Danmarks stærkeste elektriske ladcykel

Med scooter bremser, motorcykelkæder og en bukket stålramme er Laplandar L-250 den mest pålidelige ladcykel for danske virksomheder.

Foto: Harald Kirsebom - Laplandar

Biler er nemme at have med at gøre. De kan lastes tungt, køres langt, bruges døgnet rundt, og alt hvad der skal serviceres og skiftes, er let tilgængeligt. Danske Laplandar har bygget en elektrisk ladcykel, der kan det samme. 

Hver eneste del på den nye ladcykel fra Laplandar kan skiftes. Til trods en lastkapacitet på 250kg og en ramme bygget af bukket stål er det essentielt for virksomheder, at udstyr kan repareres med minimalt besvær. Køretøjer skal køre -ikke være på værksted i flere dage. Samtidig er regelmæssig service nødvendigt for at sikre livstiden på køretøjet. 

Laplandar Motor Company har med deres L-250 model bygget en elektrisk ladcykel, der maksimerer køretid. Deres cykel er konstrueret med to fundamentale mål.

  1. Ladcyklen skal være slidstærk nok til dagligt brug uden bremseskift, hjulerstatning og sammenbrud. 
  2. En elektrisk ladcykel, der bliver brugt dagligt, skal være nem at servicere og alle dele skal kunne skiftes og serviceres med standard værktøj.

Ved at producere alle ståldele og elektriske dele i Europa og source resterende dele fra leverandører til bilindustrien har Laplandar opnået mål nr. 2.

Ved at udvikle og teste L-250 i over 2 år har Laplandar opnået mål nr. 1

Resultatet er en elektrisk ladcykel, som kan bruges af virksomheder, der er afhængige af at deres udstyr er funktionelt 24/7. 

Laplandar ladcykler er bygget i Europa og tilgængelige i hele Europa enten gennem lokale forhandlere eller direkte fra Laplandar. Ved henvendelse er det også muligt at få skræddersyede kasser til specifikke formål. Alle forespørgsler kan rettes til Laplandar her.

Denne artikel er del af et tema:

Tema: Bæredygtig last-mile levering i verdensklasse

Væksten i den globale e-handel er gået lidt ned i tempo, men der er stadig godt gang i e-handelshjulene. Forbrugere over det meste af verdenen køber mere, køber hyppigere og udvider deres varekategorier til en bredere portefølje.

Der er dog stadig udfordringer forbundet med den bæredygtige last-mile-levering af varer til forbrugere. Området omfatter de miljøvenlige og effektive metoder, der anvendes til at transportere varer fra et distributionscenter eller en lokal leveringshub til forbrugernes hjem eller arbejdspladser. Dette segment af forsyningskæden er kendt som ’sidste kilometer’, og det er ofte det dyreste, mest tidskrævende og miljøbelastende skridt i hele leveringsprocessen. Bæredygtige sidste kilometer løsninger søger at reducere drivhusgasemissioner, trafikbelastning og luftforurening, samtidig med at de opretholder eller forbedrer leveringshastighed og kundetilfredshed. Det er ikke så let.

14.10.2024Laplandar ApS

Sponseret

Danmarks stærkeste elektriske ladcykel

11.10.2024Laplandar ApS

Sponseret

Ladcykler bygget til facility service