Min vej til SCM-jobbet: Kim Poulsen
Kim Poulsen, ny area sales manager i KUKA Nordic, ser store muligheder for salg af KUKAs robotter på det danske marked.
Hvilke forventninger har du til dit nye job?
At jeg skal bidrage med kunderådgivning om vores produkter og samtidig hjælpe kunderne med at udvikle deres forretning. Og så skal jeg selvfølgelig sælge nogle robotter. KUKA har en ambitiøs vækstplan for Danmark, og vi arbejder blandt andet på at etablere en serviceorganisation i Danmark med egne teknikere. I dag styres det fra Sverige.
Læs også: Min vej til SCM-jobbet: Renè Bergerling
Hvad består dit nye job i?
Jeg skal medvirke til at udvikle forretningen og skabe behov hos både slutbrugere og maskinbyggere for vores robotprodukter på det danske marked. Jeg forventer at være på landevejen mindst tre dage om ugen, da tilstedeværelsen ude hos kunderne gør det lettere at byde ind med konkrete optimeringsforslag til deres forretning og produktionsflow.
Hvad kvalificerer dig til jobbet?
At jeg har 15 års bred erfaring med automatisering og har beskæftiget mig med robotter siden 1999. Jeg har eksempelvis arbejdet som mekanisk konstruktør og har også fungeret som projektleder og eftermarkedssælger. Senest var jeg ansat hos Bila, hvor jeg blandt andet stod for salget af robotbaserede automationsløsninger til mejerisektoren.
Om Kim Poulsen
Uddannelse: Maskintekniker, Herning Erhvervsakademi, 1998
Seneste job: Market unit manager, Bila, 2012-14, salgs- og projektchef Service, Bila, 2006-12
Læs også: Min vej til SCM-jobbet: Mikkel Geertsen
Hvad er dit bedste karriereråd?
At arbejde for at skabe gode resultater og derigennem skabe sig et solidt netværk. Det er vigtigt, at man prøver at omgive sig med mennesker, både kunder og kolleger, som man kan lære af. Og så skal man ikke være bange for at gå de ekstra skridt, der kræves for at få succes i jobbet.