Boozt skyder 100 millioner i lager
Onlinebutikker er i fortsat vækst. Det får Boozt.com til at udvide lageret for 100 mio. kr. Virksomheden tror på, at den sælger tre gange så meget inden for få år.
Den dansk-svenske onlinetøjbutik Boozt udvider lageret for at kunne være mere konkurrencedygtig. Det onlinebaserede tekstilmarked er præget af hård konkurrence med mange aktører, og af kunder, der med et klik hurtigt er videre til konkurrenten.
Størrelse betyder noget. Det er survival of the biggest. Hvis du er en lille aktør på det marked, så har du simpelthen ikke en chance. Vi vurderer, at der kommer til at være tre-fire store spillere, som vil være altdominerende, og vi skal være en af dem, siger adm. direktør hos Boozt, Hermann Haraldsson, i pressemeddelelse.
Læs også: Virksomheder halter bagud med digitale strategier
Virksomheden har også grund til at tro på væksten. For målsætningerne er blevet til virkelighed, og der skal udvides.
Sidste år sagde vi, at vi ville være større end Stylepit, og det blev vi. Vores næste mål er at blive større end Nelly, og det er vi her i fjerde kvartal i år, siger Hermann Haraldsson og forklarer, at markedet ikke er blevet lettere af den grund.
Kravene til stordriftsfordele vokser og vokser. Automatiseringen vil sikre hurtigere behandling af ordrer, flere enheder i timen samt flere stock-lokationer pr. kvadratmeter. Evnen til at levere hurtigt og møde kundens forventninger er alfa omega inden for e-handel, siger den administrerende direktør.
Læs også: Gratis returfragt truer indtjeningen i e-handel
Investeringerne i centrallageret i Ängelholm nordøst for Helsingborg, der primært kommer til at handle om automatisering, stemmer overens med Boozts forventninger til vækst i løbet af de næste tre år. I dag sender Boozt.com ca. 400.000 varer om måneden ud til sine kunder. Men det tal forventer virksomheden at kunne gange med tre, ligesom lagerenhederne vil vokse med samme faktor fra ca. 1,5 mio. enheder på lageret og 45.000 forskellige modeller inden for modetøj og sko.
-JPN