Ny Terberg BC terminaltraktor med EV-teknologi
N.C. Nielsen præsenterer den nye eldrevne, emissionsfrie og miljøvenlige Terberg BC EV-terminaltraktor på det danske marked. Med Terberg BC EV-terminaltraktor har den hollandske producent udvidet rækken af eldrevne terminaltraktorer og imødekommer et stigende behov for fleksible og bæredygtige transportløsninger.
Terberg BC-serien er tre-i-én maskiner. Typen er særligt velegnet til travle distributionscentre, lufthavne og havneterminaler, hvor der er behov for at kunne variere mellem skiftelad, skammel til løstrailere eller normalt træk til lastvognsanhængere. Den kører således efter behov og vil kunne erstatte andre køretøjer med kun én hovedfunktion.
Med sin multifunktionelle og miljøvenlige egenskaber falder Terberg BC EV godt i tråd med tidens tendenser. Med nul emission og et lavt støjniveau er maskinen tilmed det oplagte valg, når der skal flyttes gods indendørs.
EV-teknologien matcher diesel-teknologien
Den nye terminaltraktor kommer med en stærk og eldrevet motor, en kundetilpasset batteripakke og en effektiv oplader, der sikrer maksimal ydelse. Desuden er den skabt med energivenlig og regenerativ bremsning, samt færre bevægelige motordele end dieseludgaven, hvilket giver lavere omkostninger til vedligeholdelse.
Styrken ved Terberg BC EV tre-i-én maskinen er dens evne til at indrette sig efter opgaven. I samme chassis er der indbygget en ramme til skiftelad med en løftekapacitet på 25.000 kg, en skammel som kan styres med joystick fra kabinen. Løftekapacitet på 15.000 kg og et særdeles robust træk til lastbilanhængere, og med alt dette tilsammen, så dækker dette langt de fleste transportbehov på en terminal.
”Terberg er helt fremme, når det gælder terminaltraktorer baseret på kundernes ønsker og behov. Vi ser en klar tendens i markedet, for multifunktionelle og miljøvenlige køretøjer, der kan mere end de gængse løsninger”, ”, udtaler salgschef Jørgen Peter Lund fra N.C. Nielsen, og fortsætter: ”Vi har de sidste 4-5 år haft Terbergs elektriske YT-model kørende i Danmark. Den blev i 2020 relanceret i den nye version YT203EV. I forlængelsen af denne og med samme EV-teknologi kommer Terberg nu med Body Carrier-modellen, der er endnu et stærkt bud på morgendagens terminaltraktor inden for det grønne segment. Dette fokus og udvikling af el-programmet er naturligvis også et udtryk for at batteriernes ydeevne følger med den øvrige teknologiske udvikling”.