Terberg kører skinker hos Danish Crown
Det går stærkt hos Danish Crown-slagteriet i Sæby. En stadig strøm af svinekød skal sendes ud i verden og derfor har N.C. Nielsen leveret endnu en Terberg YT 222 terminaltraktor, der kan flytte løstrailere i det travle udlæsningsområde i slagterigården. Den nye Terberg YT 222 blev leveret på bare tre uger og danner nu par med en tilsvarende terminaltraktor med seks år på bagsmækken.
Den fabriksnye Terberg YT 222 er tilpasset til håndteringsprocessen hos Danish Crown. N.C. Nielsen har ombygget terminaltraktoren med en lav sektion bagtil og en tilvirket bagskærm, der passer til slagteriets eget bukkesystem. Det betyder, at terminaltraktoren kan køre løstrailere til læsseramperne og lade dem stå selv og efter læsning køre trailerne videre til et nærliggende afhentningsområde.
Terminaltraktorerne hos Danish Crown betjener 15 læsseramper. Fra tidlig morgen til sen aften er de i fuld sving med at flytte trailere på fabriksarealet og på offentlig vej mellem afdelingerne. Slagteriet i Sæby fremstiller dagligt 18.000 skinker, der køres direkte ud i de ventende køletrailere. Disse fragtes så videre til frysehuse i ind- og udland og mange trailere køres til containerterminalen i Aarhus til udskibning.
– Vi har gode erfaringer med vores Terberg terminaltraktorer. Vi fik den første terminaltraktor for seks år siden. Den har kørt upåklageligt og uden nedbrud i alle årene. Det var derfor nemt at vælge igen. Vi har haft en rigtig god dialog med N.C. Nielsen og på kun tre uger har værkstedet i Balling kunnet ombygge og levere den nye Terberg terminaltraktor. Det er ret imponerende, udtaler værkfører Ole Aaberg fra Danish Crown i Sæby.
De to Terberg terminaltraktorer hos Danish Crown betjenes på skift af fem erfarne chauffører, der tilmed også kører gaffeltruck på slagteriet. Som en del af processen var chaufførerne med på virksomhedsbesøg hos N.C. Nielsen i Balling for at teste den nye Terberg YT 222 terminaltraktor,
få tilpasset tekniske finesser og få demonstreret de nyeste funktioner i terminaltraktoren.
– Jeg vil gerne fremhæve det høje komfortniveau i en Terberg terminaltraktor. Med de mange timer bag rattet er det afgørende med et behageligt arbejdsmiljø inde i førerkabinen. Vores chauffører kan nyde godt af opvarmningen på forhånd, aircondition, det justérbare førersæde, de ergonomiske instrumenter, spejlene og det gode udsyn til alle sider. Til sammen gør den slags en forskel i en travl hverdag, pointerer værkfører Ole Aaberg fra Danish Crown.
Hos N.C. Nielsen glæder man sig over at kunne hjælpe Danish Crown med en kundetilpasset løsning på relativt kort tid:
– Hos Danish Crown var de meget bevidste om, hvad de ville have. Teknisk set var opgaven veldefineret, da terminaltraktoren skulle passe meget præcist til det eksisterende bukkesystem hos slagteriet. Ved at sænke bagenden, vælge den rette dæktype og montere en særlig bagskærm kunne vi ramme den rigtige frihøjde for terminaltraktoren. Vi er glade for at have fundet frem til en optimal løsning, der bidrager til en fleksibel intern transport af løstrailere, fortæller salgschef Jørgen Peter Lund fra N.C. Nielsen.