Magasin du Nord transformerer omnichannel ordrestyring med Tecsys Omni™ OMS
Den danske luksusforhandler styrker sin ordrehåndtering for at tilbyde en samlet, personlig shoppingoplevelse på tværs af kanaler.
Tecsys' modulbaserede software til ordrestyring, Omni™ OMS, giver Magasin du Nord mulighed for at tilbyde sine kunder sofistikerede omnichannel shoppingoplevelser, der integrerer traditionel detailhandel i butik med moderne digitale brugerflader ved hjælp af avancerede back-end ordrehåndteringsløsninger. I mere end 150 år har Magasin du Nord betjent det skandinaviske marked med stort sans for detaljen. Magasin har distribueret luksusvarer og leveret høj service til sin kundebase. For at leve op til de forventninger, der stilles af kundegruppen, valgte Magasin at udnytte de modulbaserede kapaciteter i Tecsys' Omni™ OMS. Investeringen tilfører digital fleksibilitet, som gør kunderne i stand til gnidningsfrit at gå fra den ene kanal til den anden, mens Magasin du Nord styrker sin administration med henblik på lynhurtig og effektiv ordreudførelse.
Tecsys' Omni™ OMS
Tecsys' Omni™ OMS giver Magasin du Nords kunder mere fleksibilitet til at shoppe på deres foretrukne måde. Samarbejdet med Tecsys muliggør Magasin du Nords fremtidsorienterede tilgang til omnichannel handel, og omfatter funktioner som:
- Support af flere salgskanaler: Dynamisk ekspansion af salgskanaler. Integrering af muligheder som send-til-hjem, klik-og-hent eller afhentning fra pakkeboks. Naturligvis samtidig med at der er taget højde for forskellige sprog og valutaer.
- Intelligent ordrerouting: Intelligente algoritmer vælger den mest omkostningseffektive placering, hvor ordren kan pakkes fra, mens der samtidig tages højde for kundens ønsker til levering.
- Omkostningseffektiv strategisk ruteplanlægning: Avancerede regler for ruteplanlægningen skræddersys til at samle forsendelser, hvilket gavner kunden og gør leverancen mere økonomisk.
- Lagerstatus i realtid: Systemet giver mulighed for at sætte statusbegrænsninger per produkt og placering, for at få præcise data om tilgængelighed af produkter på de forskellige salgsplatforme.
Johan Ohlstenius, it-direktør hos Magasin du Nord, udtaler: "Detailhandlen er under forandring, og det er meget vigtigt, at vi fortsat sætter standarden i vores branche. Tecsys' modulære teknologi har gjort det mulig for vores medarbejdere at udforme og raffinere salgskanaler, som er skræddersyet efter vores kunders behov, fra pakkeboksafhentning til ”Klik og hent”. Denne fleksibilitet, som ligger indbygget i Tecsys' platform, giver os muligheden for at udforme vores tekniske infrastruktur, så vi kan skabe reel individualiseret shopping for vores kunder. Hver ordre, hvert kundeforhold, hver berøringsflade afspejler vores dedikation til at levere tilfredshed, som ingen kan matche."
"Den vellykkede modernisering af ordrestyrings-IT hos Magasin du Nord vidner om en solid strategisk vision, der er udført med teknisk præcision," siger Adam Krajewski, vicedirektør for professionelle ydelser, hos Tecsys. "Ved at benytte sig af Omni™ OMS' modulopbygning udviklede teamet hos Magasin du Nord en ordrestyringsløsning af høj standard, der giver Magasin du Nord en konkurrencefordel i nutidens detail-økosystem. Vi ser frem til at bygge videre på disse succeser, når vi uddyber vores partnerskab og finder nye muligheder for at sætte standarder for top performance i omnichannel."
Om Tecsys
Siden Tecsys slog sine første rødder i 1983, har landskabet for supply chain-løsninger gennemgået markante forandringer. Dog er én ting forblevet konstant: Ved at transformere deres supply chain, kan dygtige virksomheder frigøre deres sande potentiale. Tecsys Inc. beskæftiger over 700 medarbejdere på globalt plan, heraf 50 danske medarbejdere fordelt på kontorer i København og Århus.
Vores løsninger og services giver et krystalklart overblik over driftens kompleksiteter, hvilket giver vores kunder mulighed for at nedbringe omkostninger, højne kundeservice og identificere optimeringsmuligheder.
- Vi har fire årtiers ekspertise inden for komplekse forsyningskæder.
- Vores Tecsys software anvendes i over 100 lande verden over.
Tecsys er anerkendt som en 'Challenger' i Gartners Magic Quadrant.
Læs mere om OMS på: https://tecsys.dk/order-management-system/
Om Magasin du Nord
Magasin du Nord er en dansk varehuskæde med butikker i København, Odense, Aarhus, Aalborg og på magasin.dk. Magasin har en lang historie præget af traditioner. Siden 1868 har missionen været at skabe inspirerende oplevelser for kunderne, og det er stadig det fælles mål i virksomheden.
Vi ønsker at give vores kunder lidt mere, end de forventer, og det gør vi ved at levere den bedste service, attraktive brands samt brands, der forhandles eksklusivt i Magasin.
Fremadrettet er Magasins fortsatte strategi at styrke magasin.dk. Vores ambition og mål er at skabe en unik, sammenhængende shoppingoplevelse på tværs af alle platforme.
Magasin du Nord ejes af den tyske kæde Peek & Cloppenburg KG Düsseldorf.