Nu skal detailhandlen også have gavn af 5G

En ny digital platform bygget på 5G, mobile edge computing, kunstig intelligens og en række andre avancerede teknologier skal hjælpe detailhandlere med at effektivisere deres drift og optimere kundeoplevelsen. Platformen bliver udviklet af Verizon Business i samarbejde med Deloitte og SAP.

Den nye 5G-platform til detailhandlen er udviklet af Verizon Business og Deloitte i samarbejde med SAP. Arkivfoto..

23.02.2021

SCM.dk

”Vi går ind i en ny æra af teknologiledet udvikling samtidig med, at detailhandlere over en bred kam ønsker at fremskynde deres digitale transformation, øge produktiviteten og forbedre kundeoplevelserne”, siger Tami Erwin, adm. direktør for Verizon Business.

Derfor har teleselskabet indgået et samarbejde med konsulentvirksomheden Deloitte og softwarefirmaet SAP. Målet for projektet er at udvikle en platform, der netop kan hjælpe detailhandlere forbedre forretningen på en helt ny måde.

Læs også: Bredt flertal sikrer udrulningen af 5G i Danmark

"Vi har set frem til at kunne løfte sløret for dette innovative detail-samarbejde med Deloitte og SAP", fortsætter Tami Erwin i en pressemeddelelse. ”Vi er klar til at åbne dørene til Verizons transformative 5G og mobile edge computing-platform, og vi ser frem til at hjælpe vores kunder med at gentænke alt fra medarbejderoplevelse over forsyningskæder til kundeoplevelser”.

Den innovative platform kan analysere in-store data i næsten realtid og derigennem forbedre kundeengagement, lagereffektivitet og produktiviteten i øvrigt, og grundlaget er blevet Verizons 5G-netværk, samt andre teknologier såsom MEC, videokameraer, sensorbaseret analyse, kunstig intelligens (AI) og augmented reality (AR).

Derudover anvender man Deloittes ekspertise indenfor detailhandlen, samt SAPs innovative softwarepakke i platformen. Implementering af disse teknologier kan skabe bæredygtige forbedringer og bidrage til bedre resultater for detailhandlere, når det gælder områder som indtægter, antal solgte varer og driftsmarginer.

Læs også: Verizon Business udvider SD WAN-portefølje med Silver Peak

Helt konkret er det en række udviklede brugercases, der kan køres igennem platformen, der kan hjælpe detailhandlerne i deres daglige drift.

En af de mange brugercases, der er udviklet, anvender såkaldt actionable intelligence i næsten real-tid til at håndtere situationer, hvor varer er udsolgt eller udgået fra lageret. Her sørger platformen for automatisk at sende besked om behov for bestilling af yderligere varer til butiksansatte og til distributionscentre. Det kan hjælpe detailhandlere med at styrke salget, med at forbedre deres marginer og med at give associerede virksomheder bedre mulighed for at engagere sig med kunder, når de ikke behøver at bruge så meget tid på lagerstyring. 

- KCP

N.C. Nielsen A/S

Sponseret

Helt elektrisk, 100% Terberg, RT253EV redefinerer RoRo-transport

Hans Schourup A/S

Sponseret

Humanoide robotter – den næste game changer i logistik og produktion

Relateret indhold

26.11.2025SCM.dk

LEGO-topchef Niels B. Christiansen er Årets Leder 2025

25.11.2025Inact ApS

Sponseret

Sådan forvandler du din supply chain fra omkostning til vækstmotor

25.11.2025SCM.dk

Cybertrusler: Virksomheder opruster i takt med stigende bekymring blandt erhvervsledere

25.11.2025SCANLOX ApS

Sponseret

Black Friday presser tempoet, automatisering gør forskellen

24.11.2025AGR

Sponseret

Forsyningskæden: Det skjulte led i forbedret bundlinje

24.11.2025SCM.dk

ESG i forsyningskæden er blevet et ’hvordan’ – og ikke længere et ’hvorfor’

20.11.2025SCM.dk

Geografiske skævheder udfordrer erhvervsuddannelser

13.11.2025SCM.dk

Startup og konsulenthus går sammen om at gør ESG-arbejdet mere effektivt

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle