Vælg servicepartner med omtanke: Dette skal du overveje!
Der er i dag et hav af muligheder af servicepartnere og leverandører inden for truckservice. At vælge den rette partner, der passer til dine behov, kan dog være en udfordring, da det kan være svært at få et klart overblik.
I denne artikel vil vi hjælpe dig med at få klarhed på området, så du kan træffe den bedste beslutning for dig. Læs videre og bliv klogere på valg af truckservice-partner.
En serviceaftale holder dine trucks kørende, og du bør derfor vælge din kommende servicepartner eller leverandør ud fra grundige overvejelser.
Den rette rådgivning er fundamental for hele samarbejdet
Den gode servicepartner skal sikre, at driften på trucks altid er optimal. Det bliver bl.a. gjort gennem den rette rådgivning helt fra samarbejdets begyndelse, og servicepartneren skal kunne hjælpe hver gang, at der er behov for det. Servicedirektør, Johnny Jensen, hos Toyota Material Handling understreger vigtigheden i et for- og analysearbejde, så de kan sikre den rigtige rådgivning for kunden: “Analyse af antal driftstimer, hvad deres behov er og vigtigheden for maskinerne i produktionen er essentiel. Derefter laves et tilpasset servicekoncept og en samarbejdsaftale.” Servicepartneren skal dermed kunne løse alle opgaver, der sikrer optimal drift. Det kan være alt fra at have en tekniker hurtigt ude på stedet til hurtig levering af reservedele samt have de nødvendige kompetencer for at udføre arbejdet. Johnny Jensen uddyber, “Det skal være så smertefrit for kunden, som overhovedet muligt, så de nærmest ikke kan mærke, at vi servicerer dem”.
Kompetencerne skal være spot on
Når man vælger den rigtige servicepartner, så er det ikke kun nok at få den rette rådgivning - udførelsen af arbejdet skal også gøres ordentligt. Derfor er det ekstremt vigtigt, at man vælger en servicepartner, der har styr på deres kompetencer og ikke går på kompromis med kvalitet. “Vi har en pligt til at være skarpe, for det er virksomhedernes produktion, som det går ud over, hvis vi ikke er. Det er ikke kun nok at levere en maskine - den skal også fungere bagefter”, siger Johnny Jensen fra Toyota Material Handling. Det er vigtigt, at den kommende servicepartner bruger kræfter på at uddanne sine medarbejdere, så de kan udføre arbejdet korrekt kombineret med en stor arbejdsglæde.
Fremtidssikret drift
Det er ikke nok, at en servicepartner kun rådgiver om nuværende muligheder for service - de skal også kigge ud i fremtiden. Johnny Jensen fortæller, “Du skal vælge en partner, som kan fortælle og rådgive dig om, hvad der sker inden for logistik i årene frem. Det er godt nok at have det, som man plejer, men der skal også overvejes, hvad der sker på længere sigt”. Denne service er en af de vigtigste elementer, der adskiller de forskellige servicepartnere fra hinanden. Den rette servicepartner skal udvikle sig sammen med kunden, så driften forbliver optimal - ikke kun i dag og i morgen, men også de næste mange år.