Unified Commerce - næste skridt i udviklingen af forsyningskæden
Til retailkonferencen NRF 2020 i New York tilbage i januar blev Ross Elliot, President hos TrueCommerce, interviewet af onlinemagasinet eCommerceNext, som har fokus på nyheder og information inden for retail- og e-handelsbranchen.
Under interviewet blev Ross spurgt til vores Unified Commerce-platform og Unified Commerce som helhed.
Selvom vi i TrueCommerce dagligt taler om Unified Commerce, er der mange virksomheder, som stadig ikke helt forstår, hvad en Unified Commerce-platform er, og hvor stor en betydning den kan have for deres strategi for ordrebehandling og leverance. Og da nye markedsanalyser viser, at 81 % af detailbranchen vil benytte sig af Unified Commerce-platforme inden 2020 er omme, kan virksomheder, der ikke begynder at investere i denne type platform, risikere at komme bagud i forhold til deres konkurrenter.
Hvad er Unified Commerce?
I den brede forstand er Unified Commerce en løsning til at samle alle kanaler og systemer til ordrehåndtering, produktstyring, lagerstyring og levering/logistik. En sådan platform, hvor al data styres centralt, gør detailvirksomheder og deres leverandører i stand til at acceptere og behandle ordrer uafhængigt af deres kilde eller oprindelige format.
Dette er et stort spring fra tidligere processer, der krævede, at vidt forskelligt software fra flere leverandører skulle sammenkobles, hvilket ofte krævede en kombination af besværlige integrationer og manuelt arbejde.
Vores Unified Commerce-platform er din one-stop-shop til at få adgang til alle de applikationer og services, som du kan benytte til at styre dit salg i dine onlinekanaler, integreret med EDI og dit ERP-system.
Platformen digitaliserer din data, automatiserer dine transaktioner og giver dig fuld gennemsigtighed i dine data, så du kan træffe de rette beslutninger for din forretning. Du får desuden adgang til TrueCommerces globale samhandelsnetværk, der kan forbinde dig elektronisk med 92.000+ samhandelspartnere verden over.
For at gøre det endnu mere simpelt, så prøv at tænke på, hvordan vi for 15 år siden plejede at have en internetudbyder, en telefonudbyder, en udbyder af kabel-TV og en udbyder af lejefilm. Alle de her systemer og udbydere blev senere forenet og samlet i en boks, gennem én udbyder. Dette billede kan sammenlignes rigtigt godt med den effekt, en Unified Commerce-platform kan have på udviklingen af forsyningskæden.