Optimér dine produktdata i forberedelse til Black Friday
Black Friday er en ”big deal” og en “make it or break it”-situation for mange detailhandlere og leverandører.
Men hvad der tidligere var en fest for de fysiske butikker og shoppingscentre er i den grad blevet overtaget af e-handlen. Ifølge en rapport fra IDC* faldt salget i de fysiske butikker med 1,6% til Black Friday i 2019 imens online-salget nåede rekorder og steg med 43% i forhold til året før.
Dette afslører en tydelig trend og vigtigheden i, for virksomheder, at optimere deres online salg i forbindelse med Black Friday. Et af de vigtigste områder at kigge på at optimere er dine produktdata, også kaldet Product Information Management (PIM).
Nutidens kunder er meget bevidste om, hvordan de bruger deres tid og penge. Derfor skal detailhandlere og brands til enhver tid kunne præsentere den mest passende og præcise produktbeskrivelse. Dette er især vigtigt i en situation som Black Friday, hvor konkurrencen er høj, og du gerne vil have kunderne til at vælge netop din vare.
*Kilde: IDC: “Fighting the Rising Costs of eCommerce with Optimized Shipping and Fulfillment.
TILMELD DIG TRUECOMMERCES INSPIRATIONSDAG:
Vi vil blot minde om, at vi i TrueCommerce afholder vores inspirationsdage den 26. og 28. oktober i hhv. Århus og København for alle med interesse i elektronisk samhandel og eCommerce.
Vi har et par ledige pladser tilbage i både Århus og København, så skynd dig at tilmelde dig.
Hør hvordan Nupo A/S & Australian Bodycare har fået sucess med at sælge via Amazon. Imerco fortæller om Dropshipping, og Kvik A/S præsenterer, hvordan de har sat digitalisering højt på dagsordenen.