30.04.2020 | Branchenyt
Shuttle-racking - Hvis dit firma overvejer at investere i et kompakt lagersystem
Indhold fra partner Hvad er dette?
Hvis dit firma overvejer at investere i et kompakt lagersystem, er shuttle-systemet et godt valg. Det er en kombination af dybdestabling og en fjernbetjent, semi-automatisk kørende platform, der lagrer og henter paller.
I et shuttle-system er der ingen trucks, der kører rund i reolgangene, og dermed undgår du truckskader på reolsystemet.
En almindelig, manuelt betjent gaffeltruck anbringer robotten i reolsystemet (i den ønskede højde) og robotten placerer pallen på den ledige plads. Shuttle-systemet er velegnet til opbevaring af pladskrævende gods, og kan operere i temperaturer ned til -30 grader.
Med denne kompakte opbevarings-løsning kan du spare lagerplads, og dermed mindske lageromkostningerne.Dette system fjerner behovet for truckgange og udnytter den tilgængelige plads i lageret fuldt ud.
Når først systemet er installeret, kan du opbevare både bulk og blandet gods. Du kan håndtere både LIFO og FIFO, idet der ikke findes de normale begrænsninger som ved opbevaringen i dybdestablings-reoler.
Shuttle-racking er en perfekt løsning, til en forretning som UniCarriers’ kunde Britvic - en stor producent af sodavand med base i England. Da virksomheden besluttede at opføre et nyt lager, var shuttle-racking et oplagt valg, til at maksimere den disponible plads og samtidigt holde operatørens effektivitet så høj som muligt.
Se videoen her, for at finde ud af, hvordan vores løsning af materialehåndtering fungerer for dem - måske giver det inspiration til dine egne logistikprojekter.
Og hvis du vil lære mere om, hvordan shuttle-reoler matcher med andre systemer med høj effektivitet, kan du klikke nedenfor, for at få vores gratis lagervejledning. Udfyld blot den korte formular på næste side, og guiden er din.
Branchenyt

Få overblik over de totale omkostninger ved ejerskabet af en truck – og hvordan du kan nedbringe disse
Når man skal erhverve sig en ny truck, kan det være fristende at gå efter den billigste model til jobbet. Men at forsøge at få mest ud af dine penge, ud fra det simple kriterie at kigge på købsprisen, er langt fra den bedste tilgang til processen.
Indhold fra partner
Branchenyt
Få din gaffeltruck skræddersyet til dine behov og mærk den store forskel
Der findes ikke en gaffeltruck eller lagermaskine, som er specifikt tilpasset dine behov. Man er nødt til at involvere sin leverandør, analysere sin materialehåndterings operation og forretnings-forhold, for at finde den helt rette løsning.
Indhold fra partner
Branchenyt
"First visit fix rate" Hvad er det og hvad betyder det for dig?
Alle trucks har brug for service fra tid til anden, især hvis der er tale om materialehåndtering med høj intensitet. Men hvor hurtigt kan du få trucken tilbage i arbejde igen? Det er dér ”First visit fix rate” fra din serviceleverandør bliver vigtig.
Indhold fra partner
Branchenyt

Hvordan reducerer man sine udgifter under krisetider?
Det er altid en udfordring at holde unødvendige omkostninger på et minimum i materialehåndterings-branchen. Når økonomien er presset og erhvervslivet forstyrres, som under den nuværende krise med COVID-19, bliver brugen af dine ressourcer ekstra vigtige.
Indhold fra partner
Branchenyt

Truckens vigtigste ergonomiske og sikkerhedsmæssige funktioner
Du kan bruge meget tid på at holde omkostningerne nede på dit lager. Men når det kommer til de samlede omkostninger ved at eje en truck eller lagermaskine i hele dens levetid, er det normalt truckoperatøren, som udgør den største og dyreste faktor.
Indhold fra partner
Lager & distribution
Nybegynderens overblik over de forskellige gaffeltruck typer
Sidste år blev der solgt mere end én million gaffeltrucks, så hvis du lige nu står og behøver sådan en, er du ikke alene.
Indhold fra partner