19.01.2022  |  Lager & distribution

Mammashop har fået plads på lageret til at øge omsætningen

Indhold fra partner Hvad er dette?

Lageret er indrettet til at understøtte webshoppen og forventningerne om at øge omsætningen 2-3 gange med nye brands på hylderne

Hver dag plukker medarbejderne i Mammashop mellem 100 og 150 ordrer på lageret i Odense, hvor lagerreoler og pallereoler udgør strukturen på de 1.100 m2, som udgør det nye lager. Automatisering og forskellige metoder til udnyttelse af loftshøjden har været med i overvejelserne om hvordan det nye lager skulle indrettes for at give de bedste muligheder for håndtering af varelageret sammenholdt med økonomi og ambitionerne for Mammashop.

”I disse lokaler har vi plads til at 2-3 doble vores omsætning, og når tiden kommer, er her gode muligheder for at udnytte loftshøjden, for eksempel med lagerautomater”, Mads Herlev, partner og direktør i Mammashop

Flytningen til større lokaler har forbedret betingelserne for at plukke de rigtige varer, for hvert varenummer har fået sin egen dedikerede kasse på hylderne i lagerreolerne. Det giver medarbejderne et godt overblik over hylden, og minimerer risikoen for at plukke en forkert vare. Mammashop opererer med dag-til-dag levering, og det er endnu en grund til at det skal være så let som muligt at plukke varer til ordrerne. 

”Vi organiserer lageret efter kaosprincippet, fordi vi ofte skifter ud i vores varelager. Nogle gange skifter sortimentet næsten dagligt”, Mads Herlev, partner og direktør i Mammashop

Mads Herlev har også tilføjet stregkoder på hylderne under hver lagerlokation, hvilket er med til at sikre høj procent af fejlfrie ordrer, der sendes afsted til kunderne. Lageret er organiseret efter kaosprincippet, for varesortimentet skifter jævnligt, hvor varenumre udgår og nye kommer til. 

”Vi har arbejdet sammen med Hans Schourup over en længere periode, og de har leveret pallereolerne og lagerreolerne til vores nye lager. Hans Schourup giver os rådgivning og sparring omkring forskellige muligheder for at få størst muligt udbytte af pladsen på vores lager. Både kvadratmeter og kubikmeter”, Mads Herlev, partner og direktør i Mammashop

Mere fra Hans Schourup A/S

Hans Schourup A/S

www.hans-schourup.dk

Hans Schourup A/S kan dateres tilbage til 1870, men er i dag mest kendt for at være en af Danmarks førende leverandører af lagerløsninger og har været ledende i Danmark på dette område i sin nuværende form siden 1981. Virksomhedens værdi er baseret på konkurrencedygtige priser og produkter, kombineret med en unik erfaringsbase i for…

Se virksomhedsprofil  

  SCM.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere