Coop Sverige vil forbedre tilgængeligheden og reducere affald med JDA

Førende svensk detailhandelsvirksomhed vil implementere JDAs Category Management-løsninger, det ledende produkt på markedet, til at allokere plads og lokalisere planogrammer på tværs af mere end 800 dagligvarebutikker.

 Reducering af affald er en hovedprioritet for dagligvarebutikker med henblik på at fremme bæredygtighed. Coop Sverige har øremærket bæredygtighed som et hovedfokus på tværs af deres forretning. For at understøtte bæredygtighedsmålene har Coop Sverige valgt Category Management-løsninger fra JDA Software, Inc. til at reducere affald og forbedre produkttilgængeligheden i hver af deres mere end 800 dagligvarebutikker. Coop Sverige har været JDAs kunde i flere årtier, og har udnyttet JDA Advanded Warehouse Replenishment og udvider nu sit fodaftryk med henblik på lokalisering og forbrugercentricitet, samtidig med at man lever op til bæredygtighedsmålene.

Coop Sverige er en af de største detailhandelsvirksomheder i Sverige med mere end 800 butikker over hele landet, og de er ejet af 3,5 millioner medlemmer i 30 forbrugerorganisationer. Coop stræber efter at tilbyde sine kunder varer, der er til at betale, et bæredygtigt sortiment og forskellige typer af butikker, der udstråler glæde ved mad. Bæredygtighed er en del af Coops DNA; bæredygtighedspolitik, bæredygtighedsstrategi og målsætninger er styrende for deres arbejde. Coops vision er at være ”den gode kraft” i fødevarer i hele Sverige.

Bedre engagement og en sublim købeoplevelse er to af Coops hovedprioriteter i deres strategi for dagligvarebutikkernes forsyningskæde. At skabe bedre butikstilbud, baseret på lokale kunders krav, er en integreret del af at skabe kundeloyalitet, forbedre antallet af besøgende samt styrke den generelle kundetilfredshed. I forlængelse heraf ønskede Coop at lokalisere planogrammer i hver af deres butik, men de var nået grænsen for interne ressourcer i forhold til at realisere det.

Lokalisering var en af udfordringerne og drivkræfterne bag valget om at benytte JDA® Category Management til automatisering af planogrammer, da det giver mulighed for at indrette butikshylder efter kundernes behov. Et forbedret og skræddersyet udvalg i Coops butikker vil føre til en reduktion af affald – en vigtig prioritet, idet Coop stræber efter bæredygtighed på tværs af alle områder i deres forretning.

Coop vil implementere en række JDA Category Management-løsninger til at understøtte strategien og visionen og skabe et vis niveau af synlighed og compliance, som aldrig før har været mulig. JDA vil automatisere styringen af Coops pladsudnyttelsesprocesser og forbedre kommunikationen med tilknyttede butikker for at skabe compliance. Med JDA vil Coop også være i stand til at oprette, styre, analysere, optimere og distribuere detaljerede planogrammer i butikken. For at imødekomme de lokale behov vil Coop gøre det muligt at skabe butiksspecifikke kategoriplaner, der optimerer de enkelte produktkategoriers placering, performance og layout, så de matcher de lokale kunders efterspørgsel og skaber salg.

”Med JDA er Coop Sverige godt positioneret i forhold til at vækste, fordi de tager udgangspunkt i kundernes vaner og købshistorik, så de kan levere de rigtige produkter på de rigtige hylder i den rigtige butik”, siger Johan Reventberg, President EMEA, JDA. ”Coop har strategisk valgt at prioritere affaldsreduktion som en del af deres bæredygtighedsindsats, hvilket også er en høj prioritet for både dagligvarebutikker og forbrugere, og som ligeledes vil øge kundernes loyalitet”

Yderligere information:

Tweet følgende:

Om JDA Software, Inc.

JDA Software tilbyder den førende platform for supply chain management (SCM) drevet med kunstig intelligens. Vores end-to-end-løsninger rummer alt fra forsyningskæden og detailplanlægning, eksekvering, levering og arbejdsrelaterede løsninger. Vores mission er at give virksomheder bedre mulighed for at forudsige, fremstille og levere nøjagtigt det, som deres kunder ønsker – uanset hvornår, hvor og hvordan, de ønsker det. Vi tilbyder letflydende og sammenhængende global handel – uden spild af materialer, energi, omkostninger eller tid – for at accelerere økonomisk vækst, bæredygtighed og velstand. JDA leverer en mere Autonomous Supply ChainTM til mere end 4.000 af verdens førende virksomheder, herunder 75 af de 100 største forhandlere, 77 af de 100 største forbrugsvarevirksomheder og 8 af de 10 bedste globale 3PLs. Med JDA, kan du planlægge at levere. www.jda.com

Sociale medier:

Hjemmeside: https://jda.com

Blog: https://blog.jda.com

Facebook: https://www.facebook.com/JDASoftwareGroup

Instagram: https://www.instagram.com/jdasoftware/ 

LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/jda-software

Twitter: https://twitter.com/JDASoftware

YouTube: https://www.youtube.com/user/JDASoftware

“JDA” is a trademark or registered trademark of JDA Software Group, Inc. Any trade, product or service name referenced in this document using the name “JDA” is a trademark and/or property of JDA Software Group, Inc.

JDA Software, Inc.
15059 N Scottsdale Rd, Ste 400
Scottsdale, AZ 85254

###

04.03.2024Blue Yonder

Sponseret

Prysmian Digitally Transforms Warehousing Capabilities With Blue Yonder

12.02.2024Blue Yonder

Sponseret

Blue Yonder Acquires Flexis, a Leader in Manufacturing and Supply Chain Planning Technology

02.02.2024Blue Yonder

Sponseret

Blue Yonder Releases Q4 2023 Company Highlights and Q1 2024 Industry Insights

15.01.2024Blue Yonder

Sponseret

Profit and Planet: Two Sides of the Same Supply Chain Coin

04.01.2024Blue Yonder

Sponseret

The Future of S&OP and IBP

18.12.2023Blue Yonder

Sponseret

The Time for Change Is Now