06.11.2015  |  Strategi & ledelse

Virksomheder halter bagud med digitale strategier

Flere ledere får ikke indført den nødvendige it-strategi i deres sektorer, viser ny stor undersøgelse.

Flere ledere fra transport- og distributionsbranchen har ikke gennemført de nødvendige strategier, som allerede er implementeret i andre sektorer.

Det viser en ny rapport, der er udarbejdet af Forrester Research for Verizon Enterprise Solutions. Undersøgelsen peger på, at færre ledere i SCM-faget har implementeret deres strategier ”fuldt ud”.

Læs også: Maersk satser på intelligente containere

Samtidig er det kun 6 procent af direktørerne, der mener, at den digitale strategi har en tilpas grad af modenhed. 

71 procent af lederne i transport og distribution siger, at virksomhedens netværk spiler en afgørende rolle for at kunne indfri den digitale strategi. Alligevel lever mange eksisterende netværks-infrastrukturer ikke op til kravene. Ikke færre end 3 ud af 4 (75 procent) af lederne forklarer således, at deres infrastruktur er en flaskehals for den digitale udvikling.

Læs også: Skype-milliardær bruger robotter til udbringning

Rapporten peger også på, at 75 procent af lederne ser kundeoplevelsen som en "afgørende faktor" eller en "høj prioritet" ved teknologiske omstruktureringer. 

Du kan læse hele rapporten her.

-JPN

  SCM.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere