19.11.2021 | Branchenyt
Case: Årets e-butik udvider endnu en gang med ny, spændende butik
Indhold fra partner Hvad er dette?
Eventyrsport vandt tidligere på året prisen for årets e-butik, og udvider endnu en gang med ny, indbydende butik i Slagelse. Med elektroniske hyldeforkanter fra Delfi Technologies får medarbejderne mere tid til at dele ud af deres ekspertise til kunderne.
Eventyrsport vandt tidligere på året Pricerunners priser for årets e-butik samt bedste e-butik inden for fritid, og udvider endnu en gang med ny, indbydende butik i Slagelse. Her er fokus, som altid, på ekstraordinære kundeoplevelser og med elektroniske hyldeforkanter fra Delfi Technologies, får medarbejderne mere tid til at dele ud af deres ekspertise til kunderne.
Endnu en gang formår Eventyrsport at højne detail-niveauet med deres velindrettede og inspirerende butiksmiljø, som både inspirerer friluftsmennesker samt løbere til køb af udstyr med åbningen af deres nyeste butik i Slagelse d. 13. november 2021. Uanset hvilken interesse man har, får man hurtigt en fornemmelse af at der er gjort dét ekstra for oplevelsen i den knapt 1000kvm store butik.
Elektroniske hyldeforkanter synliggør bæredygtige produkter hos Eventyrsport
Eventyrsport er altid på forkant med hvad deres kunder ønsker, og i takt med en stigende efterspørgsel på bæredygtige produkter og materialer, har Eventyrsport taget nye midler i brug for at gøre det lettere for kunderne at skelne imellem deres produkter.
- Vi har indført vores egen miljømærkning i Eventyrsport, ”Careful Choice”, som gør det nemmere for kunderne at finde bæredygtige og miljøvenlige produkter hos os, fortæller Emil Holtet Søgaard, Retailchef hos Eventyrsport.
Læs også: Ny løsning optimerer butikker hos Lysmesteren
”Careful Choice” er skabt ud fra ønsket om at gøre det langt mere overskueligt for kunderne at investere i bæredygtigt udstyr og grej. Eventyrsport kalder selv mærkningen for en kompasnål til at finde vej i junglen. Derudover opgøres kriterierne for ”Careful Choice” i hvilke materialer produkterne er produceret i samt hvordan de er produceret.
- På vores elektroniske hyldeforkanter har vi derfor fået implementeret et lille ikon som symboliserer ”Careful Choice”, så både vores medarbejdere og kunder hurtigt kan differentiere varernes bæredygtighed fra hinanden, fortsætter han.
Med implementering af ikonet på de elektroniske hyldeforkanter, sikrer Eventyrsport at deres kommunikation omkring bæredygtighed er up-to-date, så der ikke bliver solgt varer på forkerte præmisser – og dermed sikrer den bedst mulige kundeservice.
Mange kampagner og prisændringer kan koste tid
Åbningen af den nye butik i Slagelse betyder også skarpe åbningstilbud, og lige efter følger både Black Friday, julehandlen samt udsalgsstart. På få måneder står Eventyrsport dermed med mange priskampagner, som normalvis ville tage dem lang tid manuelt at ændre.
- Det er super nemt for os at åbne en butik eller køre særlige priskampagner grundet vores elektroniske hyldeforkanter. Vi er altid sikre på at priserne er opdateret og korrekte, og undgår dermed at tage kostbar tid fra kunderne da vores medarbejdere ikke skal prismærke de mange produkter, siger Emil Holtet Søgaard.
Læs også: Eventyrsport: Danmarks bedste e-butik og gode oplevelser
Med de elektroniske hyldeforkanter installeret i hele butikken opnår Eventyrsport stor fleksibilitet når der netop skal planlægges og afholdes priskampagner. Ved blot få klik kan de ændre priserne på samtlige hyldeforkanter i butikken via deres ERP-system.
Ekstraordinær kundeservice og ekspertise går ikke ubemærket hen
Tdiligere på året blev Eventyrsport kåret til årets e-butik, og dette sker i takt med de store ambitioner kæden har for deres kundeservice- og oplevelser - både online og offline. Ifølge Emil Holtet Søgaard er der især én faktor som ligger til grund for dette:
- For os er det vigtigt at vores medarbejdere er eksperter inden for deres områder. Vores medarbejdere har selv testet og oplevet vores produkter og fx løbet de ruter vi anbefaler, siger han.
- På den måde skaber vi et langt bedre incitament og oplevelse af know-how i vores butikker såvel som på webshoppen, fortsætter han.
Læs også: Plantorama: Nyt koncept sætter fokus på bæredygtighed
Derfor snakker butikkernes elektroniske hyldeforkanter også sammen med webshoppen for at sikre en ens prissætning. Ændres priserne det ene sted, sker det automatisk også det andet – og kundeoplevelsen er igen fuldendt, da der ikke opstår misforståelser ift. priserne.
Om Eventyrsport
Eventyrsport brænder for at give gode oplevelser og tilbyder i dag et bredt udvalg af stærke mærker inden for outdoorbeklædning- og udstyr. Kæden har 14 butikker over hele landet og driver samtidig en webshop, der er blevet kåret som Danmarks e-butik samt bedste e-butik inden for fritid(maj 2021).
Om Delfi Technologies
Delfi Technologies er en europæisk it-virksomhed, der udvikler og sælger stregkodeløsninger i forbindelse med vareregistrering og elektroniske hyldeforkanter - primært til detail-, lager og logistikbranchen, samt sundhedsvæsnet. Delfi Technologies er vokset markant de senere år og råder i dag over 110 medarbejdere med kontorer i Danmark, Sverige, Norge, Tyskland, Italien og Vietnam.
Branchenyt

Case: Rigtig Kaffe får hjælp med dynamiske priser i showroom
Rigtig Kaffe har mere end 5.000 produkter i sortimentet på webshoppen. Selvom det kun er udvalgte produkter, som er udstillet i showroomet, gav det rigtig god mening for virksomheden at implementere digitale prisskilte.
Indhold fra partner
Branchenyt

Case: Procesoptimering har elimineret spildtid og plukfejl hos Heka Dental
Produktionsvirksomheden Heka Dental designer og producerer tandlægeunits, som sælges i Danmark og i det meste af verden. Med ambitionen om at skabe konkurrencemæssige fordele, har Heka Dental indgået et samarbejde med it-virksomheden Delfi Technologies
Indhold fra partner
Branchenyt

Case: HimmerLand Resort har vokseværk og digitale ambitioner
I Nordjylland finder man det luksuriøse resort HimmerLand. Udover nye aktiviteter og oplevelser er HimmerLands digitale ambitioner også i udvikling. Et af de nye initiativer er digitale skilte, der skal kommunikere med gæsterne på resortet.
Indhold fra partner
Branchenyt

Case: Hobro Vinhandel digitaliserer butikken med elektroniske prisskilte
Den lokale vinbutik i Hobro har eksisteret i mere end 10 år. En vækstrejse er i gang og man er nu gået all in på digitalisering af butikken. Her er man gået fra at skrive prismærker i hånden til en fuldt ud digital løsning med komplet overblik og adgang t
Indhold fra partner
Branchenyt

Case: Supervin: Jyllands største vinbutik har succes med digitale prisskilte
I Hjørring bliver der langet masser af vin over disken hos Supervin. Virksomhedens populære webshop står for 90 procent af omsætningen, hvilket har krævet nye digitale initiativer i butikken. Supervin har derfor implementeret digitale prisskilte fra Delfi
Indhold fra partner
Branchenyt

Case: Digitale prisskilte er en succes blandt baby- og børneudstyr hos Pixizoo
Onlinesuccessen Pixizoo er kommet for at blive. En ny kapitalindsprøjtning og nye tiltag skal være med til at realisere virksomhedens ambitiøse vækstmål på 20 procent om året, blandt andet ved hjælp af digitale prisskilte fra Delfi Technologies
Indhold fra partner