Slim4 understøtter processerne ved REMA 1000
Med over 13.000 medarbejdere fordelt på omkring 350 butikker i Danmark er REMA 1000 en af landets største discountkæder. Derfor er det essentielt for deres forretning at have en høj tilgængelighed af varer på hylden på tværs af deres produkter.
Med discount i fokus er det ydermere vigtigt at bevare evnen til at sælge produkterne omkostningseffektivt ved at have en effektiv drift, lave omkostninger og stor varevolumen.
Tid til et nyt indkøbssystem
Med omkring 350 franchisebutikker i hele Danmark giver REMA 1000 lokalsamfundene et raffineret udvalg af produkter af højeste kvalitet til en god pris. Men for at kunne tilbyde deres købmænd den bedst mulige værdi, var det nødvendigt for REMA 1000 at tage næste skridt og maksimere deres drift.
Derfor var tiden kommet til at se på et nyt indkøbssystem, som dog skulle passe til resten af virksomheden.
Det var vigtigt for REMA 1000, at de stadig bevarede kontrollen over processerne og systemet, så det på bedst mulig vis kunne supplere deres forretning: "Vi ønskede et system med simple processer, som var i stand til at binde tingene bedre sammen. En vigtig faktor for os har været, at det er os, der styrer systemet – og ikke omvendt. Valget faldt på Slim4, som skal give os bedre systematik og overblik i vores bestillingsprocesser", udtaler Nick Norman Jensen, vareflowschef ved Reitan Distribution.
Ønske om at styre systemet selv
Teamet hos REMA 1000 søgte efter en løsning, som kunne optimere deres lager og supplere den igangværende proces. Efter en omfattende udvælgelsesprocedure besluttede REMA 1000 at gå videre med Slimstocks lageradministrationssoftware, Slim4.
Ved at tilbyde REMA 1000 den komplette løsning til forecasts, efterspørgselsplanlægning og lageroptimering, supplerer Slim4 REMA 1000s bredere IT-infrastruktur. Ambitionen var at gøre det så let som muligt for REMA 1000 at være "gode købere", og derfor var det vigtigt, at sammenspillet mellem Slimstock's konsulenter og REMA 1000 var ideel. På den måde kunne Slimstock sikre, at der ikke kun blev leveret en software, men derimod også høj faglig viden, hvor faglige egenskaber skulle spille sammen med det personlige. Og det var bl.a. kvaliteten i dialogen samt kemien i hele salgsprocessen, der gjorde, at det blev til et samarbejde.
Efter kort tid var der blevet lavet en projektplan, som blev efterfulgt af en effektiv process, som til sidst resulterede i, at Slim4 blev implementeret. REMA 1000 havde fra start et ønske om at styre systemet så meget som muligt selv. Dette sikrede en effektiv brug af Slim4 samt de faglige kompetencer, som Slimstock bød ind med, og derfor har implementeringsfasen været konstruktiv.