Nye mobile scannere har optimeret arbejdsprocesser i jem & fix

Som Danmarks eneste lavpris byggemarkedskæde fokuserer jem & fix på at skære alle fordyrende udgifter væk for at sikre kunden den laveste pris. Her hjælper et samarbejde med Delfi Technologies med at sørge for, at daglige opgaver kan klares nemmere og hurtigere gennem brug af mobile håndterminaler.

Foto: Delfi Technologies

Som Danmarks eneste lavpris byggemarkedskæde fokuserer jem & fix på at skære alle fordyrende udgifter væk for at sikre kunden den laveste pris. Her hjælper et samarbejde med Delfi Technologies med at sørge for, at daglige opgaver kan klares nemmere og hurtigere gennem brug af mobile håndterminaler.  

Kendetegnet ved et stort udvalg af produkter til konkurrencedygtige priser og enkle, overskuelige butiksindretninger, tilbyder jem & fix alt fra byggematerialer til haveudstyr og dagligdags boligbehov.

Som den eneste lavpris byggemarkedskæde i Danmark har jem & fix samtidig et skarpt fokus på at eliminere unødvendige omkostninger for at sikre de laveste priser til kunderne. Det kræver snorlige og effektive arbejdsprocesser i butikkerne. Her spiller Delfi Technologies en central rolle i at sikre hurtigere og mere intuitive daglige opgaveløsninger.

Derfor har jem & fix implementeret en butiksløsning med Datalogic Memor 11 håndterminaler, skræddersyet til daglige opgaver i butiksmiljøet, der har vist sig at være en afgørende faktor for kæden i deres stræben efter at optimere arbejdsprocesserne i butikkerne.

Vores medarbejdere kan bedre arbejde med processerne. Så vi har helt klart fået en forbedring af vores dagligdag.

Johnny Henningsen butikschef, jem & fix i Tårnby

Øget effektivitet i butikkerne

Ifølge Johnny Henningsen, der er butikschef hos jem & fix i Tårnby, er implementeringen af butiksløsningen fra Delfi Technologies et skridt i retning af at opnå større effektivitet i butikkerne, da det er blevet nemmere og hurtige for medarbejderne at håndtere de daglige opgaver i butikken.

– Vores medarbejdere kan bedre arbejde med processerne. Så vi har helt klart fået en forbedring af vores dagligdag, fortæller han.

Håndterminalerne understøtter personalet med forskellige administrative opgaver såsom varemodtagelse, bestilling af varer, daglige statusopdateringer, forbrugsregistrering og nedskrivning af varer.

Fra en app på håndterminalerne kan personalet også få adgang til specifikke vareinformationer, herunder lagerstatus, regulering af vareantal, udskrivning af skilte, opdatering om vareleveringer og tilgængelighed af varer i andre butikker.

En særlig nyttig funktion er evnen til at tjekke lagerstatus i realtid. Hvis en kunde spørger efter en vare, der ikke er på hylden, kan medarbejderne blot scanne stregkoden for at identificere varens placering, selv hvis den er gemt væk på en palle.

– Hvis det nu sker, at der kommer en kunde og spørger efter en bestemt vare, men der er tomt på hylden, så går jeg bare ned og scanner den, og så kan jeg se, at der ligger nogle på palle 1001 – den går jeg så ud og henter til kunden, siger Oliver Jonas Arnbo, medarbejder hos jem & fix i Tårnby.

Foto: Delfi Technologies

Foto: Delfi Technologies

Foto: Delfi Technologies

Foto: Delfi Technologies

Foto: Delfi Technologies

Robusthed er en ekstra fordel

En af de afgørende fordele ved de nye Datalogic Memor 11 scannere er deres robusthed. Selvom det kan ske, at en scanner falder på gulvet i butikken, kan enhederne tage imod de stød, der måtte komme. Dette sikrer kontinuerlig drift, selv i et hektisk miljø.

– Selv hvis vi taber den, og det hænder en gang imellem med den dagligdag vi har, så sker der faktisk ikke noget med dem. Så den tager virkelig de stød, der kommer, fortæller Johnny Henningsen.

Datalogic Memor 11 er en robust mobil håndterminal/PDA (Personal Digital Assistant) designet til professionel brug inden for detailhandel, logistik, lagerstyring og lignende områder. Denne enhed kombinerer avancerede scannings- og dataindsamlingsfunktioner med holdbarhed og brugervenlighed.

En anden fordel ved disse scannere er den lange batterilevetid, hvilket sikrer en god oppetid i butikken. Selv hvis man glemmer at oplade scannere en aften, kan de stadig fungere dagen efter på grund af deres imponerende batterilevetid.

– Fordelen er også, at selv hvis vi glemmer at sætte scannerne til opladning en aften, så kører de stadig dagen efter, fordi batteritiden faktisk er ret lang. Så det er helt klart endnu en forbedring i dagligdagen, forklarer Johnny Henningsen.

Stor fleksibilitet i daglige rutiner

Scannerne tilbyder stor fleksibilitet i det daglige arbejde, hvor det også er muligt for medarbejderne at administrere freetrailere, som er en service, der giver kunderne mulighed for at låne en trailer gratis i en begrænset periode, når de handler i en jem & fix-butik.

Samtidig er det enkelt og hurtigt for medarbejderne at håndtere varemodtagelse på en effektiv måde. Ved varemodtagelse behøver medarbejderne blot at åbne appen og registrere ankomsten.

Det er desuden også nemt at oprette nye hyldeforkanter ved blot at scanne varen og trykke på prisen for at udskrive en ny etiket på butikkens labelprinter. Alt i alt har den nye butiksløsning væsentligt forbedret de daglige rutiner og gjort arbejdsprocesserne mere effektive og problemfrie i jem & fix-butikkerne.

Om jem & fix

jem & fix er Danmarks eneste lavpris byggemarked og en dansk, familieejet virksomhed med hovedkontor i Vejle og over 2600 medarbejdere fordelt på snart 129 butikker i Danmark, 68 butikker i Sverige samt 15 butikker i Norge. Gennem flere år i træk er jem & fik kåret som Danmarks billigste byggemarked af PriceRunner, bl.a. fordi kæden skærer alle fordyrende omkostninger væk for at sikre kunderne den laveste pris.

Om Delfi Technologies

Delfi Technologies er en europæisk it-virksomhed, der udvikler og sælger stregkodeløsninger i forbindelse med vareregistrering og digitale prisskilte- primært til detail-, lager og logistikbranchen, samt sundhedsvæsnet. Delfi Technologies er vokset markant de senere år og råder i dag over 140 medarbejdere med kontorer i Danmark, Sverige, Norge, Tyskland, Italien og Vietnam.

Mere fra...

12.11.2024Delfi Technologies A/S

Sponseret

Trinity Hotel & Konference - En digital forvandling af gæsteoplevelsen

06.11.2024Delfi Technologies A/S

Sponseret

Digitalt ansigtsløft hos Lunderskov Apotek

05.11.2024Delfi Technologies A/S

Sponseret

AV-Connectrion - Digitale prisskilte – et bindeled mellem fysisk butik og webshop

31.10.2024Delfi Technologies A/S

Sponseret

Ringsted Apotek - Et skridt nærmere en moderne kundeoplevelse

29.10.2024Delfi Technologies A/S

Sponseret

Digitale prisskilte giver en bedre oplevelse hos Købmandsgården

24.10.2024Delfi Technologies A/S

Sponseret

Digitale prisskilte løfter kundeservice til nye højder