Månedens karriereprofil: Jan Hermansen, DKI
Lagerchef for DKI Jan Hermansen sætter stor pris på den omskiftelige hverdag i SCM-branchen og at være i konkurrence med sig selv.
Hvorfor har du valgt SCM-vejen?
SCM kom på en eller anden måde både naturligt og lidt tilfældigt. Jeg startede på et lager, og begyndte at spørge ind til, hvorfor man gjorde tingene på den måde, og om det ikke kunne gøres på andre, og efter min mening, bedre måder. Det endte så med jeg fik ansvaret for at optimere afdelingen. Stille og roligt har jeg sideløbende uddannet mig indenfor SCM.
Hvad er det bedste ved at arbejde inden for SCM?
Det er en foranderlig verden – det der sker i en måned, er ikke det samme, som det der sker den næste måned. Det er lige netop de konstante forandringer, der er udfordrende, men også spændende. Det kan eksempelvis altid aflæses på bundlinjen hver måned på et varehotel, om du har præsteret godt, eller om der er plads til forbedringer. På den måde er man altid lidt i konkurrence med sig selv.
Hvilket job har du om fem år?
Jeg kunne sagtens forestille mig fortsat at være i DKI. Der er en flad organisation, hvor vi kan tage hurtige beslutninger. Vi har ambitiøse mål, og jeg har alsidige opgaver indenfor ledelse, kontraktforhandlinger, drift og budget/økonomi.
Om Jan
Uddannelse:
HD1 fra CBS
Tidligere job:
DKI siden august 2016, først som afdelingschef i Køge. Før det warehouse manager for Carlson Rezidor Hotel Group, lagerchef for Ironfortress og warehouse manager for Top-Toy.
Hvad er dit bedste karriereråd?
Vis initiativ. Ambitioner er ikke en dårlig ting, så længe de er en del af et samarbejde, der fremmer et fælles mål. Tag ansvar for dine opgaver. En fejl er ikke rar, men den viser, at du tør tage beslutninger og komme med input. En fejl er kun for alvor en fejl, hvis du gentager den.