftfart

04.06.2025SCM.dk

Nyt partnerskab vil bygge grønne mikronet og øge elektrificeringen

04.06.2025SCM.dk

Trump-politik får danske ingeniører til at overveje exit

Jobmarked

Se alle

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle