23.01.2020  |  Branchenyt

Case: Wow-effekt påvirker bundlinjen hos Danmarks største havecenterkæde

Indhold fra partner Hvad er dette?

Udrulningen af elektroniske hyldeforkanter er i fuld gang hos Plantorama, som forventer både økonomiske- og driftsmæssige fordele ved at udskifte papirhyldeforkanterne i alle kædens havecentre.

Plantorama har i dag 11 oplevelsescentre fordelt over Jylland, Sjælland og Fyn. Alle steder bliver der installeret elektroniske hyldeforkanter, som skal sikre opdaterede priser, hele vejen rundt.

I tillæg til at skabe en grønnere profil, så er forventningerne også blevet indfriet, når det kommer til at skabe en positiv indflydelse på kundeoplevelsen samt medarbejdertilfredsheden, fortæller Heidi Paaske Christensen, der er projektkoordinator hos Plantorama og som har været involveret i projektet med elektroniske hyldeforkanter helt fra start:

- Vi har fået indfriet vores forventninger til en løsning, der både kommer vores kunder og medarbejdere til gode. Medarbejderne sparer meget tid, især ved kampagnestart og slut, og kan i højere grad fokusere på kunderne, efter vi er begyndt at implementere elektroniske hyldeforkanter i vores havecentre.

Bedre oplevelser til kunderne

Plantorama er i dag et udflugtssted for hele familien. I de forskellige havecentre spænder udbuddet af oplevelser vidt, og man finder her alt fra velbesøgte dyrecentre til kaffebarer og legeområde.

Plantorama i Hillerød er et af de havecentre, der nu har fået elektroniske hyldeforkanter. Også her mærker man den store tidsbesparelse i hverdagen, som kan bruges på at skabe endnu bedre oplevelser for kunderne.

- I takt med at vi sparer mere tid i hverdagen, nu hvor alle priserne automatisk bliver opdateret via elektroniske hyldeforkanter, så kan vi i stedet bruge tiden på vores kunder. På den måde kan vi skabe en endnu bedre oplevelse når kunderne kommer på besøg hos os, siger Rasmus Schultz, der er afdelingsleder i dyrecenteret hos Plantorama Hillerød.

Wow-effekten – den som kunderne husker

Når alt kommer til alt, handler det om at skabe en wow-effekt, så kunderne husker deres besøg.

- Hvis vi kan være med til at skabe en wow-effekt, så er der en højere sandsynlighed for at kunderne kommer igen. Det er naturligvis også noget som i sidste ende vil være med til at påvirke vores bundlinje, siger Heidi Paaske Christensen.

Om Plantorama

Plantorama er Danmarks største have- og dyrecenterkæde med alt til have, bolig og dyr. Plantorama er et dansk familieforetagende med havecentre i hele landet. Det første havecenter blev grundlagt tilbage i 1987 i Egå ved Århus med et sortiment af stueplanter. I dag spænder Plantoramas sortiment vidt; haveplanter og stueplanter, jord og gødning, havekrukker og skjulere, brugskunst og boliginteriør samt dyretilbehør og levende dyr.

Delfi Technologies

Delfi Technologies er en europæisk it-virksomhed, der udvikler og sælger stregkodeløsninger i forbindelse med vareregistrering og elektroniske hyldeforkanter - primært til detail-, lager & logistikbranchen, samt sundhedsvæsnet. Delfi Technologies har mere end 30 års erfaring fra branchen og er vokset markant de senere år. I dag råder virksomheden over mere end 110 medarbejdere med kontorer i Danmark, Sverige, Norge, Tyskland, Italien og Vietnam.

Mere fra Delfi Technologies A/S

Delfi Technologies A/S

www.delfi.com

Delfi Technologies er en europæisk løsningsleverandør, etableret i 1988, som har specialiseret sig i softwareløsninger inden for elektroniske hyldeforkanter, håndterminaler, kasseløsninger (POS) og printløsninger. Vores kunder repræsenterer en bred vifte af brancher såsom detailhandel, lager, sundhedssektor, field service og kontor…

Se virksomhedsprofil  

  SCM.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere