Stibo Systems runder 1 milliard kroner i omsætning
Den globale Master Data Management (MDM)-leverandør Stibo Systems har øget sin markedsandel i det seneste regnskabsår. Omsætningen er vokset fra 918,95 millioner kroner i regnskabsåret 2021-22 til 1.056,77 millioner kroner i regnskabsåret 2022-23 – en solid stigning på 15 procent, som bekræfter virksomhedens vækstkurve.
"På trods af endnu et år med global økonomisk usikkerhed er vores øgede omsætning et bevis på, at troværdige data er mere afgørende for virksomheder nu end nogensinde før, hvilket øger efterspørgslen efter vores løsninger. Vi er meget stolte over at nå en omsætning på over 1 milliard kroner. Det er en milepæl for Stibo Systems, som giver os energien til fortsat at ville vokse", siger Adrian Carr, CEO i Stibo Systems.
Software-as-a-service (SaaS) er drivkraften bag virksomhedens vækst, og alle Stibo Systems' nye kunder vælger en cloud-implementering. Mere end 250 kunder har valgt fleksibiliteten og skalerbarheden med et SaaS-abonnement til den daglige drift af deres master data management, hvilket har øget den månedligt tilbagevendende omsætning med 23 procent i forhold til det foregående regnskabsår.
"Vores SaaS-løsning skaffer os nye innovative kunder, og derudover er eksisterende kunder i stigende grad ivrige efter at migrere deres løsning til skyen, hvilket er med til at gøre vores kundebase til en stor bidragyder til den samlede omsætning. Vi forventer, at denne tendens vil fortsætte i hvert fald i de næste par år, så udsigterne for omsætningen er meget positive", uddyber Carr.
Den nordamerikanske region fortsætter sin trend med høj vækst og går fra 36 procent af den samlede omsætning i sidste regnskabsår til 39 procent. Stibo Systems vil fortsætte med at investere i denne region, samtidig med at virksomheden styrker sin tilstedeværelse i Europa, Latinamerika, samt Asien og Stillehavsregionen.
Investeringer i innovation der vedrører kernefunktioner i MDM, for eksempel AI-aktiveret automatisering, styrker virksomhedens markedsposition, og man oplever en stigning i antallet af kunder, der opgraderer fra ét til flere datadomæner.
"Stibo Systems’ MDM-platform har en unik konkurrencefordel på produktdata – fødevarer, tøj, elektronik osv., og det faktum, at den samme teknologi også bruges til at styre data på tværs af andre datadomæner som for eksempel kunder, leverandører og lokationer, giver kunderne store fordele, der både kan maksimere afkastet på deres investering og samtidig give mere sofistikerede indsigter fra data på tværs af domæner", siger Adrian Carr.
Læs også: Leverandør lancerer nyt kompetenceområde
Stibo Systems lancerede i sidste regnskabsår, i juli 2022, også en ambitiøs ESG-strategi, der også omfatter en CSR-politik, hvilket stemmer overens med virksomhedens forpligtigelse til at ville være med til at skabe en bedre verden.
"Vi sætter fortsat standarden for, hvordan man håndterer data inden for detailhandel, forbrugerprodukter, produktion og distribution, og vi hjælper vores kunder med at levere bedre forretningsresultater og en bedre verden ved at arbejde med bedre data", slutter Carr.
- PiB