Bring er klar til julehandlens pres på logistikkæden
I løbet af julehandlen er presset på hele logistikkæden højt. Af den grund udvider Bring arbejdsstyrken med blandt andet flere chauffører og terminalarbejdere i årets mest intensive periode, julehandlen.
”Vi ser frem til højsæsonen for e-handel og er klar til at håndtere store mængder gode tilbud og julegaver, som danskerne handler. Vi klarede sidste års højsæson meget godt, og årets forberedelser har handlet om at finpudse rutinerne. Vi har i løbet af året sat meget fokus på at optimere netværket og har sikret os flere store pakkeshops, som har kapacitet til at modtage store mængder pakker. Vi er klar til den sjoveste tid på året”, siger Bjarne Lauritsen, Director of Operations hos Bring.
Læs også: Arla anser biogas som det mest miljøvenlige brændstof til mælkeindsamling
På terminalen i Greve har Bring helt ny robotteknologi, hvor fem robotter skal hjælpe med at sortere pakker. Sammen med en øget bemanding skal det sikre endnu hurtigere og bedre sortering. For at kunne levere flere pakker er Bring afhængig af, at modtagerne afhenter deres pakker hurtigst muligt. For at motivere danskerne til at hente hurtigt, igangsætter Bring en konkurrence, hvor en vinder per uge kan vinde gavekort.
Bring har taget en række tiltag for at sikre hurtige leveringer i julen:
• Ekstra bemanding i form af både robotter, chauffører, kundeservicemedarbejdere og terminalmedarbejdere.
• Udvidet åbningstid i kundeservice alle hverdage fra kl. 08.00 til 18.00 fra den 2. december til og med den 23. december. Chatbot er live 24/7.
• Udvidet pakkeshopnetværket med flere større pakkeshops med kapacitet til at håndtere et stort antal pakker.
• Hyppigere SMS-påmindelser for at minde kunder om at afhente pakker hurtigt, så der frigøres plads til nye pakker.
• Kontormedarbejdere inviteres til at hjælpe i produktionen, hvilket både aflaster produktionen og giver kontormedarbejdere indsigt i kerneforretningen.
Kilde: Bring
/ PiB