NEYE: Moderne håndterminalløsning fra Delfi Technologies hjælper butikkerne i hverdagen

I det konstant skiftende detailhandelslandskab er innovation og fremtidssikring af afgørende betydning. NEYE, en førende aktør inden for tasker og accessories, har erkendt denne vigtighed og har fremtidssikret butiksdriften ved at implementere en butiksløsning med håndterminaler og brugervenlig software fra Delfi Technologies.

Foto: Delfi Technologies

I det konstant skiftende detailhandelslandskab er innovation og fremtidssikring af afgørende betydning. NEYE, en førende aktør inden for tasker og accessories, har erkendt denne vigtighed og har fremtidssikret butiksdriften ved at implementere en butiksløsning med håndterminaler og brugervenlig software fra Delfi Technologies.

NEYE er en dansk kæde, der i dag er markedsledende inden for tasker, rygsække, kufferter og accessories fra en lang række internationalt og nationalt anerkendte brands. Kæden driver 43 butikker fordelt over hele Danmark og en enkelt i Sverige. Udover deres fysiske butikker driver NEYE også webshops online i både Danmark og Sverige.

I mange år har NEYE benyttet sig af håndterminaler og software fra Delfi Technologies for at lette byrden for medarbejderne i butikkernes håndtering af daglige opgaver og samtidig sikre en effektiv drift. Håndterminalløsningen er brugervenlig og fungerer som medarbejdernes digitale værktøj til at håndtere en bred vifte af vigtige butiksopgaver såsom prismærkning, vareopslag, varemodtagelse, flytning mellem butikker og statusoptælling.

Den rette teknologi til en lettere hverdag

Med det formål at forbedre butiksdriften har NEYE implementeret den rette kombination af teknologi og software fra Delfi Technologies. NEYE anvender en håndterminalløsning, der har åbnet op for større fleksibilitet i hverdagen og en lang række nye muligheder.

Håndterminalløsningen er bygget på Delfi Technologies’ moderne, fleksible og fremtidssikrede softwareplatform, som imødekommer de nuværende krav i kæden, men også er designet til at håndtere potentielle fremtidige behov i en kæde som NEYE.

Med implementeringen af den nye håndterminalløsning fra Delfi Technologies er vores horisont nu udvidet med flere muligheder. Vi kan benytte håndterminalerne til flere løsninger og funktioner i hverdagen. Derfor ser vi også frem til at udforske de mange nye initiativer, som vi forhåbentlig vil kunne igangsætte i fremtiden.

Anders Rein IT-ansvarlig, NEYE

Mange fleksible funktioner

I NEYE’s butikker kan medarbejdere benytte håndterminalløsningen til at få adgang til forskellige funktioner. Butikkerne kan blandt andet bruge en tilsluttet Bixolon mobil labelprinter til at oprette prislabels til deres varer. Med blot et par enkelte tryk kan medarbejderne printe det ønskede antal labels – direkte på stedet, hvilket giver et nemt værktøj til at mærke varer lige ved hånden.

Derudover giver håndterminalerne mulighed for at slå prisen og aktuel lagerstatus for en vare op, hvilket gør det muligt for personalet at hjælpe kunder hurtigt uden at skulle gå til en computer for at finde de nødvendige oplysninger.

Effektiv lagerstyring med håndterminaler

Butikkens daglige op- og nedskrivninger af varer kan også foretages ved hjælp af håndterminalerne lige så vel som komplette statusoptællinger, som typisk foregår et par gange om året sammenlignet med de løbende reguleringer, der ofte foretages helt ned på daglig basis for at sikre korrekt og konstant opdateret overblik over lagerbeholdningen.

Medarbejderne kan desuden også benytte håndterminalerne til at håndtere modtagelse- og afsendelse af varer effektivt, hvor også overførsel af varer til nabobutikker kan udføres ved hjælp af et modul til vareflyt, som automatisk justerer lagerbeholdningen.

