17.12.2019  |  IT

Case: Søstrene Grene: Overblik og kontrol er afgørende for vores digitale transformation

Indhold fra partner Hvad er dette?

For få år siden var Søstrene Grenes interne logistik båret af papir og analoge løsninger. Et altomfattende strategisk udviklingsarbejde og en stor investering i et nyt lager stillede nye krav til styringen af varelageret.

Fra fysisk retailer til omnichannel-virksomhed

Søstrene Grene sigter på at indfri ambitiøse mål for fremtiden. Snart skriver vi 2020, og den danske kæde har på få år næsten fordoblet antallet af franchisebutikker i de 17 lande, hvor søstrene har til huse.

For at kunne håndtere de store varestrømme til butikkerne, har Søstrene Grene investeret i et stort, nyt og moderne logistikcenter i Årslev vest for Aarhus. Den nye WMS-løsning er et afgørende redskab for virksomhedens digitale udvikling med blandt andet en ny omnichannel forretningsmodel.

“For bare fem-seks år siden var vi helt analoge. Og for tre år siden byggede vi en slags WMS-løsning i vores erp-system. Nu har vi så taget skridtet fuldt ud og fået en helt omfattende og moderne WMS-løsning”, fortæller Mikkel Grene, Administrerende direktør for Søstrene Grene.

Søstrene Grene er inde i en rivende udvikling med mange nye butikker, men den digitale udvikling og kundernes ønsker til online tilstedeværelse har stillet nye krav til virksomhedens håndtering af de store varemængder.

“Udviklingen af vores interne logistik har været vigtig for os, da vi står midt i en digital transformation, hvor vi går fra at være en klassisk fysisk retailer til at blive en omnichannel-virksomhed. Det har betydet, at vi tog skridtet og fik lavet en moderne WMS-løsning, så vi til enhver tid har helt styr på, præcis hvor vores produkter er i forløbet, og for at vi kan optimere vores processer yderligere”, fortæller Mikkel Grene.

Helt konkret har Søstrene Grene fået en løsning, der på overfladen ligner mange andre. Men der er selvfølgelig altid helt specifikke og særlige krav til den konkrete opgave i den enkelte virksomhed. CSO hos Apport Systems, Asger Sandberg Petersen, forklarer;

“Løsningen hos Søstrene Grene dækker over alle funktioner fra vare ind til vare ud, det samme som systemet stort set håndterer ved alle vores andre kunder. Men løsningen er alligevel ikke som alle andre, da alt pluk er meget optimeret i forhold til butiksleveringerne, og løsningen er desuden integreret med forskelligt automatik, som findes på deres enorme lager. Der er tænkt rigtigt mange gode tanker, som nu er integreret i systemet”, fortæller Asger Sandberg Petersen.

Læs hele historien om Søstrene Grenes digitale transformation

Mere fra Apport Systems A/S

Apport Systems A/S

www.apportsystems.dk

Apport Systems er sparringspartner på WMS området. Vi leverer til 100% fastpris, sikrer procesoptimering samt forankring i organisationen.

Se virksomhedsprofil  

  SCM.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere