Rikke spildte 600 arbejdstimer – inden SmartPack kom til
SmartPack leverer et effektivt og intuitivt WMS-system, der kan spare virksomheder for mange hundrede arbejdstimer. Det oplevede ejeren af Sygeplejebutikken.dk
”SmartPack siger, at det tager et kvarter at blive lært op i deres WMS-system, men det passer ikke. Det tager kun fem minutter.”
Sådan lyder det fra Rikke R. Kristensen, stifter og ejer af Sygeplejebutikken.dk, der leverer udstyr til plejesektoren. I dag med SmartPack som en kernepartner.
Hurtig og problemfri opstart
Da Sygeplejebutikken.dk skulle skifte webshop, ville Rikke R. Kristensen gerne have nyt WMS-system indfaset. Og faktisk valgt hun først en anden leverandør.
”Men det fungerede ikke,” siger hun.
”Til sidst – efter omkring 600 timers arbejde – kom SmartPack ud og viste mig deres system på blot seks timer. I dag kan alle medarbejderne finde ud af det, også selvom de ikke er særlig teknisk kyndige,” siger Rikke R. Kristensen.
Desuden fremhæver hun, at der bliver rettet til løbende.
”SmartPack hører faktisk efter, hvad vi siger. Hvis vi har et problem, bliver det hurtigt rettet. Vores behov og udfordringer kommer virkelig i centrum,” siger Rikke R. Kristensen. Hun tilføjer:
”Det er i dag meget nemmere, når vi modtager varer, ligesom regulering af lageret samt pluk og pak kører meget hurtigere. Alt er faktisk blevet meget nemmere, og vi sparer en masse tid. Desuden er det hurtigt og nemt at fejlfinde.”
Adskiller sig på særligt punkt
SmartPacks cloud-løsning adskiller sig i særlig grad ift. de ældre lagersystemer ved, at man selv har arbejdet med lagerdrift til onlinebutikker siden 2005. Det er med andre ord ikke teorier, der har bestemt, hvordan SmatPack er bygget op, men derimod egne udfordringer og prøvelser.
”Dermed har vi en bedre forståelse af arbejdsgangene hos de forskellige lagre, og vi har lettere ved at forstå kundernes udfordringer,” siger direktør i SmartPack, Martin Mortensen.
”Ydermere har vi også fokuseret på at have medarbejderne på gulvet i centrum. Flere siger, de kan starte en ny medarbejder op på under 15 minutter. Faktisk er brugervenligheden så vigtig, at vi giver vores kunder fri kundeservice og support,” siger han.
På den måde skal kunderne ikke være bange for, at SmartPack takserer konsulent-timer, hvis de ringer, og man får løbende tjekket, at alle kan finde rundt i UI-brugerfladen.
”Som en bonus vælger vi også at dække opgaver og rutiner, der normalt ikke ligger som standard i et WMS system, men som vi ved er vigtige for at kunne drive et moderne lager i 2023. Her bliver mange overraskede over, at vi ikke har brug for flere måneders forberedelse for at komme i gang med en effektiv lagerdrift. I mange tilfælde vil vi kunne bruge eksisterende lagerdata og sætte i gang på ganske få dage,” siger Martin Mortensen.
OM SmartPack
SmartPack laver skræddersyede WMS-systemer.
Missionen er at blive ’e-købmandens bedste ven’ – ved at gøre det let og effektivt at drive onlinehandel. Det virker også til fysiske butikker.
SmartPack har gennemtænkt og udviklet en lang række processer - samt nytænkt den måde, som bla. ordresammensætninger og plukruter bliver udført.
Virksomheden gør meget ud af kundeservice, og at systemet er intuitivt og nemt at bruge for den enkelte forretning.
Læs mere på www.smartpack.dk