Coromatic har valgt nordisk cloud-løsning
Nordens førende leverandør af kritisk infrastruktur, Coromatic, har valgt IFS som leverandør af en Field Service Management-løsning til virksomhedens selskaber i Danmark, Norge og Sverige. Den cloud-baserede løsning skal styrke effektiviteten og understøtte Coromatics ambitiøse vækstplaner.
Nordens førende leverandør af kritisk infrastruktur, Coromatic, har valgt IFS som leverandør af en Field Service Management-løsning til virksomhedens selskaber i Danmark, Norge og Sverige. Den cloud-baserede løsning skal styrke effektiviteten og understøtte Coromatics ambitiøse vækstplaner. Foto: IFS.
Coromatic har netop underskrevet en aftale med IFS, som skal sikre fundamentet under den vækstrejse, virksomheden har indledt. Et centralt element er at styrke produktiviteten og smidiggøre planlægningsprocesserne i Coromatics selskaber i Norden, og til den opgave har virksomheden valgt en cloud-baseret Field Service Management-løsning (FSM) fra IFS. Løsningen skal anvendes i Coromatics selskaber i Danmark, Norge og Sverige og vil have omkring 350 brugere, når den er implementeret.
Læs også: IFS køber Ultimo
Coromatic er nordens førende leverandør af kritisk infrastruktur og hjælper virksomheder med at sikre strømforsyning til kritiske installationer og netværksløsninger. Derudover designer, bygger og vedligeholder Coromatic datacentre. Virksomheden har mere end 5.000 kunder i Norden, heraf 60 pct. af Nordens 100 største virksomheder inden for en lang række brancher samt i den offentlige sektor og sundhedsvæsnet. I 2021 blev Coromatic en del af E.ON Gruppen.
Fleksibel platform
Coromatic er ikke ubekendt med FSM-software, men virksomhedens eksisterende løsning var vanskelig at skalere og tilpasse til Coromatics dynamiske behov inden for service- og vedligeholdshåndtering, som er et vigtigt forretningsben. Med valget af IFS’ cloudbaserede FSM-løsning får Coromatic en fleksibel platform, der kan understøtte vækstplanerne og styrke effektiviteten.
Løsningen omfatter alle aspekter af FSM herunder projektstyring, planlægning, administration af arbejdsordrer, logistik, administration fra mobile enheder samt en kundeportal.
”Med IFS FSM får vi nogle nye muligheder for at optimere vores serviceprocesser. Vores serviceteknikere får adgang til moderne, effektive redskaber, der vil sætte dem i stand til at levere endnu bedre service til vores kunder, så vi ser meget frem til samarbejdet med IFS”, siger servicedirektør i Coromatic, Henrik Wahl.
Det er IFS’ partner Prevas, der skal stå for implementeringen af FSM-løsningen i alle tre nordiske lande.
- PiB