16.05.2022 | Lager & distribution
Ny generation Linde truck: Gaffeltruck til ethvert kundeønske
Indhold fra partner Hvad er dette?
N.C. Nielsen er klar med Linde X20-X35 el-truck, der tager kampen op mod de konventionelle gas- og dieseltruck med løftekapaciteter mellem 2,0 og 3,5 ton. Linde har udviklet morgendagens robuste el-truck, der er på hjemmebane i udendørsmiljøet og som møder de stærkt stigende krav om bæredygtige, komfortable og produktive truckløsninger.
Flere og flere N.C. Nielsen-kunder ønsker sig eldrevne, bæredygtige og klimaneutrale maskiner til kørsel under åben himmel. Udfordringen har været, om el-truck kunne præstere det samme i det fri som gas-/dieseltruck. Det er ikke en udfordring længere. Linde X20-X35 er udviklet til at imødekomme alle krav til ydeevne, robusthed, sikkerhed, køreegenskaber og nul-emission.
Linde X20-X35-serien med en løftekapacitet på 2,0 til 3,5 ton sætter nye standarder for præstationsevnen og kørsel på stigninger, hvor konventionelle el-truck almindeligvis kan være udfordret. Foto: N.C. Nielsen
Innovativ teknologi
For Linde har det ikke blot handlet om at øge effekten. Linde 1252X er skabt på en ny teknologisk platform, hvor tusindvis af komponenter er blevet redesignet og forenklet, så truckserien fremstår som en helt ny og usammenlignelig trucktype. I tråd med denne grundlæggende idé er Linde 1252X-truck blevet et innovativt eksempel på tysk ingeniørkunst, hvor det er allerbedst.
– Det er faktisk tale om en revolutionerende teknologi på truckmarkedet. Det er et meget stort skifte for både Linde og for branchen som helhed. Altså at nedbryde kategorierne og tænke i nye teknologiske baner, der mere handler om grøn omstilling, energioptimering, digitalisering, produktivitet og førerkomfort frem for selve energikilden, udtaler Lars Westmark, der er Country Manager for Linde hos N.C. Nielsen.
Koden er knækket
Med Linde 1252X (og de øvrige Linde 12xx-serier) er det lykkedes at knække koden til fremtidens modvægtstruck og møde markedets komplekse behov for optimerede gaffeltruck.
De tyske ingeniører har eksempelvis udviklet en helt ny foraksel med to indbyggede motorer, som har medført en 15% højere ydeevne end ved konventionelle el-truck med samme kapacitet.
Stærke køreegenskaber
Et nydesignet chassis (fås i flere varianter) giver et lavt tyngdepunkt og sammen med en lang akselafstand og specialudviklede dæk har en Linde 1252X-truck altid et sikkert vejgreb under kørslen. Med forskellige assistsystemer og ekstraudstyr er det derudover muligt at løfte den samlede køreoplevelse yderligere og gøre hverdagens godshåndtering nemmere.
De nye Linde X20-X35 elektriske gaffeltruck repræsenterer et reelt og miljøvenligt alternativ til gaffeltruck med forbrændingsmotorer – eksempelvis ved intern transport af byggematerialer, drikkevarer, stål og jern, papir, træ og genbrugsvarer. Foto: N.C. Nielsen
Ren robusthed
Linde 1252X er bygget til at blive brugt, og med selv ekstreme præstationer for øje. Alle komponenter er udviklet i de mest holdbare materialer, og trucken kan regulere sin egen sundhedstilstand med relevante køredata og et intelligent kølesystem, der sikrer rette temperatur samt hermetisk lukkede systemer, der tåler støv, snavs og anden udefrakommende forurening.
Lithium-ION batterier
En ydelse i særklasse kræver et energisystem i særklasse. De nye Linde el-truck er derfor udstyrede med et højtydende Lithium-ION batteri. De har en høj energieffektivitet, en kort opladningscyklus og kan mellemlade effektivt i pauser og endt arbejdstid.
Læs mere om N.C. Nielsens store program af gaffeltruck og lagerteknik
Branchenyt

Flere maskiner til Gothenburg RoRo Terminal
Tidligere på året har Gothenburg RoRo Terminal fået leveret yderligere to nye Konecranes Reachstackere SMV 4638 TC5, som erstatter to ældre maskiner fra 2013. Samt yderligere en elektrisk gaffeltruck Konecranes SMV E-VER 16-1200C.
Indhold fra partner
Lager & distribution

Linde E50 med frontlifter håndterer baller i halmhuset
Hos Easy AgriCare på Mors tager det kun ganske få minutter at tømme en tonstung halmvogn eller lastbil med halmballer. Den lynhurtige ekspedition skyldes en innovativ løsning, der er udviklet i samarbejde med N.C. Nielsen. En Linde E50 el-truck med slædemonteret frontlifter håndterer ballerne med et sikkert greb og stabler dem i halmhusets opmarchområde, inden de sættes på transportbåndet til videre forarbejdning.
Indhold fra partner
Lager & distribution

Fremtidens truckteknologi med Linde og N.C. Nielsen
Salgschef for Linde, Jesper Bech, fra N.C. Nielsen fortæller i dette interview om de seneste tendenser inden for tidens truckteknologi – og retter især søgelyset mod emnerne energioptimering og digitalisering.
Indhold fra partner
Lager & distribution

NDI GROUP sparer en hel hal med Linde smalgangstruck
Hos NDI GROUP i Brørup går det stærkt. Nordens største leverandør af dæk, fælge og hjul har vokseværk med et stærkt stigende antal dæk på lager. Nu har N.C. Nielsen hjulpet med at optimere et eksisterende lager med nyt design og nye Linde smalgangstruck. NDI GROUP har dermed sparet opførelsen af en ny hal, fået større kapacitet på samme areal og forbedret den daglige håndtering af dækkene.
Indhold fra partner
Branchenyt

Bring får fem nye maskiner på Oslo Havn
Bedre arbejdsmiljø, højere effektivitet og hurtigere service var drivkraften for Bring Warehousing, da de anskaffede sig tre nye Terberg-terminaltraktorer og to Konecranes-containertrucks fra N. C. Nielsen AS tidligere i år. “Chaufførerne fik selv indflydelse på udformningen af interiøret, og det, mener vi, skaber bedre arbejdsforhold”, siger Knut Erik Andersen, produktionsleder hos Bring.
Indhold fra partner
Lager & distribution

Hos N.C. Nielsen kan service være 100% elektrisk
De første elektriske servicebiler er en realitet N.C. Nielsen A/S. De nye elektriske servicebiler er i drift i København og på Fyn, og bidrager med emissionsfri kørsel, når servicemontøren besøger virksomheds kunder.
Indhold fra partner