Sæt kunden i centrum i jeres Supply Chain design
Man kan reducere sine Procurement omkostninger med 20% og Supply Chain proces omkostninger med 50%. Og ikke nok med det - bundlinje effekten er +10% hvis man vel og mærke bliver mere kunde drevet i Supply Chain. Hvordan kan man tilgå opgaven?
At opbygge en digital Supply Chain, hvor kunden er i fokus, er for mange virksomheder en udfordring. Business casen for at gøre det har dog vist sig at være udfordringen værd.
Ifølge en undersøgelse, som Digital Supply Chain Institute (DSCI) gjorde, kan design af og transformation til en digital Supply Chain med kunden i tankerne reducere indkøbsomkostningerne for alle indkøb af varer og tjenester med 20% og reducere Supply Chain procesomkostninger med 50%. Ud over reducerede omkostninger kan transformation til en digital Supply Chain øge omsætningen med 10% ved at skabe en bedre kundeoplevelse og nye ruter til markedet.
I dette blogindlæg vil vi give dig inspiration til, hvordan du kan designe og omdanne den nuværende Supply Chain til en digital Supply Chain med kunden i centrum- Herunder vil vi belyse Supply Chain managerens rolle i at gøre det.