24.11.2021 | Branchenyt
Marianne Randrup kombinerer passion for kundekontakt og optimering af forsyningskæder
Indhold fra partner Hvad er dette?
Nyansat Senior Business Consultant med speciale i optimering af Supply Chain management har taget springet fra kundesiden og er blevet taget godt imod hos Columbus.
”Skal man skære helt ind til benet, så er min opgave at bygge broer mellem kunden, Columbus og de systemer og værktøjer, vi har til rådighed. At lære mere om, hvordan man kombinerer de systemmæssige muligheder med de forretningsmæssige udfordringer. Det er virkelig spændende, for min passion er at lære nyt hele tiden og bringe den viden i spil. Det har jeg rigtig god mulighed for, hvor jeg er nu,” siger Marianne Randrup.
Drivkraften for Supply Chain
Da hun i efteråret 2021 startede som Senior Business Consultant hos Columbus, var det med et ønske om at prøve konsulentrollen af efter en lang karriere indenfor optimering af forsyningskæder på virksomhedssiden. Samme område har Marianne Randrup fokus på i dag, hvor hun samtidig har mulighed for at hjælpe andre virksomheder godt på vej.
”Jeg har beskæftiget mig med mange aspekter af Supply Chain gennem alle årene på virksomheds siden og med IT og forretnings-konsulenter på den anden side af bordet. Måske syntes jeg også, at de konsulenter jeg havde mødt gennem mine jobs, var lidt ”smarte” i det. Så da jeg blev kontaktet af Columbus, må jeg da indrømme, at jeg blev meget fristet til at prøve et rolleskifte”, siger Marianne Randrup.
Men både i tiden op til beslutningen om at skifte spor og i ugerne inden første arbejdsdag var hun alligevel lidt spændt på, hvordan den nye hverdag ville tage sig ud.
”Både optakten og de indledende dialoger var meget positive. Det samme med onboardingprocessen, der har været effektiv, åbenhjertelig, inkluderende og virkelig menneskelig. Det var noget af det første, som fik mig til at tænke, at det her ville blive et rigtig fint match. Nu er jeg jo jyde og ikke så højtravende, men velkomsten fra kolleger og leder var enormt positiv. Jeg har sjældent oplevet så stor hjælpsomhed, hvor jeg har arbejdet – og det er altså fortsat lige siden. Her er slet ikke en stemning af ”mig-mig-mig!”, men derimod et stort ønske om at løse opgaverne i fællesskab,” siger hun.
Optimering er helt essentiel under forsyningskrisen
Marianne Randrups faglige fokus ligger i at identificere og gribe muligheder for at optimere en forsyningskæde, nærmest uanset hvilken del, man beskæftiger sig med. Hvilket er særlig aktuelt i den nuværende situation, hvor virksomheder verden over skal navigere gennem en periode med svært udfordret logistik i form af mangel på alt fra råvarer og halvfabrikata til containerplads og chauffører.
”Inden for Supply Chain kan du altid optimere et eller andet, og det er helt essentielt lige nu. Øvelsen er at finde ud af, hvor man får den største gevinst ved at sætte ind. Her sætter jeg stor pris på at tage dialogen med kunderne og komme ind på livet af dem. Det er dén dialog, som hjælper med at spotte nogle af de muligheder, virksomhederne måske ikke selv har set – eller som de ikke har haft tid eller overskud til at gøre noget ved. Uanset om det er at flytte et lager eller at designe processer, der gør kerneelementer lidt mere effektive. Her kan jeg være med til at udfordre virksomhederne,” siger Marianne Randrup.
Det er netop kundedialogen og glæden ved at optimere forsyningskæder som er med til at bibringe en faglig tilfredsstillelse. Dertil kommer udfordringen ved at lære de processer og IT-værktøjer at kende, som støtter op om indsatsen.
Lysten til at udfordre sig selv går igen i privatlivet, hvor huset i Virum er udgangspunkt for træning til det femte maratonløb samt for vinterbadning, SUP og windsurfing.
”Og så har jeg også lige bestilt tid til et faldskærmsudspring. Jeg er nok ikke så god til at sidde stille,” siger Marianne Randrup.
Har du lyst til at høre mere omkring hvilke muligheder Columbus har, så læs med her.
E-handel

Pyramider, Latte Art og Jobsikkerhed - nøglen til gode B2B kundeoplevelser
B2B virksomheder oplever i stigende grad, at deres kunder forventer en gnidningsfri brugeroplevelse. Forventninger som er drevet af den oplevelse, vi som kunder kender fra online handel i privatregi.
Indhold fra partner
Branchenyt

Digital transformation skal forankres i hele virksomheden
Reel digital tranformation opstår først, når virksomheden har fundet den rigtige kombination af platform, forretningsproces og forretningsmodel. Det er ikke nok bare at sætte strøm til en forretningsproces.
Indhold fra partner
Branchenyt

3 e-commerce tendenser, der er værd at holde øje med
For nyligt udkom E-handelsanalysen fra Dansk Erhverv for første halvår 2022. Med Coronakrisen som et forhåbentlig overstået kapitel, baner nye tal i analysen vejen frem for nye tendenser og en udvikling, som bestemt er værd at holde øje med.
Indhold fra partner
Branchenyt

Hvad kan AI gøre for din virksomhed?
Du interagerer med AI (artificial intelligence) på daglig basis uanset om du er klar over det eller ej.
Indhold fra partner
Branchenyt

Derfor er digital commerce blevet vigtig for B2B-virksomheder
B2B-virksomheder, der ikke har e-commerce med i sin digitale strategi, risikerer at sakke bagud i konkurrencen. For B2B-kunder forventer i stigende grad den omfangsrige, personaliserede service, som kun en intelligent digital commerce-løsning kan levere.
Indhold fra partner
Branchenyt

Madspild for milliarder er at ødsle med ressourcerne
Hvis vi virkelig ønsker at gøre noget ved vores massive madspild, er det forholdsvis enkelt. Teknologien ér allerede tilgængelig. Dog venter en udfordring i at opdrage fødevareproducenterne, detailhandelen og forbrugerne til at tænker mere bæredygtigt.
Indhold fra partner