Mammashop har fået plads på lageret til at øge omsætningen
Lageret er indrettet til at understøtte webshoppen og forventningerne om at øge omsætningen 2-3 gange med nye brands på hylderne
Hver dag plukker medarbejderne i Mammashop mellem 100 og 150 ordrer på lageret i Odense, hvor lagerreoler og pallereoler udgør strukturen på de 1.100 m2, som udgør det nye lager. Automatisering og forskellige metoder til udnyttelse af loftshøjden har været med i overvejelserne om hvordan det nye lager skulle indrettes for at give de bedste muligheder for håndtering af varelageret sammenholdt med økonomi og ambitionerne for Mammashop.
”I disse lokaler har vi plads til at 2-3 doble vores omsætning, og når tiden kommer, er her gode muligheder for at udnytte loftshøjden, for eksempel med lagerautomater”, Mads Herlev, partner og direktør i Mammashop
Flytningen til større lokaler har forbedret betingelserne for at plukke de rigtige varer, for hvert varenummer har fået sin egen dedikerede kasse på hylderne i lagerreolerne. Det giver medarbejderne et godt overblik over hylden, og minimerer risikoen for at plukke en forkert vare. Mammashop opererer med dag-til-dag levering, og det er endnu en grund til at det skal være så let som muligt at plukke varer til ordrerne.
”Vi organiserer lageret efter kaosprincippet, fordi vi ofte skifter ud i vores varelager. Nogle gange skifter sortimentet næsten dagligt”, Mads Herlev, partner og direktør i Mammashop
Mads Herlev har også tilføjet stregkoder på hylderne under hver lagerlokation, hvilket er med til at sikre høj procent af fejlfrie ordrer, der sendes afsted til kunderne. Lageret er organiseret efter kaosprincippet, for varesortimentet skifter jævnligt, hvor varenumre udgår og nye kommer til.
”Vi har arbejdet sammen med Hans Schourup over en længere periode, og de har leveret pallereolerne og lagerreolerne til vores nye lager. Hans Schourup giver os rådgivning og sparring omkring forskellige muligheder for at få størst muligt udbytte af pladsen på vores lager. Både kvadratmeter og kubikmeter”, Mads Herlev, partner og direktør i Mammashop