23.02.2021  |  Innovation

Nu skal detailhandlen også have gavn af 5G

En ny digital platform bygget på 5G, mobile edge computing, kunstig intelligens og en række andre avancerede teknologier skal hjælpe detailhandlere med at effektivisere deres drift og optimere kundeoplevelsen. Platformen bliver udviklet af Verizon Business i samarbejde med Deloitte og SAP.

”Vi går ind i en ny æra af teknologiledet udvikling samtidig med, at detailhandlere over en bred kam ønsker at fremskynde deres digitale transformation, øge produktiviteten og forbedre kundeoplevelserne”, siger Tami Erwin, adm. direktør for Verizon Business.

Derfor har teleselskabet indgået et samarbejde med konsulentvirksomheden Deloitte og softwarefirmaet SAP. Målet for projektet er at udvikle en platform, der netop kan hjælpe detailhandlere forbedre forretningen på en helt ny måde.

Læs også: Bredt flertal sikrer udrulningen af 5G i Danmark

"Vi har set frem til at kunne løfte sløret for dette innovative detail-samarbejde med Deloitte og SAP", fortsætter Tami Erwin i en pressemeddelelse. ”Vi er klar til at åbne dørene til Verizons transformative 5G og mobile edge computing-platform, og vi ser frem til at hjælpe vores kunder med at gentænke alt fra medarbejderoplevelse over forsyningskæder til kundeoplevelser”.

Den innovative platform kan analysere in-store data i næsten realtid og derigennem forbedre kundeengagement, lagereffektivitet og produktiviteten i øvrigt, og grundlaget er blevet Verizons 5G-netværk, samt andre teknologier såsom MEC, videokameraer, sensorbaseret analyse, kunstig intelligens (AI) og augmented reality (AR).

Derudover anvender man Deloittes ekspertise indenfor detailhandlen, samt SAPs innovative softwarepakke i platformen. Implementering af disse teknologier kan skabe bæredygtige forbedringer og bidrage til bedre resultater for detailhandlere, når det gælder områder som indtægter, antal solgte varer og driftsmarginer.

Læs også: Verizon Business udvider SD WAN-portefølje med Silver Peak

Helt konkret er det en række udviklede brugercases, der kan køres igennem platformen, der kan hjælpe detailhandlerne i deres daglige drift.

En af de mange brugercases, der er udviklet, anvender såkaldt actionable intelligence i næsten real-tid til at håndtere situationer, hvor varer er udsolgt eller udgået fra lageret. Her sørger platformen for automatisk at sende besked om behov for bestilling af yderligere varer til butiksansatte og til distributionscentre. Det kan hjælpe detailhandlere med at styrke salget, med at forbedre deres marginer og med at give associerede virksomheder bedre mulighed for at engagere sig med kunder, når de ikke behøver at bruge så meget tid på lagerstyring. 

- KCP

  SCM.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere