11.09.2019  |  Branchenyt

Dansk it-virksomhed vil digitalisere emballagestyring

To tidligere speditører har startet it-virksomheden MyPallet, der skal gøre emballagestyring lettere og billigere for virksomheder i transportbranchen. Flere kendte danske virksomheder har da også allerede taget løsningen til sig.

Emballageenheder kan ofte være en tung og dyr proces at administrere for virksomheder i transportbranchen, da det normalt foregår manuelt.

Læs også: Danmark skal være digital frontløber i handel og transport

Annonce: (Artiklen fortsætter efter annoncen)

Det forsøger de to tidligere speditører Søren Madsen og Søren Finseth dog at gøre noget ved, skriver Transporttidende.

De har derfor sammen med en it-investor startet it-virksomheden MyPallet, der er en ny digital løsning til emballagestyring, der ikke alene skal lette den administrative proces, men også slå igennem på kundernes bundlinjer.

”I mange år har man, når man har byttet transportemballage, lavet en emballagekvittering, som chaufføren og modtageren begge har fået et eksemplar af”, siger Søren Madsen til Transporttidende og fortsætter:

”Kvitteringerne er herefter blevet afleveret til kontoret for at blive tastet ind i en computer. Ofte har der opstået uenigheder om, hvem der skylder hvor meget emballage, og så har man skullet se alle kvitteringerne igennem”.

Har allerede mærket interessen
MyPallet er en digital løsning, der netop skal erstatte de gamle emballagekvitteringer. Med systemet laver man alle kvitteringer ”ude i marken”, og man sparer således at taste det ind hjemme på kontoret, fordi alt er digitaliseret.

”Hos nogle af de største transportvirksomheder sidder der et tocifret antal medarbejdere og ikke laver andet end at styre emballage”, siger Søren Madsen til Transporttidende og fortsætter:

”De kan have store uenigheder med kunder og leverandører om antal og kvalitet, og faktisk er der i dag mange, der ikke vil køre med byttepaller - mest af alt fordi de ikke vil administrere dem og have kontrollen på dem”.

I MyPallets relativt korte levetid har de da også allerede mærket interesse for deres produkt. I første regnskabsår kunne selskabet præsentere et lille overskud, og det er også allerede lykkedes at overbevise blandt andre Aarstiderne, Prime Cargo, Fogtmann Logistik og Bloomingville om at tage løsningen til sig.

”Vi er især rigtig glade for den aftale med Aarstiderne, som vi netop har indgået. De har jo alt fra europaller, cateringbure, grøntssagskasser og en række andre typer af plastkasser, men beviser, at MyPallet software også er ideelt for styring og kontrol af virksomhedens egen returemballage og tilmed sikrer bæredygtighed til gavn for miljøet”, siger Søren Madsen til Transporttidende og fortsætter:

”Det er et eksempel på, at vi kan lægge alle de typer af kasser og emballager ind i systemet, som det skal være. Når virksomheder ønsker sig forskellige tilføjelser til produktet, så forgrener det sig, og vores produkt udvikles yderligere”.

Læs også: LGT Logistics lancerer digital platform til transport- og lagerføring

I MyPallets kundekartotek findes på nuværende tidspunkt cirka 35 kunder med i alt cirka 400 brugerlicenser.

- JMA

Mere fra SCM.dk – forum for ledelse af forsyningskæden

SCM.dk – forum for ledelse af forsyningskæden

www.scm.dk

SCM.dk – forum for ledelse af forsyningskæden – er Danmarks eneste erhvervsmedie og community med dedikeret fokus på optimering af forsyningskæden. Medlemmer på SCM.dk kan bidrage aktivt med indhold og erfaring og betragtes som en indsigtsfuld vidensressource i udviklingen af SCM.dk. Vi udkommer dagligt på SCM.dk, ugentligt med nyhedsbreve samt ni gange om året med magasinet SCM+LOGIST…

Se virksomhedsprofil  

  SCM.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere