Sortiments Styring | 5 trin til Supply Chain Success
Fra beslutningen om, at lagerføre et nyt produkt til at udfase et andet, er en svær og risikofyldt opgave for en virksomhed. Tilmeld dig vores webinar og lær hvordan, du kan træffe de rigtige beslutninger omkring dit sortiment.
Fra beslutningen om, at lagerføre et nyt produkt til at bestemme hvordan man bedst udfaser et andet, ved slutningen af produktets livscyklus, er en beslutning omkring sortiments styring som ofte er koblet til et højt niveau af finansiel risiko. Derfor bør sådanne beslutninger ikke træffes let. Hvordan kan man sikre sig, at man benytter den rette metode til styringen af sortimentet, medmindre der findes en komplet forståelse af, hvordan beslutningerne vil påvirke andre afdelinger i virksomheden?
Som en del af 5 trin til Supply Chain Succes -serien, har Slimstock Nordic sammensat et webinar for at vise, hvordan man kan inkludere både salg og det brede supply chain team i beslutningsprocessen omkring sortimentet. I dette første webinar vil Slimstock fokusere på, hvordan man bedst kan arbejde på tværs af virksomheden, for at blive enige om den bedste fremgangsmåde for introduktionen af nye produkter, gennemgå eksisterende produkter, og administrere produkter i udfasningen.
Denne præsentation vil styrke evner til at skabe mere samarbejde omkring sortiments styring og hvordan man kan arbejde mere effektivt med S&OP (Sales and Operation Planning) Managers, Category Managers, Supply and Demand Planners og ikke mindst Salgsteamet for at overkomme følgende udfordringer:
- At forstå fordele samt potentielle omkostninger ved introduktionen af et nyt produkt
- At blive enige om opstartskøbet for et nyt produkt
- At etablere hensigtsmæssige målinger for at overvåge præstationen af nye produkter
- At gennemgå ny-tilføjede produkter og blive enige om det bedste handlingsforløb: Fortsæt eller stop
- At undgå forældelse ved, at analysere produktets livs cyklus og beslutte den bedste metode til styringen af udfasningen
Tilmeld dig webinaret her, og bliv klogere på, hvordan du bedst styrer dit sortiment >>
Danmark - 28 februar at 11:00
Sverige 7 marts at 11:00