Dansk it-virksomhed vil digitalisere emballagestyring

To tidligere speditører har startet it-virksomheden MyPallet, der skal gøre emballagestyring lettere og billigere for virksomheder i transportbranchen. Flere kendte danske virksomheder har da også allerede taget løsningen til sig.

MyPallet er en digital løsning, der skal erstatte emballagekvitteringer. Det skal både lette den administrative proces og slå igennem på kundernes bundlinjer..

11.09.2019

SCM.dk

Det forsøger de to tidligere speditører Søren Madsen og Søren Finseth dog at gøre noget ved, skriver Transporttidende.

De har derfor sammen med en it-investor startet it-virksomheden MyPallet, der er en ny digital løsning til emballagestyring, der ikke alene skal lette den administrative proces, men også slå igennem på kundernes bundlinjer.

”I mange år har man, når man har byttet transportemballage, lavet en emballagekvittering, som chaufføren og modtageren begge har fået et eksemplar af”, siger Søren Madsen til Transporttidende og fortsætter:

”Kvitteringerne er herefter blevet afleveret til kontoret for at blive tastet ind i en computer. Ofte har der opstået uenigheder om, hvem der skylder hvor meget emballage, og så har man skullet se alle kvitteringerne igennem”.

Har allerede mærket interessen
MyPallet er en digital løsning, der netop skal erstatte de gamle emballagekvitteringer. Med systemet laver man alle kvitteringer ”ude i marken”, og man sparer således at taste det ind hjemme på kontoret, fordi alt er digitaliseret.

”Hos nogle af de største transportvirksomheder sidder der et tocifret antal medarbejdere og ikke laver andet end at styre emballage”, siger Søren Madsen til Transporttidende og fortsætter:

”De kan have store uenigheder med kunder og leverandører om antal og kvalitet, og faktisk er der i dag mange, der ikke vil køre med byttepaller - mest af alt fordi de ikke vil administrere dem og have kontrollen på dem”.

I MyPallets relativt korte levetid har de da også allerede mærket interesse for deres produkt. I første regnskabsår kunne selskabet præsentere et lille overskud, og det er også allerede lykkedes at overbevise blandt andre Aarstiderne, Prime Cargo, Fogtmann Logistik og Bloomingville om at tage løsningen til sig.

”Vi er især rigtig glade for den aftale med Aarstiderne, som vi netop har indgået. De har jo alt fra europaller, cateringbure, grøntssagskasser og en række andre typer af plastkasser, men beviser, at MyPallet software også er ideelt for styring og kontrol af virksomhedens egen returemballage og tilmed sikrer bæredygtighed til gavn for miljøet”, siger Søren Madsen til Transporttidende og fortsætter:

”Det er et eksempel på, at vi kan lægge alle de typer af kasser og emballager ind i systemet, som det skal være. Når virksomheder ønsker sig forskellige tilføjelser til produktet, så forgrener det sig, og vores produkt udvikles yderligere”.

Læs også: LGT Logistics lancerer digital platform til transport- og lagerføring

I MyPallets kundekartotek findes på nuværende tidspunkt cirka 35 kunder med i alt cirka 400 brugerlicenser.

- JMA

Bureau Veritas

Sponseret

Ekstern sikkerhedsrådgivning hos Blue Water Shipping

SSI Schäfer

Sponseret

SSI SCHAEFER samarbejder med Coop om et af Europas største automatiserede distributionscentre

Relateret indhold

31.10.2025PALOMAT

Sponseret

Kom til Automationsdag hos BILA - Oplev automation hands on🤖

31.10.2025SCM.dk

Kombinationen af fysisk og psykisk pres fordobler risikoen for tidlig tilbagetrækning

31.10.2025SCM.dk

150 ledere og futurister peger mod en ny verdensorden

29.10.2025SCM.dk

Betonproducent reducerer CO2-udledning i værdkæden med 22 procent

28.10.2025SCANLOX ApS

Sponseret

Når uhyggen sniger sig ind i logistikken

27.10.2025Roima Intelligence

Sponseret

Kom med til årets Supply Chain Sessions

24.10.2025SCM.dk

Ro på! Omnibussen er ikke død

24.10.2025SCM.dk

Toldstyrelsens henter 110 millioner i efterkontrol

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle
Dansk Standard
Kursus
E-læringskursus: ISO/IEC 42001 - Lead Implementer

Behersk den viden og de færdigheder, der kræves for at fungere som specialist i kunstig ingtelligens (AI) baseret på kravene i ISO/IEC 42001.

Dato

01.11.2025

Sted

Online

Dansk Standard
Kursus
E-læringskursus: ISO/IEC 27001 Lead Implenter - certificeret af PECB

Få bevis på dine kompetencer med den internationale certificering i informationssikkerhed, ISO/IEC 27001 Lead Implementer

Dato

01.11.2025

Sted

Online

Dansk Standard
Kursus
E-læringskursus: ISO 37001 Lead Implementer

Behersk implementering og ledelse af et antibestikkelsessystem (ABMS) baseret på ISO 37001

Dato

01.11.2025

Sted

Online

Dansk Standard
Kursus
ISO/IEC 27001: Diplomkursus i informationssikkerhed

På dette kursus får du hjælp til at få et effektivt ledelsessystem for informationssikkerhed med ISO 27001, som passer til din virksomheds behov.

Dato

03.11.2025

Sted

Nyborg Strand, Østerøvej 2, 5800 Nyborg

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
OHSMS Auditor/Lead Auditor course based on ISO 45001 | CQI IRCA Certified Course ID: 1877

This course is designed to develop a clear understanding of safety management in the modern era and provide those involved in audit conduct and management with the skills to fulfil their role.

Dato

03.11.2025

Sted

Odense

Dansk Standard
Kursus
ISO/IEC 27001: Diplomkursus i informationssikkerhed

På dette kursus får du hjælp til at starte arbejdet med at få et effektivt ledelsessystem for informationssikkerhed, som passer til din virksomheds behov, med ISO 27001.

Dato

03.11.2025

Sted

Nyborg Strand, Nyborg