Foto: Delfi Technologies

Foto: Delfi Technologies

Foto: Delfi Technologies

Mobilt POS (Point-of-Sale) koncept

NEYE’s håndterminalløsning giver også muligheden for at implementere et mobilt POS-setup på håndterminalerne. Det giver NEYE mulighed for at reducere deres afhængighed af fysiske kasseterminaler ved at muliggøre betalingstransaktioner direkte fra håndterminalerne, som i stedet kan fungere som den primære POS-enhed og betalingsløsning i butikkerne.

NEYE stræber efter at kunne levere en mere strømlinet og kundeorienteret oplevelse ved også at kunne tildele kvitteringer til kundenumre eller kunne sende dem via e-mail.

Anders Rein, der er IT-ansvarlig hos NEYE, udtaler:

– Med implementeringen af den nye håndterminalløsning fra Delfi Technologies er vores horisont nu udvidet med flere muligheder. Vi kan benytte håndterminalerne til flere løsninger og funktioner i hverdagen. Derfor ser vi også frem til at udforske de mange nye initiativer, som vi forhåbentlig vil kunne igangsætte i fremtiden.

Fremtidssikret nød-POS og dataadgang

For at løse udfordringer med eventuelle internetnedbrud eller angreb overvejer NEYE også at implementere en nød-POS-løsning via de nye håndterminaler. Dette giver mulighed for at gennemføre transaktioner uden en internetforbindelse og er med til at sikre, at butikkerne altid kan fungere effektivt. Håndterminalerne kan nemlig benytte SIM-kort til data og herigennem fungere selvstændigt uden internet i butikken.

I tilfælde af et internetnedbrud går de fleste kasseapparater og betalingsterminaler i en offline-tilstand. Dette medfører, at betalinger ikke fuldføres, før der igen er etableret internetforbindelse. Desuden begrænser det også butikkernes mulighed for at kontrollere, hvorvidt et kreditkort er blevet stjålet. Ved hjælp af nød-POS på håndterminalerne vil betalinger blive markeret, hvis der forsøges at betale med et stjålet kreditkort.

Centraliseret drift og lettere tilpasning

NEYE har implementeret softwareløsningen fra Delfi Technologies sammen med passende hardware, hvilket har givet dem adgang til en online platform, hvor drift og opdateringer administreres centralt. Denne løsning er fleksibel og skalerbar, hvilket effektiviserer håndteringen af kædens drift. Derudover er der mulighed for at udvide løsningen og foretage tilpasninger i overensstemmelse med eventuelle ændrede behov og krav.

Om NEYE

NEYE-kæden, som består af 43 butikker fordelt over hele Danmark med tilhørende webshop samt 1 butik og tilhørende webshop i Sverige, er markedsleder inden for tasker, kufferter og accessories. NEYE er fondsejet, og NEYE-Fonden støtter sygdomsbekæmpende forskning – nærmere bestemt kræftforskning – gennem sit overskud. Kæden, som beskæftiger ca. 350 medarbejdere, vil være kendt for det største og bedste udvalg af tasker og accessories inden for fashion, fritid og rejs. Læs mere på www.neye.dk.

Om Delfi Technologies

Delfi Technologies er en europæisk it-virksomhed, der udvikler og sælger stregkodeløsninger i forbindelse med vareregistrering og digitale prisskilte- primært til detail-, lager og logistikbranchen, samt sundhedsvæsnet. Delfi Technologies er vokset markant de senere år og råder i dag over 140 medarbejdere med kontorer i Danmark, Sverige, Norge, Tyskland, Italien og Vietnam.

Mere fra...

04.06.2024Delfi Technologies A/S

Sponseret

Tættere på kunderne med digitale prisskilte

03.06.2024Delfi Technologies A/S

Sponseret

Erfaren cykelforhandler har succes med digitale prisskilte

30.05.2024Delfi Technologies A/S

Sponseret

24/7 ubemandede butikker vinder frem med digitale prisskilte

29.05.2024Delfi Technologies A/S

Sponseret

Cycle Sport Silkeborg optimerer kundeoplevelsen med digitale prisskilte

21.05.2024Delfi Technologies A/S

Sponseret

Effektiv lagerstyring med Delfi Technologies på NORMALS nye topmoderne 78.000 m2 logistikcenter

13.05.2024Delfi Technologies A/S

Sponseret

Cube Store – Radsport Bert drager fordel af digitale prisskilte