Slim4 sikrer fortsat vækst hos ID Identity
ID Identity er en af Europas førende producenter af profil-, firma- og reklamebeklædning. De står blandt andet bag nogle af markedets førende brands og derudover producerer de private label-artikler til virksomheder og detailkæder.
Systemet har leveret
Siden 2014, er kompleksiteten i ID's supply chain steget markant. Det har betydet, at der løbende er blevet stillet større og større krav til Slim4, hvilket har levet op til de forventninger de havde. "I forbindelse med implementeringen af Slim4, blev indkøberne i afdelingen specialiserede på hvert deres område. Det har medført en øget kvalitet og effektivitet i løsningen af arbejdsopgaverne; herunder særlig i forbindelse med disponering af lagervarer." siger Michael Skovgaard, indkøber hos ID Identity.
Før ID tog Slim4 i brug, var situationen markant anderledes. I mange år blev håndteringen af ID's indkøb gjort manuelt, og denne proces var ekstremt tidskrævende og førte mange vanskeligheder med sig. På trods af større kompleksitet i indkøbsopgaverne, så har Slim4 hjulpet ID med at opnå gode resultater mens virksomheden voksede. "Vores leveringssikkerhed er steget fra 90% til 95%, hvilket er fantastisk og det giver ro. Vi har ikke så mange ukurante varer på lager som vi havde førhen. Vi har nu de rigtige varer på lager og dermed har vi skabt mere værdi for vores kunder." siger Michael Skovgaard.
Bedre overblik og effektivitet
Slim4 har været med til at give ID et bedre overblik samt sat fokus på vig-tigheden af stamdata i virksomheden. Blandt andet har systemet fået nogle strategiske overvejelser op til overfladen: ”Det gik op for os, at vi havde en lang række MOQ’er som reelt set ikke tjente noget formål for os, og her har Slim4 været en væsentlig faktor i forhold til at organisere disse MOQ’er. Derudover har Slim4 ikke kun hjulpet indkøbsdelingen, men det har også optimeret vores salgsafdeling, da hele processen er blevet synliggjort.” Michael Skovgaard udtaler yderligere: ”Før plejede de altid at pege fingre af os i salgsafdelingen og sige, hvorfor vi ikke havde købt nok ind. Nu har vi rent faktisk et system og et værktøj at vise dem, så de både bedre kan forstå situationen, men samtidigt også vise det til vores kunder og spørge dem om, hvor meget de rent faktisk forventer at købe”.
Ny version af Slim4
Selve disponeringstiden for ID er blevet væsentligt reduceret. Før implementerin-gen af Slim4 kunne det tage indkøberen 1-2 uger at disponere alle leveran-dørerne, men nu kan det gøres på en dag eller to. Michael Skovgaard udtaler: ”Nu klarer systemet langt de fleste indkøb automatisk for os. På den måde frigives tid til, at vi disponenter kan kigge på de varer som har brug for særlig opmærk-somhed eller som kræver manuel stillingtagen til indkøb.”
Generelt er den nye version af Slim4 Web blevet taget positivt imod, da det mo-derne udtryk simplificerer overblikket. "Det er meget brugervenligt at navigere rundt i Slim4 Web. Det er noget som i sidste ende sparer os meget tid.”