Pakkeboom sikrer Beumer et flot årsresultat

Materialehåndteringsvirksomheden BEUMER Group A/S har i årsregnskabet 2021 præsteret en bundlinje på 142 millioner kroner. Resultatet er primært drevet af en god efterspørgsel fra fragt- og pakkefirmaer, der fortsat har travlt.

”Der er en del kunder inden for pakkepost, der især på det seneste har fået automatisering og pålidelige håndteringssystemer højt på forretningsagendaen. Dels fordi de kan bruge medarbejderne til andre, mere komplekse opgaver; men også fordi mængderne, der skal flyttes og sorteres, bliver større”, pointerer Anders Moos. Foto: BEUMER Group..

29.08.2022

Poul Breil-Hansen, SCM.dk

I Skejby i Aarhus kæmper de hos BEUMER Group med pressede forsyningskæder, men det har ikke afholdt virksomheden fra at lande et flot og tilfredsstillende årsregnskab, der netop er blevet offentliggjort.

142 millioner kroner har virksomheden, der laver højteknologiske sorteringsløsninger, formået at tjene ud af en omsætning på godt to milliarder kroner.

”Vi er meget tilfredse med det resultat, vi har opnået i 2021. Vi matcher stort set 2020-resultatet, der gik kraftigt frem”, forklarer Anders Moos, der er CFO hos BEUMER Group A/S.

”Det er især blandt vores kunder inden for pakkehåndtering, der i 2021 har været travlt. Forbrugere over det meste af verden lærte under corona-nedlukninger at handle endnu mere på nettet, og den bekvemme måde at få varer har fortsat godt tag i forbrugerne. Den store stigning i pakkevolumen er nok sket særligt på den korte bane, men det er fortsat vores forventning, at der også investeres i pakkemarkedet de næste år”, fortsætter han.

Fornuftige markedsforhold med udfordringer
Hos BEUMER kæmper de ansatte som i mange andre virksomheder dagligt med de pressede forsyningskæder, og det er en hård modstander, der har indflydelse på forretningen.

”BEUMER har oplevet store udfordringer i vores forsyningskæde, hvor det har været svært at få den nødvendige forsyning af visse komponenter, der samtidig er steget i pris. Samtidig er også transportomkostningerne steget”, fortæller Anders Moes og supplerer:

”Heldigvis har vi en kompetent og motiveret medarbejdermasse, der har taget udfordringerne konstruktivt på sig, så vi har klaret os fornuftigt. På trods af at corona også har gjort livet vanskeligere for kollegaerne. Der har været meget hjemmearbejde, og for de kollegaer, der arbejder i andre lande end Danmark med for eksempel service- og vedligeholdelsesopgaver, har nedlukninger og restriktioner gjort det vanskeligt at klare arbejdsopgaverne”, forklarer Anders Moos.  

”BEUMER har oplevet store udfordringer i vores forsyningskæde, hvor det har været svært at få den nødvendige forsyning af visse komponenter, der samtidig er steget i pris. Samtidig er også transportomkostningerne steget”, fortæller Anders Moes. Foto: BEUMER Group..

Samlet set forventer Anders Moos dog, at BEUMER Group også i 2022 kan levere et positivt regnskab.

Behov for automatisering
En del af optimismen skal også tilskrives, at behovet for automatiserede sorteringsløsninger ser ud til fortsat at stige. Selv inden for lufthavnsbranchen, der har været hårdt ramt af corona, er der i især vestlige lande tendens til, at behovet for bagageautomatiseringer fortsætter på grund af mangel på arbejdskraft.

”Der er samtidig en del kunder inden for pakkepost, der især på det seneste har fået automatisering og pålidelige håndteringssystemer højt på forretningsagendaen. Dels fordi de kan bruge medarbejderne til andre, mere komplekse opgaver; men også fordi mængderne, der skal flyttes og sorteres, bliver større”, pointerer Anders Moos.

Udvikling kræver kvikke hoveder
Med en stor markedsefterspørgsel er det naturligt, at der også skal allokeres ressourcer til at forbedre og udvikle produkter. Og netop udvikling har også kendetegnet BEUMERs 2021, hvor der samlet set er brugt næsten 100 millioner kroner på udviklingsomkostninger.

”Vi er markedsledende med de mest effektive løsninger, og den position har vi tænkt os at holde fast i. Men det kræver store millioninvesteringer hvert år. Vi har opbygget en stor viden inden for vores forretningsområder, og den skal plejes bedst muligt ved at udvikle os hele tiden”, forklarer Anders Moos.

Udvikling af for eksempel nye produkter kræver blandt andet mandskab i form af nye medarbejdere, og rekruttering er ligesom for mange andre virksomheder et vigtigt indsatsområde for BEUMER.

”Vi arbejder rigtig meget med vores rekruttering og employer brand, så vi bedst muligt kan tiltrække kandidater. For eksempel samarbejder vi indgående med uddannelsesinstitutioner, hvor vi aktivt arbejder med praktikanter som en effektiv kanal til fremtidens talenter. Vi har professionel onboarding af praktikanter, og samlet set er vi gode til at konvertere vores praktikanter til fastansatte medarbejdere, når de er færdiguddannede”, forklarer CFO’en.

BEUMER Group har i 2021 haft lidt over 800 fuldtidsansatte medarbejdere i Danmark – primært tilknyttet afdelingen i Skejby.

