Nu skal detailhandlen også have gavn af 5G

En ny digital platform bygget på 5G, mobile edge computing, kunstig intelligens og en række andre avancerede teknologier skal hjælpe detailhandlere med at effektivisere deres drift og optimere kundeoplevelsen. Platformen bliver udviklet af Verizon Business i samarbejde med Deloitte og SAP.

Den nye 5G-platform til detailhandlen er udviklet af Verizon Business og Deloitte i samarbejde med SAP. Arkivfoto..

23.02.2021

SCM.dk

”Vi går ind i en ny æra af teknologiledet udvikling samtidig med, at detailhandlere over en bred kam ønsker at fremskynde deres digitale transformation, øge produktiviteten og forbedre kundeoplevelserne”, siger Tami Erwin, adm. direktør for Verizon Business.

Derfor har teleselskabet indgået et samarbejde med konsulentvirksomheden Deloitte og softwarefirmaet SAP. Målet for projektet er at udvikle en platform, der netop kan hjælpe detailhandlere forbedre forretningen på en helt ny måde.

Læs også: Bredt flertal sikrer udrulningen af 5G i Danmark

"Vi har set frem til at kunne løfte sløret for dette innovative detail-samarbejde med Deloitte og SAP", fortsætter Tami Erwin i en pressemeddelelse. ”Vi er klar til at åbne dørene til Verizons transformative 5G og mobile edge computing-platform, og vi ser frem til at hjælpe vores kunder med at gentænke alt fra medarbejderoplevelse over forsyningskæder til kundeoplevelser”.

Den innovative platform kan analysere in-store data i næsten realtid og derigennem forbedre kundeengagement, lagereffektivitet og produktiviteten i øvrigt, og grundlaget er blevet Verizons 5G-netværk, samt andre teknologier såsom MEC, videokameraer, sensorbaseret analyse, kunstig intelligens (AI) og augmented reality (AR).

Derudover anvender man Deloittes ekspertise indenfor detailhandlen, samt SAPs innovative softwarepakke i platformen. Implementering af disse teknologier kan skabe bæredygtige forbedringer og bidrage til bedre resultater for detailhandlere, når det gælder områder som indtægter, antal solgte varer og driftsmarginer.

Læs også: Verizon Business udvider SD WAN-portefølje med Silver Peak

Helt konkret er det en række udviklede brugercases, der kan køres igennem platformen, der kan hjælpe detailhandlerne i deres daglige drift.

En af de mange brugercases, der er udviklet, anvender såkaldt actionable intelligence i næsten real-tid til at håndtere situationer, hvor varer er udsolgt eller udgået fra lageret. Her sørger platformen for automatisk at sende besked om behov for bestilling af yderligere varer til butiksansatte og til distributionscentre. Det kan hjælpe detailhandlere med at styrke salget, med at forbedre deres marginer og med at give associerede virksomheder bedre mulighed for at engagere sig med kunder, når de ikke behøver at bruge så meget tid på lagerstyring. 

- KCP

Toyota Material Handling A/S

Sponseret

3 centrale trin til ESG i din materialehåndtering

Teknologisk Institut Innovation og Digital Transformation

Sponseret

Vækst kræver robusthed

Relateret indhold

19.04.2024SCM.dk

4 dages arbejdsuge understøtter medarbejdertrivsel

19.04.2024SCM.dk

I skal indberette emballage inden den 31. august

17.04.2024SCM.dk

SBTi’s accept af klimakreditter er tegn på ny klimaøkonomi

17.04.2024SCM.dk

Reservedelsleverandør styrker logistik og salg

16.04.2024DACHSER Intelligent Logistics

Sponseret

Dachser overtager logistikudbyderen Brummer

15.04.2024SCM.dk

Net zero mål for CO2 er problematiske for mange virksomheder

12.04.2024SCM.dk

Industrivirksomhed vender ESG-krav til fordel

11.04.2024Bureau Veritas

Sponseret

CSRD - hvem, hvad, hvor og hvordan?

Jobmarked

Se alle

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle