01.05.2020 | Branchenyt
Sådan tilpasser du lageret til corona-situationen
Indhold fra partner Hvad er dette?
Intet er, som det plejer lige nu. Det er derfor vigtigt, at vi hurtigt får justeret lageret til, så det matcher og understøtter den nuværende situation. Det kan både hjælpe din virksomhed lige nu og ruste den til fremtiden.
Vi er klar til at hjælpe dig med at spotte, hvor du skal sætte ind, og hvordan du helt praktisk sætter i gang.
Intet er, som det plejer lige nu. Vi køber andre varer, i andre mængder og andre steder, end vi plejer. Når vi siger ’vi’, er det alle – det offentlige, erhverv, industri og private. Det giver udfordringer på lageret, fordi de sædvanlige vareplaceringer, håndteringer og processer ikke passer til de varestrømme, vi oplever i denne corona-tid.
For rigtig mange virksomheder er den hidtidige måde at varemodetage og ekspedere ordrer på ikke længere hensigtsmæssig. Det er derfor lige nu vigtigere end nogensinde, at vi hurtigt får justeret lageret til, så det matcher og understøtter den nuværende situation. Det kan virke uoverskueligt og svært at få tid til.
For at komme i gang kan du med fordel overveje og svare på følgende spørgsmål om din virksomheds nuværende situation:
- Hvordan er virksomhedens afsætning og ordresammensætning ændret?
- Hvordan påvirker ændringerne i afsætningen flowet på lageret?
- Hvor på lageret kan effektiviteten øges ved ny lagerindretning?
- Hvor på lageret kan effektiviteten øges med brug af lagerautomation?
- Skal vareplaceringen være anderledes for at sikre et hensigtsmæssigt flow?
- Er der et uudnyttet potentiale i den statiske og dynamiske kapacitet?
Det er en ’øvelse’, som alle virksomheder bør gøre med jævne mellemrum. Mange får det ikke gjort, fordi det ikke bliver prioriteret, eller fordi det kan være vanskeligt at se ud over sine vaner og rutiner.
Vi er klar til at hjælpe dig med at spotte, hvor du skal sætte ind, og give dig gode råd og sparring på, hvordan du kan optimere din virksomheds lagerdrift. Det kan både hjælpe din virksomhed lige nu og ruste den til fremtiden.
Ring til vores logistikkonsulent Thomas på +45 30 70 93 83 eller tse@logimatic.dk og få hjælp til, hvordan du helt praktisk sætter i gang.
Se mere her: www.logiawms.dk
Lager & distribution

Sådan binder du alle lagerets processer sammen
Få indsigt i, hvordan du kan binde alle lagerets processer sammen og optimere hele lagerets udgående logistik.
Indhold fra partner
Lager & distribution

Sådan optimerer du lageret udgående logistik
Ny forbedret funktionalitet i WMS-systemet LOGIA styrer og effektiviserer håndteringen af ordrer baseret på lagerets forsendelsestidspunkter og leveringsdestinationer. Hele den udgående logistik bindes sammen og integreres i den nye rutestyringsfunktion.
Indhold fra partner
Branchenyt

Ny lagerteknologi sikrer effektiv logistik på det nye Stavanger universitetssygehus
Byggeriet til det nye Stavanger universitetssygehus i Norge er i fuld gang. Sygehuset tager ny lagerteknologi i brug for at opnå den mest effektive interne logistik, og WMS-systemt LOGIA er valgt som styringsplatform.
Indhold fra partner
Lager & distribution

Banebrydende lager-setup hos Billund Lufthavn
WMS-systemet LOGIA optimerer vareflowet til Taxfree shoppen hos Billund Lufthavn og sikrer, at rejsende aldrig møder tomme hylder i butikken.
Indhold fra partner
Lager & distribution

Ny funktionalitet i WMS-systemet LOGIA: Single Line
LOGIA udvider med ny funktionalitet til webshoplagre og andre lagre med mange enkeltstykordrer. Funktionaliteten sikrer en effektiv håndtering af disse ordrer.
Indhold fra partner
Lager & distribution

Guide: Sådan sikrer du, at alle varer håndteres korrekt gennem lageret
Korrekt placering og håndtering af varer er én af forudsætningerne for lagerets effektivitet.
Indhold fra partner