Toyota Material Handling A/S

Sponseret

Bæredygtig materialehåndtering i logistikterminalen

Teknologisk Institut Innovation og Digital Transformation

Sponseret

Vækst kræver robusthed

Relateret indhold

16.07.2024SCM.dk

Logistikvirksomhed får global anerkendelse for bæredygtighedsindsats

15.07.2024SCM.dk

Maersk containerskib angrebet i Det Arabiske Hav

25.06.2024SCM.dk

Verdion fortsætter ekspansion med opkøb af byggegrund

18.06.2024SCM.dk

Lemvigh-Müller køber 34.000 kvm. i Kolding

18.06.2024EAB Lagerindretning

Sponseret

EAB Kundecase: 4000 FLEKSIBLE M² TIL MEDICOBRANCHEN

17.06.2024Apport Systems A/S

Sponseret

Party In A Box udvider lageret

14.06.2024SCM.dk

Carlsberg omlægger distribution i Taastrup

13.06.2024Fyns Kran Udstyr A/S

Sponseret

Vil du også have budgetpris på en ny traverskran?

Jobmarked

Se alle

Tasklet Factory

Softwareudvikler til Tasklet

Vi søger lige nu en dygtig kollega til vores #TeamCode til at bidrage med at udvikle vores mobilapp, der effektiviserer lagre verden over.

Område

Nordjylland

Ansøgningsfrist

14.08.2024

Apport Systems A/S

Sales And Administration Coordinator

Her hos Apport Systems A/S er vi på udkig efter en ny medarbejder, der skal være med til at få dagligdagen på vores kontor i Risskov til at glide let. Er du en haj til administrative opgaver inden for bogholderi, salg og kontor? Perfekt, så læs med her.

Område

Midtjylland

Ansøgningsfrist

Snarest muligt

Körber Supply Chain DK A/S

Technical Documentation Engineer / Technical Writer

Kan du formulere og forenkle tekniske instruktioner og skabe gode brugeroplevelser i interaktionen mellem menneske og maskine? Og motiveres du af en varieret hverdag som en del af et stærkt team og muligheden for at arbejde med komplekse og højteknologiske løsninger? Så er det dig vi leder efter!

Område

Nordjylland

Ansøgningsfrist

Snarest muligt

Körber Supply Chain DK A/S

Service Specialist

Har du en dybdegående teknisk viden og en passion for fejlfinding, og drømmer du om at udforske verden? Vi leder efter en dygtig Service Specialist med en solid baggrund og kendskab til både mekanik, elektronik, samt PLC.

Område

Nordjylland

Ansøgningsfrist

Snarest muligt

Körber Supply Chain DK A/S

Category Manager - med primært fokus på projektindkøb

Hos Körber Supply Chain lægger vi stor vægt på godt kollegaskab og stærk holdånd i en travl hverdag: Vi ved ganske enkelt, at det er nøglen til vores succes! Vi er en virksomhed i udvikling og søger derfor en erfaren Category Manager til at styrke vores indkøbsteam. Vores dedikation til innovation har gjort os til en førende aktør i branchen. Som Category Manager hos Körber bliver du en del af et passioneret og resultatorienteret team, hvor din erfaring vil spille en central rolle i at udvikle vores indkøbsstrategi og forbedre vores leverandørnetværk.

Område

Nordjylland

Ansøgningsfrist

Snarest muligt

Körber Supply Chain DK A/S

Project Engineer - Controls

Hos Körber Supply Chain lægger vi stor vægt på godt kollegaskab og stærk holdånd i en travl hverdag: Vi ved ganske enkelt, at det er nøglen til vores succes! Som vores nye Project Engineer - Controls bliver det derfor også en central del af din hverdag, som del af et passioneret og internationalt team der hver dag arbejder for at bringe automation og PLC til nye højder.

Område

Nordjylland

Ansøgningsfrist

Snarest muligt

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle
DTU Learn for Life
Efteruddannelse
Netværkssikkerhed

Vil du opkvalificere dine færdigheder inden for netværkskommunikation? Så tilmeld dig dette kursus, som også er et diplommodul, og få kompetencer til at sikre virksomhedens netværk mod angreb.

Dato

26.08.2024

Tid

13:00

Sted

Lautrupvang 15. 2750 Ballerup

DTU Learn for Life
Efteruddannelse
Udviklingsmetoder og udviklingsprocesser

Vil du styrke dine kompetencer inden for systematiske metoder til analyse, design og implementering af objektorienterede systemer? Så er dette kursus, som også er et diplommodul, interessant for dig.

Dato

26.08.2024

Tid

17:00

Sted

Lautrupvang 15. 2750 Ballerup

DTU Learn for Life
Efteruddannelse
Projektledelse – metoder og værktøjer - aften

Vil du være projektleder – eller ønsker du at opkvalificere dine projektlederkompetencer? Så tilmeld dig dette kursus, som også er et diplom modul, og styrk dine evner til at planlægge, styre og følge op på projekter.

Dato

26.08.2024

Tid

17:00

Sted

Lautrupvang 15. 2750 Ballerup

Bredana Axcite A/S
Webinar
Sådan får I (bedre) styr på jeres varer i transit

Landed Cost modulet i Dynamics 365 giver jer en stribe fordele

Dato

27.08.2024

Tid

10:00

Sted

Live webinar fra Bredana Axcite, Aarhus

DTU Learn for Life
Efteruddannelse
Fra specialist til leder

Vil du have mere viden om de krav, der stilles til ledere i erhvervslivet? Og vil du udvikle dine ledelseskompetencer? Så tag dette kursus, som også er et diplommodul modul, og få sat fokus på dit potentiale i overgangen fra rollen som specialist til rollen som leder.

Dato

27.08.2024

Tid

17:00

Sted

Lautrupvang 15. 2750 Ballerup

DTU Learn for Life
Efteruddannelse
Det personlige lederskab og forandring - aften

Udvid og styrk dine personlige ledelseskompetencer og få udviklet dine samarbejdsevner og evner til at vække tillid hos medarbejdere.

Dato

27.08.2024

Tid

17:00

Sted

Lautrupvang 15. 2750 Ballerup