Moderne fagjournalistik kræver relevans, aktualitet og læserværdi

Fagmagasinet SCM + Logistik sætter i 2023 endnu mere fokus på læserværdi. Det sker ved at skifte de traditionelle temalister ud med pop-up specialtemaer, som redaktion og salgsteam løbende udvikler. Sammen med læserne og branchen og med hurtige reaktionstider.

"Der sker alt for mange hastige forandringer til, at en tidshorisont på 12-18 måneder giver mening i et moderne medie. Vi vil derfor løbende se på, hvor skoen trykker hos vores læsere, og så vil vi udvikle nichetemaer, der kaster lys på udfordringer og mulige løsninger”, fortæller Martin Quarder. Arkivfoto..

12.12.2022

Poul Breil-Hansen, SCM.dk

Temaer planlagt for et helt udgivelsesår har været kutyme i alle dele af den trykte mediebranche i årtier. Den tradition gør udgiveren af fagmagasinet SCM + Logistik nu op med.

”Vi i Horisont Gruppen, som udgiver SCM + Logistik og fem andre specialmedier, har besluttet, at det er tid til at tænke nyt og lancerer nu en helt ny udgivelsesstrategi. Den nye strategi betyder, at temaer bliver pop up specialtemaer, der springer ud af ting, der vedkommer læsernes arbejdshverdag her og nu”, fortæller administrerende direktør Rasmus Brylle og tilføjer:

Fra 12 måneder til realtid
”Traditionelle temaer er planlagt 12-18 måneder i forvejen, og både erhvervs- og samfundsliv er i dag præget af en hurtig forandrings- og udviklingstakt. Vi mener derfor, der som medie er brug for at reagere hurtigere. I erhvervslivet taler vi meget om transparens og data i realtid. Det skal også gælde for vores fagmedier. Derfor udvikler vi specialtemaer som en løbende proces hen over året”.

Martin Quarder, der er sales & business developer, understreger, at strategiskiftet er et udtryk for, at Horisont Gruppen sætter endnu mere tryk på at levere værdi til læserne. ’Værdi’ skal forstås som indhold, der kan hjælpe med at udvikle læsernes forretning og arbejdshverdag her-og-nu.

Mere nærværende og præcis
”Vi vil være vedkommende, relevante og nærværende for vores læsere. Pop up specialtemaerne skal være vidensdelende og engagerende. Tiden er løbet fra temaplaner, der er fastlagt 12-18 måneder ud i fremtiden. Der sker alt for mange hastige forandringer til, at en tidshorisont på 12-18 måneder giver mening i et moderne medie. Vi vil derfor løbende se på, hvor skoen trykker hos vores læsere, og så vil vi udvikle nichetemaer, der kaster lys på udfordringer og mulige løsninger”.

Martin Quarder fremhæver, at skiftet fra de traditionelle temaer til pop up specialtemaer, der bliver udviklet, mens ’toget kører’, skal understøtte et skifte mod et mere organisk medie, som går dybere, bliver mere præcis og vil være i stand til at reagere hurtigere på nye tendenser og brancheudviklinger.

Teknologisk Institut Innovation og Digital Transformation

Sponseret

Sådan bliver din SMV resilient i 2025

DACHSER Intelligent Logistics

Sponseret

Fremtidens terminal har 470 scannere

Relateret indhold

18.11.2024SCM.dk

Bekymringen for cybertruslen er steget støt de senere år

18.11.2024SCM.dk

DFDS logistikopkøb bliver alligevel til noget

14.11.2024SCM.dk

Summit opfordrer til tværnationalt samarbejde i Norden for at skalere cirkulære løsninger

13.11.2024SCM.dk

Rapport: Houthier tjener penge på angreb

13.11.2024SCM.dk

Jobprøvning, fleksjob eller virksomhedspraktik er hverdag i logistikvirksomhed

12.11.2024Teknologisk Institut Innovation og Digital Transformation

Sponseret

Sådan bliver din SMV resilient i 2025

12.11.2024SCM.dk

Forsyningskæder er uforberedte på nye vigtige internationale handelsreguleringer

12.11.2024Descartes

Sponseret

Descartes opkøber Sellercloud

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle
DTU Learn for Life
Efteruddannelse
Supply Chain Management (SCM)

Få kompetencer til at designe og lede effektive produktions- og forsyningskæder, også kaldet supply chains, som er en forudsætning for virksomhedens konkurrenceevne.

Dato

31.10.2024

Tid

09:00

Sted

Lautrupvang 15. 2750 Ballerup

DTU Learn for Life
Efteruddannelse
Digitale forretningsstrategier og -modeller

Vil du have bedre forståelse for digital transformation og digitale strategier? Så tilmeld dig dette kursus, som også er et diplommodul, og få kompetencer til at vurdere og definere digitale forretningsstrategier, der skaber værdi for din virksomhed.

Dato

05.11.2024

Tid

09:00

Sted

Lautrupvang 15. 2750 Ballerup

Bureau Veritas
Kursus
CSRD-rapportering

EU’s Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD) er en game changer for bæredygtighedsrapportering, da det blandt andet fastsætter ensartede metoder og måleenheder for virksomheders rapportering af miljømæssige, sociale og ledelsesmæssige aspekter (ESG).

Dato

07.11.2024

Sted

Oldenborggade 25-31, 7000 Fredericia

ADP
Seminar
ADP årsmøde

Vi afholder for første gang Årsmøde i Nyborg, og inviterer borgere, kunder, samarbejdspartnere og andre interesserede.

Dato

19.11.2024

Tid

17:00

Sted

Bastionen Nyborg, Nørrevoldgade 63, 5800 Nyborg

Bureau Veritas
Webinar
ISO 14001: Webinar netværk

Der opleves et øget fokus på klima, ESG, bæredygtighed og miljø. ISO 14001 indeholder mange elementer, som kan bruges netop i disse opgaver.

Dato

21.11.2024

Tid

09:00

Sted

Online

Slimstock Nordic
Workshop
Forecast accuracy & S&OP / Category Management Roundtable

SLIMSTOCK Roundtable i København den 21. november 2024

Dato

21.11.2024

Tid

09:00

Sted

København