Sammenlægning af afdelingerne
Office Depot i Sverige formulerede entydige krav til sit nye logistikcenter: at sammenlægge de to lagre, at skabe ny kapacitet til fremtiden samt at optimere og effektivisere logistikforløbene. SSI Schäfer fik ordren på at indrette lageret.
Office Depot er en af verdens førende udbydere af kontorartikler og -tjenesteydelser. Da lageret i Bredden ikke længere kunne opfylde den voksende virksomheds krav, besluttede Office Depot at anvende det andet eksisterende lager i Svänström som nyt distributionscenter og at sammenlægge begge lagerfaciliteter her. Dette gjorde de, fordi Svänström havde bedre forudsætninger for at blive automatiseret.
For at optimere processerne udviklede SSI Schäfer en avanceret, halvautomatisk logistikløsning. Det nye distributionscenter har været i drift siden maj 2012, og rummer 11.000 varer på to niveauer. Kernen i det ca. 11.700 m2 store distributionscenter er et innovativt, 800 m langt transportbånd. Det udgør grundlaget for den høje lageromsætning og har et output på ca. 5.000 ordrer, dvs. 15.000 kasser om dagen. Logistiksoftwaren WAMAS fra SSI Schäfer kontrollerer og styrer alle processer præcist og driftssikkert.
Med de kombinerede automatiske og manuelle processer er Office Depot blevet så effektiv, at virksomheden kan levere til 53 forhandlere og alle svenske kunder fra ét sted i løbet af 24 timer.